رفتن به مطلب

راهپیمایی روی سیاره ای شبیه سازی شده


ارسال های توصیه شده

راهپیمایی روی سیاره ای شبیه سازی شده / ردپای انسان روی مریخ فضانوردان پروژه مریخ 500 پس از 257 روز حبس در کپسولی فلزی و بدون پنجره، در حالی که لباسهای سنگین ویژه راهپیمایی فضایی را بر تن داشتند، وارد اتاقی پوشیده از شن سرخ شدند تا به نشانه فتح مریخ پرچمی در آن نصب کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، سه فضا نوردی که این راهپیمایی شبیه سازی شده را انجام دادند، پرچمهای روسیه، چین و آژانس فضایی اروپا را بر روی مریخ شبیه سازی شده نصب کردند، از سطح مریخ نمونه برداری کرده و به انجام آزمایشهای علمی مصنوعی پرداختند.

این پروژه 500 روزه از سال گذشته با هدف بررسی تاثیرات روحی و فیزیکی سفرهای طولانی مدت فضایی بر روی انسان آغاز شده و 6 داوطلب در آن حضور پیدا کرده اند. فیزیولوژیستها معتقدند محبوس بودن طولانی مدت می تواند این داوطلبان را تحت فشار شدید قرار دهد زیرا شرایط فیزیولوژیکی ماموریت شبیه سازی شده از ماموریتی حقیقی پیچیده تر است و از این رو با کمک این ماموریت در تلاشند تاثیرات چنین شرایطی را بر روی فضانوردان دریابند.

 

 

616510_orig.jpg

قائم مقام آژانس فضایی روسیه "ویتالی داویدوف" این آزمایش را مرحله ای حیاتی از آماده سازی انسان برای سفر حقیقی به مریخ می داند و پیش بینی می کند که این ماموریت حقیقی تا 20 سال دیگر و تنها با کمک همکاری های بین المللی ممکن خواهد شد.

تجهیزات بکار گرفته شده در این آزمایش شامل اتاق مسکونی به اندازه یک اتوبوس است که به چند اتاقک دیگر ویژه تمرین و آزمایش وصل شده است. تصاویر راهپیمایی مریخی در این ماموریت بر روی نمایشگری بزرگ در مرکز کنترل ماموریت در روسیه به نمایش درآمد، مرکزی که ماموریتهای ارسال محموله به ایستگاه فضایی از آن کنترل می شوند.

620613_orig.jpg

بر اساس گزارش بی بی سی، انسان تا آغاز سفر حقیقی به سوی مریخ و فرود بر روی خاک سرخ آن بیش از یک دهه فاصله دارد، زیرا باید برای آغاز این ماموریت چالشهای مختلفی را برطرف کند که از آن جمله می توان به هزینه هنگفت، چالشهای تکنولوژیکی و به ویژه نیاز به ساخت لایه ای محافظ برای محافظت از فضانوردان در برابر تابشهای کشنده فضایی اشاره کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...