رفتن به مطلب

ایستگاه راه آهن شهری اتریش


ارسال های توصیه شده

metro-aust1.jpg

طراحی راه آهن شهری اینسبورک در اتریش نمادی از بازتاب معماری روز دنیا و به کارگیری بالاترین نوع طراحی معماری و سازه است.طراحی این ریل راه آهن شهری به طول ۱.۸ کیلومتر می باشد و همچنین چهار ایستگاه بین راهی را نیز شامل می شود.

metro-aust2.jpg

 

metro-aust3.jpg

زاحا حدید در انتخاب مسیر حرکتی ، ریل آن را از بلندترین نقطه شهر می گذراند. در طراحی هر یک از این ایستگاه ها سعی شده است تا به محل قرار گیری آن و سایت اطراف توجه شود، این نوع طراحی که با استفاده از نیروهای سایت و محل قرار گیری پروژه می باشد را می توان از مشخصه های آثار زاحا حدید دانست. این نوع نگرش به طراحی ایستگاه ها باعث تنوع و گوناگونی فرم آنها نیز شده است.

metro-aust5.jpg

 

metro-aust6.jpg

شروع مسیر حرکت راه آهن در زیر زمین است، که در ادامه مسیر به تونلی که به رودخانه ختم می شود خواهد رسید. بعد از پایان تونل، توقفگاه بعدی بر روی پل و در روی رودخانه پیش بینی شده، این پل از جنس بتن و کابل های فلزی، طراحی و ساخته شده است. همچنین ایستگاه آخر در دهکده و در ارتفاع ۲۲۸ متری از اینسبورک می باشد.

metro-aust7.jpg

زاحا حدید در تعریف کار خود می گوید: هر ایستگاه شخصیتی جدا از یکدیگر را دارند، که این خود به دلیل وجود بستر، محل قرار گیری، همسایگی ها و ارتفاع های متفاوت از یکدیگر می باشد. ما مطالعه خود را از عوامل طبیعی مثل یخبندان و جنس خاک منطقه شروع کردیم. ما می خواستیم هر یک از ایستگاه ها زبانی سیال از توپوگرافی منطقه و معماری را ارائه کند. در آخر می توان فرم ایستگاه ها را آینه ای در برابر کوه های یخ بسته اطراف دانست. طراحی راه آهن شهری اینسبورک را می توان ادامه دادن و جستجو کردن راه زاحا حدید برای ساختن بناهای بدون درز دانست، این نوع نگرش و طرح های کروی را می توان از رویکردهای جدید در دنیای معماری نیز برشمرد.

 

metro-aust8.jpg

 

metro-aust9.jpg

 

منبع: umic.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...