رفتن به مطلب

سیاست عدم تمرکز و تأمین درآمد شهرداری


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

رشد انفجاری شهرها، تقاضای سرمایه گذاری بر منابع آب، جمع آوری زباله، جاده ها و سایر زیرساخت های شهری را افزایش داده است. به موازات، راهبردهای عدم تمرکز، مسئولیت تأمین این درآمدها را از دولت مرکزی به شهرداری ها انتقال می دهند. در نتیجه مدیران شهرهای زیادی در جهان در حال توسعه، سعی دارند با ایجاد بازارهای قوی جذب درآمد، تأمین هزینه زیرساخت های شهری را تسهیل نمایند. به طور طبیعی شهرداری ها قادر نیستند بیش از این با استفاده از مالیات های تصاعدی یا وام گرفتن از بنگاه های بین المللی، زیرساخت های محلی را گسترش داده و درآمد پروژه های محلی را تأمین نمایند. سرمایه گذاری غیرمتمرکز، نیازمند توسعه اعتبارات مالی (تأمین سرمایه) به صورت غیرمتمرکز است.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

صندوق های توسعه شهرداری، ابتکاری در تأمین بودجه شهرداری

 

صندوق های توسعه شهرداری (MDFs) موسسات دولتی هستند که به دولت های محلی برای سرمایه گذاری در تأسیسات زیربنایی وام می دهند. این صندوق ها که معمولاً به عنوان پشتیبان در تأمین اعتبار شهرداری ها عمل می کنند، ابتدا به عنوان موسسات دولتی به وجود آمدند اما بعداً به واسطه های مالی که فعالیت آنها بر روی اعتبارات شهرداری ها متمرکز است، تبدیل شدند. این موسسات به حکومت های محلی و سایر موسسات سرمایه گذار در تأسیسات زیربنایی اعتبار می دهند و بنابراین ابزاری سنتی محسوب می شوند که هدفشان فراهم آوردن راهی برای خودکفایی شهرداری ها است. این صندوق ها برای تأمین بودجه از بازارهای سرمایه بین المللی و داخلی استفاده می کنند. MDFs سرمایه های خود را به پروژه های سرمایه گذاری حکومت های محلی اختصاص می دهند و روندشان مشابه روندهایی است که بانک جهانی و بانک های توسعه منطقه ای در وام های بین المللی به کار می برند، با این تفاوت که بیشتر به حکومت های محلی وام داده و در پروژه های کوچکتر سرمایه گذاری می کنند. MDFs برای برنامه های کاهش فقر اعتباری انحصاری تخصیص نمی دهند، اما با سرمایه گذاری در تأسیسات زیربنایی، توسعه بازارها، مدارس و کلینیک ها در مناطق کم درآمد به افراد فقیر خدمت می کنند. MDFs در برخی موارد، می توانند شیوه های مخصوصی را برای پروژه های کاهش فقر ارائه دهند؛ نظیر فراهم آوردن خدمات برای افراد کم درآمد شهری.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...