رفتن به مطلب

تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ


ارسال های توصیه شده

تصاویر آزمایشهای ‌فضایی در بیابانی شبیه مریخ/ لباس‌فضانوردی ویژه مریخ گروهی از دانشمندان آژانس فضایی اروپا شبیه ساز لباس فضانوردی و یک کاوشگر بدون سرنشین که در سفر آینده به مریخ می توانند شرکت داشته باشند را در بیابانی در اندلس اسپانیا آزمایش کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان امیدوارند که این فناوری پیشرفته لباسهای فضانوردی بتواند در سفر آینده بشر به مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

محققان آژانس فضایی اروپا یک شبیه ساز لباسهای فضانوردی با عنوان Aouda X and و نمونه آزمایشی یک کاوشگر بدون سرنشین با عنوان "یوروبات" را در بیابان "ریو تینتو" واقع از اندلس اسپانیا تست کردند.

این بیابان شباهتهای بسیاری به مریخ دارد و این تیم تحقیقاتی با سفر به اسپانیا این فرصت را یافتند که فناوریهای خود را بر روی خاکی که از نظر ژئولوژیکی و مواد شیمیایی شرایط بسیار نزدیکی به شرایط خاک سیاره سرخ دارند آزمایش کنند.

این بیابان محتوی یک ماده معدنی به نام "ژاروسیت" است که این ماده در خاک مریخ نیز به میزان فراوان وجود دارد و یکی از علل سرخی سیاره سرخ است.

دانشمندان اسا توضیح دادند که آزمایش Aouda X و "یوروبات" همانند "آخرین تمرین" برای بزرگترین سفری است که تمدن بشر تاکنون انجام داده است.

این تیم که عضو "گردهمایی فضایی اتریش" هستند این فناوری را که توسعه آن 3 سال به طول انجامیده است، آزمایش کردند.

در لباس فضانوردی Aouda X از سیستمها و رایانه های پیشرفته ای استفاده شده است که به فضانوردان کمک می کنند در برابر شرایط مریخ مقاومت کنند.

"فیلیپ شونیانز"، رئیس بخش پروژه های روباتیک آژانس فضایی اروپا در خصوص نمونه آزمایشی "یوروبات" که در بیابان "ریو تینتو" آزمایش شد توضیح داد: "این یک روبات با قدرت برجسته بینی و دو بازو است که می توانند به خوبی کار کنند. این روبات می تواند هر کار سخت، خطرناک و ملال آور برای فضانوردان را با دقت بالایی انجام دهد."

مریخ در منظومه شمسی نزدیکترین سیاره به زمین است باوجود این برای رسیدن به سیاره سرخ انسان باید 35 میلیون مایل را بپیماید.

 

 

براساس گزارش دیلی میل، "اسکات هاولند"، رئیس سیستمهای انسانی آژانس فضایی اروپا اظهار داشت: "واقعا هنوز تعداد فناوریهای جدیدی که فکر می کنم در سفر به مریخ به آنها نیاز داریم بسیار اندک هستند، اما من نسبت به عصری که در آن زندگی می کنیم بسیار خوشبین هستم ما این خوش شانسی را داریم که بتوانیم آنچه را که اتفاق خواهد افتاد ببینیم."

 

 

643334_orig.jpg

گام کوچکی برای بشر- لباس فضانوردی Aouda X همراه با روبات "یوروبات" در بیابانی در اندلس اسپانیا آزمایش می شود

643332_orig.jpg

سفر اکتشافی- ابزارهایی که در این بیابان آزمایش می شوند می تواند بشر را یک گام به سوی فرود به مریخ نزدیکتر کنند

643331_orig.jpg

هرچند آژانسهای فضایی علاقه خود را به ماموریتهای انسانی به سوی مریخ اظهار داشته اند اما تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نشده است که بتواند این علاقه را به جلو براند

643330_orig.jpg

درست مثل مریخ- خاک سرخ بیابان "ریو تینتو" در اندلس اسپانیا می تواند یک نتیجه موثق را در آزمایش فناوریهای جدید آژانس فضایی اروپا ارائه کند

643329_orig.jpg

آزمایش شبیه ساز لباس فضانوردی

643328_orig.jpg

هرچند هیچ طرح رسمی برای ماموریت انسان به مریخ وجود ندارد اما این آزمایشات می توانند به عنوان آخرین تمرینات برای انجام بزرگترین سفر انسان باشد

643327_orig.jpg

دمای بسیار پایین، پرتوها و اتسمفر خطرناک تنها بخشی از شرایطی است که انسان در سفر به مریخ باید با آنها مقابله کند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...