رفتن به مطلب

سه فينالیست براي ماموريت فضايي


ارسال های توصیه شده

سه فينالیست براي ماموريت فضايي .... :w139:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فضا
- همشهري آنلاين:

 

ناسا از ميان طرح‌هاي پيشنهادي، سه طرح را به منظور انجام ماموريت فضايي به يكي از سه كره سماوي در منظومه شمسي به عنوان فيناليست‌هاي نهايي انتخاب كرده است.
هدف مشترك اجراي اين پروژه‌ها درك بهتر تشكيل كره زمين و شكل‌گيري حيات در اين سياره عنوان شده است.

 

كاوش جو و پوسته سياره زهره، تهيه نمونه‌اي از يكي از سيارك‌هاي نزديك به زمين براي انجام مطالعات بيشتر، و يا ارسال يك ماه‌نشين رباتيك به يكي از حفره‌هاي قطب جنوب ماه به منظور تهيه و آوردن نمونه‌اي از سنگ‌ريزه‌هاي ماه به زمين، محورهاي اصلي اين سه پروژه است كه از ميان مجموع 8 پيشنهادي كه در سال 2009 ميلادي به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ارائه شده، برگزيده شده است.

 

از ميان اين سه طرح در نهايت تنها يك طرح پس از انجام مطالعات و بررسي‌هاي لازم قبول شده و اجرايي مي‌شود. مطالعات از اوايل سال جديد 2010 آغاز شده و اواسط سال 2011 ميلادي برنده نهايي اعلام خواهد شد. هر يك از اين سه پروژه كه در نهايت انتخاب شود بايد حداكثر تا 30 دسامبر 2018 آماده پرتاب شده باشد. صرفنظر از هزينه پرتاب، ساير هزينه‌هاي آن ماموريت نيز نبايد از 650 ميليون دلار تجاوز كند.

 

به گزارش
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، سه طرح پيشنهادي كه تاكنون موفق به راهيابي به اين مرحله شده‌اند شامل موارد زير است:

 

• كاوشگر ژئومكانيك جو و سطح سياره زهره (SAGE): در اين طرح يك كاوشگر در بالاي جو سياره زهره رها شده كه در هنگام فرود محاسبات متعددي در مورد عناصر موجود در جو سياره و همچنين شرايط آب‌وهوايي آن انجام مي‌دهد. سپس اين كاوشگر بر سطح سياره فرود آمده و به وسيله تجهيزات خود شروع به مطالعه عناصر تشكيل‌دهنده و كاني‌هاي سطح بيروني و لايه‌هاي زيرين آن مي‌كند. هدف از انجام چنين مطالعاتي درك روند تشكيل سياره زهره و علت تفاوت فاحش آن با زمين است.

 

• كاوشگر سيارك‌هاي نزديك به زمين، موسوم به Osiris-Rex: در اين طرح، كاوشگر به مدار يكي از سيارك‌هاي نزديك به زمين ارسال شده و پس از محاسبات متعدد و فرود بر روي سطح آن، حدود 60 گرم از خاك سيارك را به عنوان نمونه برداشته و به زمين مي‌آورد. بررسي اين نمونه‌ها مي‌تواند به درك بهتر تشكيل منظومه شمسي و منشا ملكول‌هايي كه براي شكل‌گيري حيات لازم است، كمك كند.

 

• ماموريت آوردن نمونه‌هاي خاك از گودال اتيكان در قطب جنوب ماه، موسوم به MoonRise: در اين ماموريت يك ماه‌نشين بر روي يكي از حفره‌هاي عريض ماه در نزديكي قطب جنوب آن فرود آمده و حدود يك كيلوگرم از نمونه‌هاي موجود را تهيه كرده و به زمين بازمي‌گرداند. اين نمونه‌ها در درك بهتر تاريخچه دوران نخستين تشكيل سيستم زمين و ماه موثر خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...