رفتن به مطلب

سن دو تا سه سالگی شایعترین میزان پرخاشگری در کودکان


Saman_88

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

سن دو تا سه سالگی شایعترین میزان پرخاشگری در کودکان

 

دکتر فاطمه محرری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نشانه های پرخاشگری كودكان، لجبازی، کتک کاری، گاز گرفتن و خراب کردن اشیاء است كه با افزایش سن، پرخاشگری فیزیکی کاهش و پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد.

 

وی افزود: حفظ آرامش والدین، محروم سازی موقتی بلافاصله پس از پرخاشگری، آموزش روش های جایگزین به کودک (مانند نفس عمیق کشیدن و صحبت کردن) به جای پرخاشگری، آموزش روش های کنترل رفتاری به ویژه در کودکان 4 ساله بهترین راهکار برای مقابه با این پدیده رفتاری در کودکان است.

 

دکتر فاطمه محرری با اشاره به این که پرخاشگری در برخی کارتون ها ، فیلم ها و بازی های یارانه ای در افزایش پرخاشگری کودک تاثیرگذار است، اظهار داشت: والدین سعی کنند میزان استفاده از این وسایل را محدود و از روش های جایگزین و فعالیت های متنوع که کودک را مشغول می کند، استفاده کنند.

 

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح كرد: والدین تا حد امکان لوازم خاصی را که نمی خواهند کودک به آن ها دست بزند از دسترس او دور کنند و همچنین سعی کنند زمان های خوابیدن و غذا خوردن کودک را منظم كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...