رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

برای یک پایان ترم خوب به چه نوع امتحان و یا چه طور نتیجه ای نیاز داریم؟

در این تاپیک به بررسی راهکارهایی برای رسیدن به بهترین نتیجه در آزمون خواهیم پرداخت.:ws41:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

دو نوع راهکار وجود داره.

یکی اینکه طول ترم درس بخونیم. اصولا" برای دروس اختصاصی کار سازه.

یکی اینکه همه رو بزاریم آخر ترم ییهو! برای دروس عمومی!

 

یکی هم اینکه تقلب کنیم :ws28:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

من هی میام مثل بچه آدم درس بخونمااا...ولی نمیشههههه..همش میفته واسه شب امتحان... :banel_smiley_4:

 

این استاد سخت گیرا خیلی کار سازن...من بیشترین نمره هامو از این استادا گرفتم...:ws3:

 

خلاصه نویسی تو طول ترم فکک کنم بد نباشه... :JC_thinking:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

من شخصا دبیرستانم و به نظر من هیچ دانش آموزی وجود نداره که از این 12 تا درس به همش علاقه داشته باشه. بنابراین، بعضی درسا رو هرکاری کنن باز هم همون آشغاله و امتحانش هم همینطور.

بهترین کار اینه که دانش آموز خودش درساشو انتخاب کنه بعد همونارو امتحان بده. مثل دانشگاه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ :ws52:

 

خب درس بخونی پاس میکنی دیگه. اگه میتونی سوال ها رو بخر. اگر میتونی مراقب رو بخر. اگر دل و جرئت داری تقلب کن و ...

 

ولی راه معقولش اینه که در کلاسها حضور پیدا کنید و اگر در طول ترم هم فرصت نکردید درس بخونید حد اقل در یک ماه پایانی ترم بخونید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

خدا ببخشه منو ولی من یادم نمیاد تو کل دوران دانشگاه یکبار درس خونده باشم و پاس کرده باشم

همیشه دخترا پروژه هامو انجام میدادن امتحانای نظری هم که باز همونا به اب اتیش میزدن و میرسوندن جزوه هارم که کپی میدادن بهم لاش و باز نمیکرم:icon_pf (34):

 

حالا من خودم قید درس و زده بودما اما میرسوندن زوری دیگه پاس شه :ws3:

اونا از من پیگیر تر بودن:ws28:

ولی خدایی من معدلم خوب شد الکی الکی:icon_redface:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

چه قدر من دانشجوی مظلومی بودم..کل ترم رو برم سر کلاس..جزوه بنویسم....همزمان با کلاس پیش برم(البته چهار ترم آخر)..تو فرجه ها بخونم....شب قبل از امتحان هم بخونم...آخرش هم نمره خوب بگیرم:ws3:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

با سلام

 

خوب ازمون پایانترم بایست دارای یک سری پارامترها باشه

 

اول اینکه قابلیت اینو داشته باشه که در پایان تفاوات کسی که درس رو فهمیده و کسی که فقط خونده و حفظ کرده و کسی که اصلا نخونده رو روشن کنه ...

 

من خودم بخ شخصه امتحانات پایانترم و یا ازمونهای عملی در سازمان فنی حرفه ای و ... که میگیرم انقدر مفهومی و سخت هست که به راحتی عیار دانشجو و کاراموز مشخص میشه ...

 

بطور مثال دوستان مکانیکی درسهایی مث مقاومت مصالح و یا طراحی رو اشنا هاستند و میدونند چه نوع سوالاتی در امتحانتات میاد ...

 

بیشتر سوالاییه که جواب طولانی و با محاسبات زیادی داره ...

اما من مثلا در درس مقاومت مصالح سوالاتی میدم که حداکثر 2 سطر جواب داره !!! ولی برای حلش باید 1 ساعت فکر کنن . یعنی باید حتما درسو فهمیده باشن و حل عددی هیچ فایده ای نداره ...

 

از طرفی اعتقاد من اینه که نمره ی 10 و 12 و 14 و ... اصلا وجود نداره

 

دانشجو یا درسو فهمیده که باید بالای 17 بگیره و یا اصلا نفهمیده که باید زیر 5 نمره بگیره و ...

 

اصلا مفهوم نداره دانشجو 10 بگیره یعنی نصف درسو فهمیده و نصفشو نفهمیده

 

همین ترم قبل من از 90 نفر دانشجوی مقاومت 1 فقط 5 نفرو با نمره ی 18 پاس کردم و بقیه زیر 5 افتادن ...

 

اینجوری بصورت کاملا صحیح اونایی که حقشونه بالا میرن ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
با سلام

 

خوب ازمون پایانترم بایست دارای یک سری پارامترها باشه

 

اول اینکه قابلیت اینو داشته باشه که در پایان تفاوات کسی که درس رو فهمیده و کسی که فقط خونده و حفظ کرده و کسی که اصلا نخونده رو روشن کنه ...

 

من خودم بخ شخصه امتحانات پایانترم و یا ازمونهای عملی در سازمان فنی حرفه ای و ... که میگیرم انقدر مفهومی و سخت هست که به راحتی عیار دانشجو و کاراموز مشخص میشه ...

 

بطور مثال دوستان مکانیکی درسهایی مث مقاومت مصالح و یا طراحی رو اشنا هاستند و میدونند چه نوع سوالاتی در امتحانتات میاد ...

 

بیشتر سوالاییه که جواب طولانی و با محاسبات زیادی داره ...

اما من مثلا در درس مقاومت مصالح سوالاتی میدم که حداکثر 2 سطر جواب داره !!! ولی برای حلش باید 1 ساعت فکر کنن . یعنی باید حتما درسو فهمیده باشن و حل عددی هیچ فایده ای نداره ...

 

از طرفی اعتقاد من اینه که نمره ی 10 و 12 و 14 و ... اصلا وجود نداره

 

دانشجو یا درسو فهمیده که باید بالای 17 بگیره و یا اصلا نفهمیده که باید زیر 5 نمره بگیره و ...

 

اصلا مفهوم نداره دانشجو 10 بگیره یعنی نصف درسو فهمیده و نصفشو نفهمیده

 

همین ترم قبل من از 90 نفر دانشجوی مقاومت 1 فقط 5 نفرو با نمره ی 18 پاس کردم و بقیه زیر 5 افتادن ...

 

اینجوری بصورت کاملا صحیح اونایی که حقشونه بالا میرن ...

 

گناه دارن بچه ها مردم :banel_smiley_4:نکنید این کارا را:ws46:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
با سلام

 

خوب ازمون پایانترم بایست دارای یک سری پارامترها باشه

 

اول اینکه قابلیت اینو داشته باشه که در پایان تفاوات کسی که درس رو فهمیده و کسی که فقط خونده و حفظ کرده و کسی که اصلا نخونده رو روشن کنه ...

 

من خودم بخ شخصه امتحانات پایانترم و یا ازمونهای عملی در سازمان فنی حرفه ای و ... که میگیرم انقدر مفهومی و سخت هست که به راحتی عیار دانشجو و کاراموز مشخص میشه ...

 

بطور مثال دوستان مکانیکی درسهایی مث مقاومت مصالح و یا طراحی رو اشنا هاستند و میدونند چه نوع سوالاتی در امتحانتات میاد ...

 

بیشتر سوالاییه که جواب طولانی و با محاسبات زیادی داره ...

اما من مثلا در درس مقاومت مصالح سوالاتی میدم که حداکثر 2 سطر جواب داره !!! ولی برای حلش باید 1 ساعت فکر کنن . یعنی باید حتما درسو فهمیده باشن و حل عددی هیچ فایده ای نداره ...

 

از طرفی اعتقاد من اینه که نمره ی 10 و 12 و 14 و ... اصلا وجود نداره

 

دانشجو یا درسو فهمیده که باید بالای 17 بگیره و یا اصلا نفهمیده که باید زیر 5 نمره بگیره و ...

 

اصلا مفهوم نداره دانشجو 10 بگیره یعنی نصف درسو فهمیده و نصفشو نفهمیده

 

همین ترم قبل من از 90 نفر دانشجوی مقاومت 1 فقط 5 نفرو با نمره ی 18 پاس کردم و بقیه زیر 5 افتادن ...

 

اینجوری بصورت کاملا صحیح اونایی که حقشونه بالا میرن ...

 

 

 

ماهم یک استاد داشتیم همینجوری بود

درس مبانی نظریی

ولی به یک عده نمرهای نجومی داد به من و چند نفر دیگه هم فقط نمره روی برگه هامون

جالبه کسایی رو که نمره رو برگه شون از من کمتر شده بود 20 شدند...........

این حق خوری بود........نکنید اینکارو

 

منم موافق هستم که باید سوالها مفهومی باشه و از این جور مسایل

خب باید یک فرقی بین منی که تمام جلسات کلاسها رو میرم با اونی که نمیاد باشه......

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
گناه دارن بچه ها مردم :banel_smiley_4:نکنید این کارا را:ws46:

 

دوستانی که شاغل هستند خوب میدونن در بازار کار اولین اشتبه برابر با اخرین اشتباهه

 

با اولین اشتباه اخراج میشین

 

پس اگر دانشجو قراره پاش بلغزه توی دانشگاه باشه تا بعدا با قدمهای محکم وارد کار بشه

 

توی دانشگاه فرصت برای جبران هست ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
ماهم یک استاد داشتیم همینجوری بود

درس مبانی نظریی

ولی به یک عده نمرهای نجومی داد به من و چند نفر دیگه هم فقط نمره روی برگه هامون

جالبه کسایی رو که نمره رو برگه شون از من کمتر شده بود 20 شدند...........

این حق خوری بود........نکنید اینکارو

 

منم موافق هستم که باید سوالها مفهومی باشه و از این جور مسایل

خب باید یک فرقی بین منی که تمام جلسات کلاسها رو میرم با اونی که نمیاد باشه......

 

من نگفتم حق کسی رو میخورم یا حقشو نمیدم

 

بلکه گفتم هر کس هرچی یاد گرفته رو توی امتحانات من از خودشون نشون میده

 

کسی که درسو فهمیده و کسی که درسو حفظ کرده و کسی که نخونده تفاوتشون دقیقا مشخص میشه

 

سوالاتی که من میدم کاملا مفهومیه و اصلا به ماشین حساب و ... نیاز نداره ( توی مکانیک همچین چیزی بعیده ...! )

 

در ضمن من توی همه ی امتحاناتم میگم که " حل مسئله به سلیقه ی دانشجو و ترفندهای خودش وابسته هست "

 

یعنی من اصلا نمیخوام فرمولای جزوه ی خودمو برام بنویسن

 

اینجا هست که اونی که درسو فهمیده با روشهای کاملا خلاقانه مساله رو حل میکنه

اونی که حفظ کرده مثل جزوه مینویسه

و اونی که اصلا نخونده همون 15 دقیقه ی اول برگشو میده و میره

 

این همون ازمون خلاق هست ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
دوستانی که شاغل هستند خوب میدونن در بازار کار اولین اشتبه برابر با اخرین اشتباهه

 

با اولین اشتباه اخراج میشین

 

پس اگر دانشجو قراره پاش بلغزه توی دانشگاه باشه تا بعدا با قدمهای محکم وارد کار بشه

 

توی دانشگاه فرصت برای جبران هست ...

 

آخه چندتا از اینا مرتبط با رشتشون میرن سر کار.:ws44: خدا میدونه سر از چه کاری در میارن .

ولی اخه با 5 میندازین معدلشون نابود میشه . تو دانشگاه آزاد که اگه مشروط بشی نه وام میدن نه تخفیف میدن کلا بیچارت میکنن.

حداقل میندازی با 9.30 بندازید . خدا را خوش نمیاد:ws44:

شاید مشکلی داشته درس نخونده . فشار بیاریم که بدتر میشن:icon_gol:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
آخه چندتا از اینا مرتبط با رشتشون میرن سر کار.:ws44: خدا میدونه سر از چه کاری در میارن .

ولی اخه با 5 میندازین معدلشون نابود میشه . تو دانشگاه آزاد که اگه مشروط بشی نه وام میدن نه تخفیف میدن کلا بیچارت میکنن.

حداقل میندازی با 9.30 بندازید . خدا را خوش نمیاد:ws44:

شاید مشکلی داشته درس نخونده . فشار بیاریم که بدتر میشن:icon_gol:

 

یادتون باشه :

 

ما موظف به انجام وظیفه ایم - نه گرفتن نتیجه ...

 

من موظفم تا درسمو خوب بدم و دانشجو خوب بخونه

 

اینکه 2-3 سال دیگه چکاره میشه به خودش ربط داره ...

 

اتفاقا نمره ی زیر 5 خیلی هم درسته . چرا ؟

چون دانشجو میشینه فکراشو میکنه که ایا با این وضع درس خوندن هزینه ی اضافی و ... دانشگاه موندن براش فایده داره یا نه

 

یا اینکه میشینه خوب درسشو میخونه یا کلا میره پی کاری توش استعداد داره و نه جای دیگری رو میگیره و نه وقتشو از بین میبره ...

 

ببنید : من به عنوان استاد وشیفم تدریس خوبه

دانشجو خوب درس خوندنه

نسئول امور مالی هم وام دادن طبق ضوابطه ...

 

کسی که این وسط راهو اشتباه میره خود دانشجو هست ...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
با سلام

 

خوب ازمون پایانترم بایست دارای یک سری پارامترها باشه

 

اول اینکه قابلیت اینو داشته باشه که در پایان تفاوات کسی که درس رو فهمیده و کسی که فقط خونده و حفظ کرده و کسی که اصلا نخونده رو روشن کنه ...

 

من خودم بخ شخصه امتحانات پایانترم و یا ازمونهای عملی در سازمان فنی حرفه ای و ... که میگیرم انقدر مفهومی و سخت هست که به راحتی عیار دانشجو و کاراموز مشخص میشه ...

 

بطور مثال دوستان مکانیکی درسهایی مث مقاومت مصالح و یا طراحی رو اشنا هاستند و میدونند چه نوع سوالاتی در امتحانتات میاد ...

 

بیشتر سوالاییه که جواب طولانی و با محاسبات زیادی داره ...

اما من مثلا در درس مقاومت مصالح سوالاتی میدم که حداکثر 2 سطر جواب داره !!! ولی برای حلش باید 1 ساعت فکر کنن . یعنی باید حتما درسو فهمیده باشن و حل عددی هیچ فایده ای نداره ...

 

از طرفی اعتقاد من اینه که نمره ی 10 و 12 و 14 و ... اصلا وجود نداره

 

دانشجو یا درسو فهمیده که باید بالای 17 بگیره و یا اصلا نفهمیده که باید زیر 5 نمره بگیره و ...

 

اصلا مفهوم نداره دانشجو 10 بگیره یعنی نصف درسو فهمیده و نصفشو نفهمیده

 

همین ترم قبل من از 90 نفر دانشجوی مقاومت 1 فقط 5 نفرو با نمره ی 18 پاس کردم و بقیه زیر 5 افتادن ...

 

اینجوری بصورت کاملا صحیح اونایی که حقشونه بالا میرن ...

 

 

 

سلام_والله این حرفاتون منو یاد استاد ایستاییمون انداخت

ایشون مهرداد خلیلی مولف سوالات کنکور مدرسان شریف هستند.........

در تعریف ایشون دادن سوالات جزوه معنایی نداره_ودانشجو باید درسو درک کرده باشه

 

درواقع سوالاتشون تماما مفهومیه.........

 

اما باز نمره پائین به دانشجویانشون نمیدن _درصورت افتادن به گفته خودشون به دانشجویانشون9میدن.......

 

 

البته این هم یک نظریه هستش که بایددرسو فهمید نه از بر کرد.

 

برای یک پایان ترم خوب به چه نوع امتحان و یا چه طور نتیجه ای نیاز داریم؟

در این تاپیک به بررسی راهکارهایی برای رسیدن به بهترین نتیجه در آزمون خواهیم پرداخت.:ws41:

1_یکی از راهکارهاش میتونه مرور درس در طول ترم باشه.

 

2_پرسیدن اشکالات از استاد .

 

3_حل کردن نمونه سوالات استاد.

 

اما در مورد سوالات مفهومی علاوه بر مرور هفتگی توجه و حضور در کلاس میتونه نقش مهمی داشته باشه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
یادتون باشه :

 

ما موظف به انجام وظیفه ایم - نه گرفتن نتیجه ...

 

من موظفم تا درسمو خوب بدم و دانشجو خوب بخونه

 

اینکه 2-3 سال دیگه چکاره میشه به خودش ربط داره ...

 

اتفاقا نمره ی زیر 5 خیلی هم درسته . چرا ؟

چون دانشجو میشینه فکراشو میکنه که ایا با این وضع درس خوندن هزینه ی اضافی و ... دانشگاه موندن براش فایده داره یا نه

 

یا اینکه میشینه خوب درسشو میخونه یا کلا میره پی کاری توش استعداد داره و نه جای دیگری رو میگیره و نه وقتشو از بین میبره ...

 

ببنید : من به عنوان استاد وشیفم تدریس خوبه

دانشجو خوب درس خوندنه

نسئول امور مالی هم وام دادن طبق ضوابطه ...

 

کسی که این وسط راهو اشتباه میره خود دانشجو هست ...

 

خوشحال میشیم ریز نمرات خودتون در زمان دانشجویی رو بذارید اینجا تا از نمرات شما مستفیض بشیم:a030:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
خوشحال میشیم ریز نمرات خودتون در زمان دانشجویی رو بذارید اینجا تا از نمرات شما مستفیض بشیم:a030:

 

اول اینکه خیلی خوشحال میشدیم اگر با یوزر و پسورد اصلیتان حضور میافتید

 

دو اینکه حرف شما کاملا نقض میشود . چرا ؟ شما در مورد استعداد و نمرات انیشتین و ادیسون و ... بسیار شنیده اید ...

 

پس بگوییم چون نمران دوران تحصیل انها بد بوده حتما نظریه نسبیت و تولید برق و .. هم غلط و بی فایده است ؟

 

من کجای این تاپیک گفتم نمراتم درخشان بوده ؟

 

سوم اینکه این تاپیک صرفا جهت ارائه ی راهکار بوده مه به رخ کشیدن نمرات ...

 

به شما هم توصیه میکنم بجای ورود با نام کاربری دیگری رو در رو به میدان بایید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
اول اینکه خیلی خوشحال میشدیم اگر با یوزر و پسورد اصلیتان حضور میافتید

 

دو اینکه حرف شما کاملا نقض میشود . چرا ؟ شما در مورد استعداد و نمرات انیشتین و ادیسون و ... بسیار شنیده اید ...

 

پس بگوییم چون نمران دوران تحصیل انها بد بوده حتما نظریه نسبیت و تولید برق و .. هم غلط و بی فایده است ؟

 

من کجای این تاپیک گفتم نمراتم درخشان بوده ؟

 

سوم اینکه این تاپیک صرفا جهت ارائه ی راهکار بوده مه به رخ کشیدن نمرات ...

 

به شما هم توصیه میکنم بجای ورود با نام کاربری دیگری رو در رو به میدان بایید

جناب ورپشتی بهتره به جای سفسطه درباره موضوع حرف بزنیم وگرنه کاملا معلومه که کافر همه را به کیش خود پندارد و به گفته عزیزی یادمون نرفته simulater & deform& فامیل دور کی بوده و چی گفته

من از شما هم ترسی یا رودربایستی ندارم که بخوام دروغگویی کنم

اما در مورد حرفتون:

اگر خودتون بر این تفکر که بالای 15 یا کمتر از 5 درس خوندید باید تمام اهتمام خودتون رو برای تداعی این عقیده به کار میبستید و نمراتتون باید گواه بر این ادعا باشه

پس اگه خودتون به این باور بودید و نتوانستید این عقیده را جامه عمل بپوشانید پس انتظار واهی از دانشجویان خود نداشته باشید

تا جایی که من زندگی نامه بزرگانی که نام بردید (که شما حتی نمیتونید ذره ای از دانش آنها رو داشته باشید) مطالعه کردم هیپچوقت به نمره اهمیتی ندادن و با این غروری که شما تکلم میکنید تز ندادن

متاسفانه الان هم تو تاپیک مدیر تالار مکانیک شاهد گزافه گوییتون بودم

درخت هر چه بارورتر افتاده تر

من به شخصه معتقدم غرور گدایی گستاخانست و ریشه آن را باید تو مسائل شخصیتی حین شخصیت یابی بررسی نمود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
جناب ورپشتی بهتره به جای سفسطه درباره موضوع حرف بزنیم وگرنه کاملا معلومه که کافر همه را به کیش خود پندارد و به گفته عزیزی یادمون نرفته simulater & deform& فامیل دور کی بوده و چی گفته

من از شما هم ترسی یا رودربایستی ندارم که بخوام دروغگویی کنم

اما در مورد حرفتون:

اگر خودتون بر این تفکر که بالای 15 یا کمتر از 5 درس خوندید باید تمام اهتمام خودتون رو برای تداعی این عقیده به کار میبستید و نمراتتون باید گواه بر این ادعا باشه

پس اگه خودتون به این باور بودید و نتوانستید این عقیده را جامه عمل بپوشانید پس انتظار واهی از دانشجویان خود نداشته باشید

تا جایی که من زندگی نامه بزرگانی که نام بردید (که شما حتی نمیتونید ذره ای از دانش آنها رو داشته باشید) مطالعه کردم هیپچوقت به نمره اهمیتی ندادن و با این غروری که شما تکلم میکنید تز ندادن

متاسفانه الان هم تو تاپیک مدیر تالار مکانیک شاهد گزافه گوییتون بودم

درخت هر چه بارورتر افتاده تر

من به شخصه معتقدم غرور گدایی گستاخانست و ریشه آن را باید تو مسائل شخصیتی حین شخصیت یابی بررسی نمود

 

خیلی ممنون از اظهار نظرهاتون

خوب بهتر نبود همون اول مثل مرد حرف میزدید ؟

 

البته حرف رک زدن از دیدگاه شما گزافه گوییه . چرا ؟

چون حرفیه که بر اساس اصول صریح ایزو نوشته شده و از اونجایی که شما از دوران کودکی با چیزی به نام قانون و منطق غریبه بوده اید پس اصول جهانی مدیریت برایتان گزافه ای بیش نیست ...

در مورد اعتقادات شما هم برای خودتون محترمه ...

 

موفق باشید .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

من که همیشه تاریخ امتحانات را نگاه میکنم بعد الویت بندی میکنم و درسا را میخونم

بعضیا رو در طول ترم چندتا را قبل از امتحان در فورجه هایی که هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...