رفتن به مطلب

نیمکت های شهری


ارسال های توصیه شده

نیمکت های شهری در صورتی که از طراحی مطلوبی برخوردار باشند و در مکان مناسبی نصب شوند، می توانند به کانون اصلی فعالیت در پیاده روها تبدیل شوند. اگرچه فعالیت هدف عمده نصب نیمکت ها در شهر، ایجاد آرامش و آسایش برای افرادی است که از آن استفاده می کنند، اما بسیاری از نیمکت ها به خاطر اینکه سرد، سفت و نامرغوب بوده و ای در مکان نامناسبی نصب می شوند چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین، در برخی از شهرها، نیمکت ها نه تنها مایه آسایش مردم نیستند بلکه باعث بروز مشکلاتی نیز می شوند. برای مثال، نیمکت هایی که در مناطق دور از مراکز اصلی شهر نصب می شوند، معمولاً در معرض تخریب قرار گرفته و یا به محلی برای خوابیدن تبدیل می شوند. این مشکلات به دلیل اشتباهات زیر به وجود می آید:

تصور می شود که هرچه تعداد نیمکت در یک مکان بیشتر باشد، بهتر خواهد بود. در اغلب مواقع، نصب این نیمکت ها بیش از حد نیاز است.

نیمکت ها بدون توجه به این موضوع که چگونه مورد استفاده قرار می گیرند و چگونه در ارتباط بین نواحی مجاور و یا امکانات رفاهی اطراف عمل می کنند، اغلب با فواصل منظم از یکدیگر در امتداد خیابان قرار می گیرند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...