رفتن به مطلب

ایجاد محیط مجازی برای امنیت بیشتر در سیستم توسط نرم افزار قدرتمند و حرفه ای Sandboxie 3.50 - Final


ارسال های توصیه شده

Sandboxie 3.50 - Final از معروفترین و قدرتمندترین نرم افزارهای امنیتی جهت حفاظت مرورگرهای وب و یا اجرای نرم افزار در محیط مشکوک و غیر قابل اطمینان میباشد .

جعبه شنی یا Sandbox به روشی گفته میشود که بخواهیم توسط یک لایه حفاظتی از نفوذ بد افزارها یا اسکریپت های مخرب به کل سیستم جلوگیری نماییم و یا مایل باشیم فعالیت مشکوک در محیط ایزوله صورت گیرد . به طور مثال ممکن است به Keygen نرم افزاری مشکوک باشیم توسط اجرا در محیط Sandboxie با ضریب اطمینان بالا میتوانیم از تغییرات مخرب در سیستم جلو گیری نماییم همچنین در مورد اتصال به بسیاری از سایتها در صورتی که توسط پوشش امنیتی Sandboxie صورت گیرد تغییرات مخرب در سیستم ، محدود به همان محیط جعبه شنی خودمان میگردد .

 

ساخت محیط مجازی از تکنیکهایی میباشد که پس از موفقیت نسبی در پاره ای از نرم افزارهای امنیتی در سالهای اخیر بسیار مورد توجه بوده است به صورتی که حتی در در برخی از اینگونه نرم افزارها تمام قسمتهای حساس نظیر رجیستری ، استارت آپ و حتی هسته سیستم عامل را شامل گردیده است . در تکنیک کلیه تغییرات مخرب در محیط مجازی را میتوان به سهولت با حذف کلیه قسمتهای شبیه سازی شده حذف نمود و درست مشابه حالتی را در نظر گرفت که این تغییرات به ویندوز ( یاسیستم عامل دیگری ) اعمال گردیده باشد .

استفاده از تکنولوژی Sandbox پس از ارائه مرورگر وب از جانب Google و تبلیغات گسترده بر سر زبانها افتاد ولی بسیار پیشتر از آن نرم افزاهای معروفی چون Deep Freeze و آنتی ویروس معروف BitDefender نیز از آن استفاده کرده بودند .

البته در Sandboxie جهت امنیت بیشتر از هر دو روش محیط مجازی و ذخیره تغییرات تواما استفاده میگردد و حتی تغییرات اعمال شده به محیط مجازی نیز ثبت میگردد و قابل باز گشت است .

محیط نرم افزار بسیار ساده میباشد و کلیه گزینه های صفحه اصلی از طریق آیکون نرم افزار در کنار ساعت Tray نیز قابل دسترس میباشند :

برای استفاده از Sandboxie تنها کافی نرم افزار مورد نظر و یا مرورگر مورد نظرمان رااز طریق مسیر موجود در نرم افزار اجرا نماییم. در زمان اجرا کوچکترین تفاوتی از نظر سرعت و کیفیت در نرم افزار و یا مرورگر وب مشاهده نخواهد شد ولی کنترل کامل توسط Sandboxie همواره امکانپذیر خواهد بود . همچنین در Setting و یا تنظیمات Sandboxie امکانات کاملی جهت تنظیمات بسیار پیشرفته در نظر گرفته شده است که توسط آنها میتوان سطح دسترسی موارد زیر کنترل SandBox را تنظیم نمود . که البته توصیه میشود در صورت عدم آشنایی کامل با آنها از تغییر آن خودداری گردد.

link:http://soft98.ir/index.php

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...