رفتن به مطلب

طرح سیستم اطلاعات مدیریت برای مدیریت و کنترل پروژه ها


ارسال های توصیه شده

چکیده:

 

روشهای برنامه ریزی و کنترل پروژه از گذشته در زمینه های عمرانی و احداث صنایع به خصوص پروژه های بزرگ در کشور مورد استفاده قرار می گرفته است، ولیکن در سایر زمینه ها از جمله پروژه های تحقیقاتی که ماهیتا از ابهاماتی نظیر مشخص نبودن جزئیات برخی کارها، عدم وجود قطعیت در اکثر زمانهای برآوردی فعالیتها، مواجه شدن با این بن بست حین اجرای پروژه و لزوم از سرگیری رشته جدیدی از امور و .. برخوردارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته و توان برنامه ریزی، نظارت، بهره برداری مناسب از منابع و کنترل هزینه ها را به شدت کاهش داده است. در این مقاله از طریق افزودن اجزاء مورد نیاز به ساختار نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه، طرح یک سیستم اطلاعات مدیریت و رویه های کارآمد به گونه ای ارائه شده است که بر اساس این مدل تمامی اطلاعات و جزئیات ضروری جهت برنامه ریزی، هدایت و نظارت همه جانبه بر پروژه در یک واحد تحقیقاتی بطور یکپارچه گردآوری شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

سیستم اطلاعاتی خوب و قوی میتونه در فرایند های کنترلی یک پروژه خیلی مفید باشه به ویژه اینکه اطلاعات حسابداری به گونه ای طراحی شده باشه که بتونیم در حین کنترل زمان ،کنترل هزینه هم داشته باشیم.

ولی آنچه که غیر قابل گریزه اینه که داده های اولیه ما یعنی ورودیها که شامل زمان و یا گاهی هزینه میشه قطعیت ندارند و تخمینی هستند.

معمولا دقت انجام کنترل پروژه به ویژه در کشور ما اینقدر پایینه که نیازی به چاره اندیشی برای حل این مسئله نیست.

اما دانشمندان برای اینکه عدم قطعیت وتخمینی بودنه داده ها رو در نظر بگیرن ،پیشنهاد دادن در انجام عملیات محاسباتی و تحلیلی کنترل پروژه از نظریه مجموعه های فازی(Fuzzy Sets Theory)استفاده بشه که در نهایت نتایج بدست اومده به واقعیت نزدیکتره.

البته کنترل پروژه با رویکرد فازی مبحث مفصلیه که جاش تو تاپیک سیستم اطلاعاتی کنترل پروژه نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...