رفتن به مطلب

محصولات اصلی اپل، آیفون و آیپد ارزان می شوند!


ارسال های توصیه شده

attachment.php?attachmentid=560203&stc=1&d=1305314387

شرکت اپل به عنوان یک شرکت با محصولات با کیفیت و نسبتا” گران قیمت در بین کاربران شناخته شده است. اما شایعات خبر از آن دارند که اپل هم برای حفط بازار خود در برابر اندروید قصد ارایه محصولات ارزان قیمت تر از آیفون و آیپد دارد.

اما آیا واقعا” بدون افت کارایی محسوس این امکان وجود دارد؟ اگر کارایی را در دو بخش پردازشی و جانبی تقسیم کنیم جواب مثبت است!

مسلما” میزان توان پردازنده و حجم رم از مهمترین عوامل موثر بر روی کارایی پردازشی هستند پس عملا” این بخش خیلی قابل تغییر نیست.

اما برعکس در بخش نمایشگر و باطری مانند آنچه در iPod در قیاس با iPhone شاهد هستیم تا حد زیادی امکان صرفه جویی برای کاهش قیمت محصول نهایی وجود دارد.

در واقع اگر بخواهیم بدون افت کارایی در پردازش قیمت محصولات آیفون و آیپد را پایین بیاوریم تا حد 100 تا 200 دلار امکان کاهش قیمت در محصول آیپد و 150 تا 250 دلار در محصول آیفون امکان کاهش قیمت وجود دارد بدون آنکه کارایی سیستم عامل iOS تحت تاثیر قرار گیرد. البته این کاهش قیمتی است که کاربر نهایی احساس میکند. محصولان اصلی اپل یعنی آیفون و آیپد برای این شرکت بسته به پیکربندی سخت افزاری حدود 200 تا 400 دلار هزینه خالص دارند و کاهشی که از این راه رخ خواهد داد چیزی در حدود 60 تا 150 دلار خواهد بود اما برای کاربر نهایی افت قیمت محسوستر باید باشد.

خبری که در حال حاضر تایید شده است آن است که اپل در سفارش های جدید خود علاوه بر سفارش همیشگی یکسری قطعات با کیفیت بهتر سفارش داده است و هر دو این قطعات در یک دستگاه نمی‌توانند قرار بگیرند و باید مربوط به دو دستگاه مجزا باشند که این موضوع شبهه وجود نسخه حرفه‌ای آیفون را بوجود آورده است.

شایعات اخیر بر این باورند که اپل بر روی یک آیفون ارزانتر و کوچکتر کار می کند. اگر این موضوع درست باشد اپل کار هوشمندانه ای انجام داده است و بازار را می‌تواند تصاحب کند بطوریکه اپل دیگر فقط برای ثروتمندان نیست و برای همه است.

 

شاید این حربه ای باشد برای مقابله با اندرویدی که بر روی موبایلها و تبلتهای ی 150 دلاری هم وجود دارد!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...