رفتن به مطلب

خواننده ای که تا چند روز پس از مرگش آتیش از قبرش زبانه می کشید


ارسال های توصیه شده

5in1cycansmcjrc7ahmr.jpg

از تاریخ دقیق تولد مهوش در هیچ منبعی یاد نشده است.اما وی با نام اصلی معصومه عزیزی بروجردی در یکی از روستاهای بروجردبنام گوشه بدنیا آمد.گفته شده که او بانام اکرم وازسن چهارده سالگی تا شانزده سالگی هر روز از روستای گوشه به بروجرد می آمد واز طریق فروش نان زندگی میگذراند.آشنایی با چندتن از اهالی تهران باعث شد که وی به پایتخت کوچ کند. مهوش که از صدایی خوش برخوردار بود به یکی از گروههای موسیقی شادومحفلی پیوست که کارش اجرای برنامه در مجالس عروسی وکافه های تهران بود.او با یکی از اعضاء همین گروه بنام حسن زاده ازدواج کرد.حسن زاده نوازنده ی ویلن بود وبعدها مهوش را در اجرای برنامه در کافه های مختلف همراهی میکرد. رفته رفته به شهرت ومحبوبیت وی افزوده شد واین امر باعث آن گردید که پایش به یکی از کاباره های معروف آن زمان یعنی کافه جمشید باز شود.او نه تنها ستاره ای بی رقیب در جمع هنرمندان هم عصرش محسوب میشد بلکه از محبوبیت بیشتری نسبت به بازیگران خارجی برخودار بود.برخی ها او را مرلین مونروی ایران میدانستند.همین امر باعث شد تاچند تن از واردکنندگان فیلمهای خارجی صحنه ای از رقص و آواز او را در این فیلمها بگنجانند.برای مثال در بعضی از پوسترها واعلامیه های بجا مانده از فیلمهای جان وین بازیگر سرشناس سینمای وسترن آمریکا نام مهوش نیز بچشم میخورد.حضور کوتاه مهوش در هر فیلمی باعث تضمین فروش آن فیلم بود.او در مجموع در هشت فیلم حضور پیدا کرد.دختری از اصفهان ساخته گرجی عبادیا/از پاریس برگشته هراند استپانیان/دو عروس برای سه برادر محمد عبدی/یکی بود یکی نبود رحیم روشنیان/شاباجی خانم صادق بهرامی/برهنه خوشحال عزیزالله رفیعی/نردبان ترقی پرویز خطیبی ولیلی و مجنون علی محمد نوربخش.وبالاخره اینکه مهوش در بیست وهفتم بهمن هزارو سیصد وسی و نه خورشیدی بر اثر یک حادثه رانندگی ودر جاده قدیم شمیران از دنیا رفت.خبر مرگ وی باعث رکورد جدیدی از فروش روزنامه در ایران شد و تنها در یک روز صدو بیست هزار نسخه روزنامه بفروش رسید.به روایتی در مراسم خاکسپاری مهوش پنجاه هزار نفر شرکت کرده وتهران بصورت یکپارچه وبدون اعلام رسمی بحالت تعطیل درآمد.پس از درگذشت او معلوم شد که وی بخش اعظم درآمدش را صرف نیکوکاری وامور خیریه میکرده وهزینه زندگی وتحصیل دهها کودک یتیم وبی سرپرست را متقبل بوده است.البته مذهبیون متعصب در مجالس مختلف مذهبی از وی بنام زنی بدکاره یاد میکردند وشایعه کرده بودند که پس از دفنش تا چند روز آتش جهنم اطراف قبرش را میسوزانده است.اما باوجود تمام این شایعات مردم هنوز دوستش میداشتند وتاسالهای سال به شنیدن ترانه هایش که بروی صفحه های گرامافون منتشر شده بود ودیدن فیلمهایش میپرداختند ویادوخاطره ی این خواننده سبک عامه پسند یا به عبارتی کوچه وبازاری را گرامی میداشتند.

لینک به دیدگاه
منم زیاد ازش نمیدونم ولی زمون قدیم خیلی مشهور بود مامان و بابات حتما میشناستش :ws3:

پرسیدم از مامان و بابام.:ws3:

شناختن،کلی هم ازش تعریفیدن:ws37:

لینک به دیدگاه

آرع مهوش يه زماني واس خودش جنيفر ايران بوده ! :ws3:

 

چن روز پيش شبكه پن يه برنامه داشت مجريه داشت ميگفت قديم نديما دختراي تپل مپل رو بورس بودن مثلا مادرا به پسراشون ميگفتن يه دختره رو واست پيدا كردم خوشگلو گوشتيه !! بعد ميگفت اين مهوش از لحاظ گوشتي بودن حرف اولو ميزده واس همين كل ايران عاشقش بودن ، يه ويديو ازش نشون داد واسه همون موقع ها داشت با اون هيكل چاقو چله ش ميرقصيد حالم بهم خورد ولي اين جور تيريپا اون زمان دااف درجه يك محسوب ميشدن!! :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

من یه زمونی یه کلیپ ازش داشتم

جمال مهوش رو ببین دیدبزن

دید بزن آی دید زپشت عینک

بین که یارو زپشت عینک چگونه زند چشمک

یه همچین چیزایی میخوند

 

اصلا ظرافت خانومانه نداشت بیشتر داش مشدیا ازش خوششون می اومده ولی خب اون زمون هم واسه خودش سلیقه های خودشو داشت

لینک به دیدگاه
  • 5 سال بعد...
  • 4 سال بعد...

خانم افشار، مطلبتان درباره مهوش خوب و دارای اطلاعات نسبتا درستی هست، ولی شما با حیله تیتر خاصی را برای مطلبتان انتخاب کردید که فقط یک نقل قول از حرفهای منبری‌های دروغگو و ابله است که برای رسیدن به مقاصد شومشان متوسل به هر دروغ و حرف چرتی می‌شوند. کار شما در انتخاب این تیتر در واقع درست نیست.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...