رفتن به مطلب

بلندترین برج دنیا با ۱۶۰۰ متر ارتفاع در عربستان ساخته می شود !


amirzahedi

ارسال های توصیه شده

01.jpg

 

مقایسه ای از برج در دست ساخت پادشاهی عربستان با برج‌های دوقلوی پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی

و ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک امریکا

 

عربستان هم با شروع پروژه ساخت "برج پادشاهی" به کلوب کشورهای دارنده بلندترین آسمانخراش ها وارد شد. این برج که قرار است در شهر ساحلی جده ساخته شود، برای دولت عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قرار است بخش های مختلف این برج به عنوان دفاتر تجاری، منازل مسکونی و هتل مورد استفاده قرار گیرد. برج پادشاهی جده قرار است بلندترین ساختمان دنیا باشد. آنچنان بزرگ است که برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع در کنار آن یک کوتوله خواهد بود !

 

02.jpg

اما همانطور که شما دوستان عزیز

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اطلاع دارید هم اکنون بلندترین برج دنیا، همان برج خلیفه دبی است که با ۱۶۳ طبقه و بیش از 1000 واحد مسکونی، تجاری، تفریحی و همچنین با ۸۲۸ متر ارتفاع دارد. برج خلیفه یا برج دبی آسمانخراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد و در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان در جهان ‌است. ساخت این برج از ژانویه‌ی ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه.ش) آغاز شد و هزینۀ ساخت آن بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد شده است. این برج در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.

 

03.jpg

 

رج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به "برج خلیفه" تغییر کرد. برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است. در ادامه نماهایی از برج خلیفه دبی که بزرگترین برج فعلی جهان است را می بینید.

 

06.jpg

 

07.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

ولی طبق گفته ها که ظاهرا برج جدیدی به نام "برج پادشاهی" در عربستان با 1600 متر ارتفاع در حال ساخت است، باید دید برجی با ارتفاع 2 برابر برج خلیفه تا چه حد شگفت انگیز خواهد بود ...

 

14.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...