رفتن به مطلب

تصاویر جمعي از هنرمندان در سفر عمره


Yekta.M

ارسال های توصیه شده

تصاویر جمعي از هنرمندان در سفر عمره

l_b_kh.gif

 

 

گروهي از هنرمندان که به سفر عمره اعزام شده‌اند، با نماينده‌ي بعثه‌ي مقام معظم رهبري در مدينه‌ي منوره ديدار کردند.

 

حجت‌الاسلام نجفي روحاني در اين ديدار گفت: هنر تجلي انديشه است و هر اندازه، انديشه رفيع و مطهر باشد، جلوه‌ي آن نيز برتر و زيباتر خواهد بود.

 

او در قسمتي ديگر از سخنان خود، سرزمين وحي را دريايي از اسرار و معارف دانست و بيان كرد: اين سفر بي‌نظير، فرصتي بزرگ براي تأمل و انديشه است. نخبگان رسالت پيام‌رساني و بيان عبرت‌هاي تاريخ را برعهده دارند. آن‌ها بايد عمق و گستره، تحول‌آفريني و بصيرت‌افزايي اين سفر معنوي را براي مردم بيان کنند.

 

نماينده‌ي بعثه‌ي مدينه درباره‌ي نشانه‌هاي تاريخي نيز اظهار كرد: ستون توبه يک نشان و در واقع، عنوان مشيري است به تحول و انقلاب دروني انسان که زائر با ديدن آن به سوي دگرگوني در زندگي حرکت مي‌کند.

 

او در ادامه گفت: رفتن به مسجد قبا براي درک ثواب نماز در آن، حداقل بهره‌برداري است و بايد علاوه بر اين، در جريان ماجراي تاريخي مسجد قبا و مسجد ضرار که در مقابل هم قرار دارند، تأمل کرد. بايد ديد كه چرا پيامبر اکرم (ص) يکي را از بين برد و ديگري را مورد تمجيد قرار داد. شناخت اين نکات درس‌آموز و بصيرت‌بخش بسيار مهم و مفيد است.

 

وي به جنگ احد و درس‌هاي آن پرداخت و به برخي مسائل معرفتي اعمال عمره نيز اشاره كرد.

 

همچنين اين هنرمندان که براي انجام مناسک عمره به مدينه‌ي منوره مشرف شده‌اند، در زيارت دوره ويژه با اماکن تاريخي مدينه آشنا و سپس با احرام در مسجد شجره، عازم مکه‌ي مکرمه شدند.

 

در اين گروه از هنرمندان، داريوش فرضيايي (عمو پورنگ)، محمدرضا شريفي‌نيا، محمدرضا گلزار، حسام نواب صفوي، مهرداد نصرتي، الهام حميدي (همسر حضرت يوسف در سريال يوسف پيامبر)، مهناز افشار، فريبا کوثري (عمره، همسر دوم مختار در سريال مختارنامه)، مليکا شريفي‌نيا، رز رضوي، حديث ميراميني و ... حضور دارند.

 

زيارت دوره ويژه بازديدي از مکان‌هاي تاريخي شهر مدينه است که در بازديدهاي عمومي، زائران به آنجا برده نمي‌شوند. از جمله‌ي اين اماکن مسجد ابوذر، مسجد درع که پيامبر (ص) هنگام آماده شدن براي جنگ احد در آن زره پوشيدند، مسجد استراحه، قبرستان شهداي واقعه حره، محل ورود اهل بيت (ع) از شام، مسجد سقيا، حمراء الاسد، قصر عروه بن زبير، مسجد جمعه، منطقه بيداء (محل زمين‌گير شدن لشکر سفياني) و منطقه‌ي آبار علي شامل چند چاه منتسب به علي (ع) است

 

هنرمندان در روز آخر سفر با لباس احرام از حسينيه‌ي مرحوم آيت‌الله شيخ عمري ديدن کردند. هنرمندان پس از بازديد از اين حسينيه، به مسجد شجره رفتند تا پس از محرم شدن، عازم مکه شوند.

 

93479_267.jpg

93478_487.jpg

93477_244.jpg

93480_739.jpg

93481_494.jpg

93482_358.jpg

93483_135.jpg

93484_615.jpg

93486_939.jpg

93487_790.jpg

 

93488_601.jpg

لینک به دیدگاه

خوب هرکسی میره مکه از بس ازشون پول میگیرند بهشونم خوب میرسند

اینها هم که کار خاصی براشون نکردند

کجا تعجب داره

خوب رفتن مکه دیگه اینها نروند کی ها بروند خوب؟

مستفیض هستند........

لینک به دیدگاه
مکه مال کسیه که آدم شده باشه (البته این طور شنیدم) :ws52:

حال این ها برگردن قراره دیگه بازی نکنن یا این که سفر تفریحی محسوب می شده ! :banel_smiley_4:

 

فکر کنم گزینه دو صحیح میباشد(سفرتفریحی)...:4chsmu1:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...