رفتن به مطلب

عزت اله انتظامي: آدم بودن سخت شده است


saray89

ارسال های توصیه شده

عزت اله انتظامي: آدم بودن سخت شده است

استاد عزت اله انتظامي "آقاي بازيگر" سينما و تئاتر ايران، در آيين گشايش جشنواره فيلم شهر كه از سوي شهرداري تهران برگزار شده بود، با انتقاد از فضاي موجود در جامعه تاكيد كرد كه آدم بودن سخت است، اما بايد بكوشيم آدم باشيم. اين روزها معناي انسانيت تغيير كرده است و انسان‌ها به هم مهرباني نمي‌كنند. به گزارش خبرگزاري مهر، استاد انتظامي به خاطر اشتياق جوانان پشت تريبون قرار گرفت و گفت: "اميدوارم خداوند براي بيان عرايضم من را ياري كند. مدتي است كه وضع جسماني خوبي ندارم و به تازگي هم پايم را عمل جراحي كرده ام."

 

انتظامي ادامه داد: "جشنواره فيلم شهر اين افتخار را به من داد كه به عنوان رئيس و عضوي از هيئت داوران فعاليت كنم و همه فيلم‌ها را هم ديدم. شعار جشنواره امسال همانطور كه بارها گفته‌اند "شهري انساني براي انسان شهري" است. اما من دوست داريم اين شعار را يك مقدار بشكافيم. فكر مي‌كنم منظور از اين پيام اين است كه آدم‌هايي كه با هم زندگي مي‌كنند و در يك شهر كنار هم نفس مي‌كشند چقدر خوب است كه آدم باشند. در گذشته‌هاي دور همه ما نسبت به يكديگر محبت داشتيم و با هم رفت وآمد مي‌كرديم نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده است كه ديگر رحم نداريم و فقط به فكر خودمان هستيم. زمان قديم در ايام سوگواري مردم مثل اين روزها نذر مي‌كردند و خرج مي‌داند اما امروز همه چيز تغيير كرده و به نحوي مدرن شده است. حالا همان هزينه‌ها و حتي بيشتر هم مي‌شود اما ديگر صفاي گذشته را ندارد. كافي است شما بيست دقيقه در خيابان راه برويد و ببينيد چطور حقتان را مي‌گيرند و به هيچ كجا راهتان نمي‌هند. اين روزها معناي انسانيت هم تغيير كرده است."

 

آقاي بازيگر با برشمردن تعدادي از فيلم‌هاي تاثيرگذار در سينماي ايران به حاضران توصيه كرد: "فيلم‌هايي مثل "جدايي نادر از سيمين" به درستي طبقات زيرين جامعه ايران را به تصوير مي‌كشند و اگر مي‌خواهيم ايران را به مردم بشناسانيم، اين همان ايران واقعي است. يا مثلا فيلم "مرهم" كه براي من بسيار جذاب بود و تا مدت‌ها آن خانم مسن چادري فيلم با من زندگي مي‌كرد." وي با تحسين فيلم "طلا و مس" افزود: "چقدر خوب كه در چنين فيلمي معناي واقعي انسان بودن را فهميديم. من "طلا و مس" را چند بار ديدم و هر بار هم بعد از ديدن به پهناي صورت اشك ريختم. به نظرم بازيگر زن اين فيلم فوق‌العاده بود و از بين بازيگران جوان از معدود هنرمنداني است سينما را بلد است."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...