ثبت نام کنید. برای به دست آوردن آرامش و در عین حال کاهش آثار منفی محرک‌های اعصاب بسیار موثر..."> ثبت نام کنید. برای به دست آوردن آرامش و در عین حال کاهش آثار منفی محرک‌های اعصاب بسیار موثر..."> رفتن به مطلب
afa

4راه کنترل عصبانیت

پست های پیشنهاد شده

برای کنترل عصبانیت و خشم راهکارهایی وجود دارد که با تمرین کردن آنها می‌توانید به فردی قدرتمند در برابر خشم تبدیل شوید.

1- ورزش کنید:

 

شروع یک برنامه ورزشی

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
برای به دست آوردن آرامش و در عین حال کاهش آثار منفی محرک‌های اعصاب بسیار موثر است.

روان‌شناسان توصیه می‌کنند ورزش را در حد قهرمانی یا برای مسابقه انجام ندهید، زیرا شما در واقع ورزش را برای آرامش اعصاب خود انجام می‌دهید تا در زندگی از قابلیت بالاتری برخوردار شوید.

فکر کنید کدام ورزش را بیشتر دوست دارید.

بدون پیش‌داوری آن را آزمایش کنید.

1262061872021161791961731309022213914518228111.jpgدر انتخاب انواع ورزش، نخست به فکر لذت بردن از آن و سپس به فکر تامین سلامتی‌تان باشید.

ورزش‌های سبک و مستمر همچون شنا،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
آهسته،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
و یا

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
تند،

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
را بالا می برند و انجام یکی از این ورزش ها ( طبق علاقه تان) حداقل به مدت 20 دقیقه در روز بسیار سودمند و فرح‌بخش است.

اگر چند روز نتوانستید برنامه ورزشی‌تان را دنبال کنید، تلاش کنید برنامه ورزشی خود را هر چه زودتر از سر بگیرید، زیرا ورزش‌های منظم بیش از ورزش‌های بی‌برنامه، اثربخش هستند.

2- هم‌کلام شوید:

 

در آغاز به یاد داشته باشیم بهترین و نزدیک‌ترین دوست همه انسان‌ها، خدای تواناست که ما را آفریده و لحظه‌ای از یاد ما جدا نیست. هرچه از این یار مهربان بگویم کم است، زیرا برقراری ارتباط قوی با خدا، انرژی و انگیزه لازم را برای غلبه بر خشم به وجود می‌آورد.

1.gifالبته پسندیده است علاوه بر این یار آشنا و همیشگی، دوست‌های دیگری هم داشته باشیم. این افراد می‌توانند همسر، مادر، پدر، فرزند و یا دوستانی امین و دلسوز باشند.

لحظه‌هایی که احساس تنهایی و ناراحتی می‌کنید، صحبت کردن با چنین محرمان اسراری و حتی دیدار آنها، تسکین دهنده ی خوبی برای دردهایتان است.

در حضور آنها از غم و غصه و ناراحتی‌هایتان بگویید (البته نباید در این کار افراط کنید) و با این کار خشم خود را کاهش دهید.

3- کتاب بخوانید:

 

book.jpgحتی شما هم زیاد شنیده‌اید که کتاب بهترین دوست انسان است.

دوستی که با زبان بی‌زبانی، در اوج سکوت، ساعت‌ها با شما حرف می‌زند. بی‌صدا و آرام، اما مهربان و در خلوت و تنهایی، راهنمایی‌تان می‌کند.

خواندن مجله‌ها و کتاب‌های مفید و مورد علاقه‌تان که به طور اصولی راه‌های غلبه بر خشم را آموزش می‌دهند، سبب تقویت عوامل بازدارنده از خشم در وجودتان می‌شود.

4- اجتماعی‌تر باشید:

 

بیکاری، روان انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اگر به فعالیت‌های مفید و مطلوب دست نزنید، انرژی شما هدر می‌رود. اگر این انرژی درونی درست مصرف نشود، سبب تخیل‌پردازی ، پرورش افکار منفی و به موجب آن مهیا شدن شرایط مساعد برای بروز رفتارهای پرخاشگرانه خواهد شد.

در شرایط بیکاری، افراد آمادگی دو چندان برای عصبی شدن و بروز رفتارهای نامناسب خواهند داشت، بنابراین بهتر است همیشه به دنبال یادگیری یک هنر یا فعالیت مفید باشید، حتی آموزش هنر به دیگران یا شرکت در کارهای نیکوکارانه، احساس ارتباط و همبستگی شما را با دیگران بیشتر می‌کند. برقراری ارتباط با دیگران علاوه بر آنکه به شما می‌آموزد، چگونه در هنگام نیاز، یار و همدل دیگران باشید، ظرفیت روانی شما را نسبت به دیگران افزایش می‌دهد و در این صورت، با کوچک‌ترین ضربه‌ای از هم نمی پاشید.

تماشا کردن گل های زیبا

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
درخت ها، سبزی چمن‌ها و آبی آسمان، نظاره کردن جریان یک آب روان و حتی تماشای یک فیلم شاد یا فیلم مورد علاقه‌تان در کاهش خشم شما موثر است

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...