رفتن به مطلب

دوره های دکترا در انگلستان


ارسال های توصیه شده

تحصیل در دوره های دکتری در انگلستان :

 

دوره های دکترا در انگلستان عالیترین دوره های تحصیلی در انگلستان هستند. اکثر دانشگاه های انگلستان مدارک صادره دانشجویان در دوره دکترا را به صورت PhD or by the name of DPhil ارائه میدهند که در هر دو صورت خلاصه عبارت Doctorate of Philosophy است .

این مدرک به کسانی اعطا میشود که ریسرچ را در رشته تخصصی خود انجام داده باشند. علاوه بر ربسرچ این دوره ها ممکن است شامل عناصر دیگری نیز باشد. گاهی این مدارک عناوین تخصصی تری دارند مانند EdD است که در واقع Doctor of Education است که در تیتر دکترا عنوان رشته تخصصی نیز دیده میشود.

اخذ دوره های دکترا معمولا نیاز به حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت دارد. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های دکترا که در در حال تحصیل در انگلستان هستند. اخذ دکترا در انگلستان نیازمند ارائه تز منطقی و آکادمیک می باشد و دانشجو بایستی بتواند استاد خود را قانع کند که کلیه مفاهیم در خصوص رشته تحصیلی خود را کسب نموده است.

 

معمولا دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقاطع ابتدا خود تحقیقات اولیه را در مورد رشته و دانشگاه مورد نظر انجام داده و سپس جهت اطلاع دقیقتر از نحوه برگزاری دوره دکترا در انگلستان با ما تماس حاصل مینمایند. وب سایتهای دانشگاه ها اطلاعات خوبی از ارائه دوره های دکترا موجود می باشد.

 

شرایط ورود به دوره های دکترا در انگلستان :

هر دانشگاه سیاستهای خاص خود را در زمینه ارائه این دوره و پذیرش دانشجو دارد.

 

در اینجا با یک مثال ، شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در دوره های دکترا توضیح داده شده است.

برای مثال :

 

Research in Leicester University در دانشگاه لستر:

 

شرایط ورودی : Entry Requirements

 

دانشجو معمولا بایستی به صورت تمام وقت در مدت 3 تا 4 سال بسته به مدارک قبلی خود در رشته اقتصاد در دانشگاه لستر در طول دوره دکترا تحصیل نماید.

 

برای ثبت نام و پذیرفته شدن در Department of Economics در دانشگاه لستر , دانشجو بایستی نمرات عالی در دوره های قبلی آموزشی خود از جمله مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشد.

 

متقاضیان پذیرفته شده میتوانند درخواست انجام ریسرچ خود تحت نظر یکی از اعضای Department of Economics دهند.

متقاضی بایستی به همراه فرم درخواست ، پروپوزال خود را نیز ارائه دهد. بدلیل تنوع و دامنه وسیع تحقیق میتوان در ابتدای شروع دوره و با هماهنگی Department of Economics و موافقت طرفین (دانشجو و Department of Economics ) در پروپوزال تغییراتی داد.

 

بسته به مدارک قبلی دانشجو Department of Economics ممکن است دوره های فوندیشن پیشرفته نیز در زمان ریسرچ به دانشجو ارائه شود.

 

 

در ابتدای ورود دانشجو به دوره های دکترا در انگلستان ، راهنمایی های لازم توسط یکی از اعضای بخش انجام خواهد شد. همانطور که در ابتدا گفته شد مثال بالا صرفا جهت آشنائی متقاضیان تحصیل در رشته های

دوره های دکترا در انگلستان عنوان شده است چرا که هر دانشگاه شرایط ویژه خود جهت پذیرش

دانشجو در این مقطع تحصیلی را دارد.

 

IELTS :

متقاضیان تحصیل در رشته های دکترا حتما بایستی آزمون آیلتس را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...