رفتن به مطلب

مرز لبنان و استقبال از ایرانیان با نام جعلی برای خلیج فارس(!)+عکس


Saman_88

ارسال های توصیه شده

در پی واکنش های منفعلانه دستگاه سیاست خارجی ایران در برابر ادعاهای بی پایه امارات نسبت به جزایر سه گانه همیشه ایرانی، شاهد گسترش ادعاهای اعراب نسبت به تمامیت ارضی ایران هستیم که.../ ضروری است، نهادهای مسئول ایرانی مستقر در سوریه و لبنان با پیگیری موضوع و اصلاح این تحریف و توهین آشکار، با هشدارهای لازم و تأکید بر اهمیت کاربرد درست نام رسمی، بین المللی و...

همزمان با تحولات منطقه و در هیاهوی پوشش خبری آن، متأسفانه اقدامات ضد ایرانی برخی کشورهای عربی علیه ایران، ابعاد جدیدی یافته است.

 

به گزارش «تابناک»، در پی واکنش های منفعلانه دستگاه سیاست خارجی ایران در برابر ادعاهای بی پایه امارات نسبت به جزایر سه گانه همیشه ایرانی، شاهد گسترش ادعاهای اعراب نسبت به تمامیت ارضی ایران هستیم که به تازگی عربستان هم به جمع مدعیان خاک ایران زمین افزوده شده و ادعاهای خنده داری را آن هم نسبت به استان های غیورپرور هرمزگان و بوشهر در سطح بین المللی طرح نموده است.

 

در همین حال و در پی نشان ندادن واکنش مناسب بر پایه منافع ملی ایرانیان از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، در آستانه روز ملی خلیج فارس، متأسفانه، شاهد گسترش گستاخی و تهدید هویت تاریخی خلیج فارس در کشورهای عربی دوست ایران هم هستیم!

92012_550.jpg

بنا بر گزارش تصویری خبرنگار «تابناک»، در سفر زمینی از سوریه به لبنان و دقیقا در جلوی دروازه مرزی و در برابر دیدگان همه مسافران ورودی به لبنان و از جمله گردشگران ایرانی، تابلوی بزرگی آویخته شده که با بزرگترین نوع قلم، نام جعلی برای خلیج فارس قرار داده شده است.

 

این مسأله که مورد اعتراض گسترده مسافران ایرانی قرار گرفته، متأسفانه واکنش درخوری از سوی مسئولان ایرانی مستقر در سوریه و لبنان در بر نداشته و البته تاکنون پاسخ مناسبی از مسئولان لبنانی نیز خواسته نشده است.

92013_578.jpg

نباید فراموش کرد که خلیج فارس، نه تنها یک واژه سترگ رسمی تاریخی و جغرافیایی بلکه خط قرمز هویتی برای ایرانیان تلقی می شود و هر دولت و نهادی که آن را نقض کند، در حقیقت، مستقیم هویت تاریخی جغرافیایی و فرهنگی ایرانیان را به عمد یا به سهو، تهدید کرده است.

 

بنابراین، ضروری است نهادهای مسئول ایرانی مستقر در سوریه و لبنان با پیگیری موضوع و اصلاح این تحریف و توهین آشکار، با هشدارهای لازم و تأکید بر اهمیت کاربرد درست نام رسمی، بین المللی و تاریخی خلیج فارس برای ایرانیان، از تکرار جعل نام واقعی خلیج فارس یا الخلیج الفارسی، آن هم در کشورهایی که نزدیکترین روابط را با ایران دارند، جلوگیری کنند.

 

92014_646.jpg

لینک به دیدگاه
از ماست که بر ماست

 

به همين برادران لبناني يه نوني قرض ميديم كه بيا و ببين

 

دلم ميخواد اون بيت معروف بخونم از بچه هاي عرب زبان هموطن شرمنده ميشم

واقعا برا ما که اینقده سنگ لبنانو به سینه میزنیم خیلی شرم آوره !

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...