رفتن به مطلب

خيابان‌هاي تهران درقرق اشراف


shaden.

ارسال های توصیه شده

 

 

46984_308.jpg

 

بولتن نیوز: با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها،‌ بسياري از معادلات پيشين روابط اقتصادي و اجتماعي جامعه دچار تحول اساسي شده و در آينده نيز شاهد تاثيرات جديد این طرح خواهيد بود.

 

 

از جمله این تغييرات كه اكنون كاملا آشکار شده و به روشني مي‌توان روي آن انگشت گذاشت، الگوي استفاده از خودرو شخصي است. تا امروز ترجيح بسياري ازشهروندان به ويژه پايتخت‌نشينان خودرو شخصی بر وسايل حمل و نقل عمومي (البته ناكارآمد) بوده است. تاکنون داشتن خودرو شخصي با بنزين ارزان، خصوصا براي هر تهراني توجيه اقتصادي داشت. بنابراين سعي مي‌كرد به هر وسيله ممكن از جمله وام و قرض و قوله يك دستگاه خودرو خريداري نموده و يك عمر آسايش خود و خانواده‌اش را تامين كند!

 

 

 

اما اكنون تملك وسيله نقليه شخصي به هر طريق ممكن، در سايه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها منتفي است. با بنزين به نرخ آزاد، ديگر حتي براي طبقه متوسط هم مقرون به صرفه نيست كه سوار خودرو شخصي شود. يعني در حقيقت از عهده مخارج آن بر نمي‌آيد. اكنون براي يك خانواده با درآمد متوسط، نه امكان تامين هزينه سوخت خودرو به نرخ آزاد وجود دارد و نه تامين هزينه‌هاي جانبي مانند بيمه (حداقل يك ميليون تومان در سال) تعميرات و سرويس معمولي و قبض‌هاي جريمه‌اي كه دوربين‌هاي پيدا و نهان پليس به حسابتان منظور مي‌‌كند، عوارض سالانه و هزينه معاينه فني و ...در نتيجه خانواده‌اي كه تا ديروز با خريد يك دستگاه خودرو در روز‌هاي تعطيل تابستان سري به ييلاقات اطراف تهران و جاده چالوس می زد تا كنار رود‌خانه همراه با خانواده تمدد اعصابي كند. اكنون بايد به پاركي كه شهرداري محل ساخته اكتفا نماید و دور هواي پاك و پاكيزه كوهستان را هم خط بكشد. و این يعني حذف يارانه هواي سالم براي شهرنشينان.

 

 

به علاوه با اقتصادي نبودن خريد خودرو شخصي، در آينده دهك‌هاي پايين و متوسط قادر به خريد وسيله نقليه شخصي نخواهند بود و تنها دهك‌هاي بالا كه درآمد كافي دارند، همراه مديران دولتي ،كه دستشان به خزانه كشور بند است، مي‌توانند سوار خودرو شخصي شوند و براي بقيه هم مقرون به صرفه نيست سرمايه كلاني را خرج خريد خودرو كنند و بعد به دليل هزينه‌هاي بالا از آن استفاده نبرند و در پاركينگ بخوابانند. همين پول اگر به سپرده بانكي تبدیل شود، هم عايدي خانواده را افزایش مي‌دهد و هم در مخارج مربوط به تعمير و نگهداري و شارژ خودرو صرفه‌‌جويي مي‌شود.

 

 

درنتيجه تا چند سال ديگر خيابان‌هاي تهران كم‌كم فقط در قرق اشراف خواهد بود و خيلي‌ها كه امروز به عنوان سرمايه‌ و وسيله آسايش به این مركوب بنزين‌خوار دل بسته‌اند، ناچارند اتوبان‌هاي تهران را به خاطر هزینه های بالای بنزین، بیمه، تعمیر و نگهداری و ... براي طبقات اشراف خالي كنند

i20446_46984308.jpg

 

i20445_46986437.jpg

 

i20444_46988501.jpg

 

i20443_46990234.jpg

 

i20442_46992251.jpg

 

i20441_46993577.jpg

 

i20440_46994962.jpg

 

i20439_46995633.jpg

 

i20438_46996156.jpg

 

i20437_46997790.jpg

 

i20436_46998460.jpg

 

i20435_46999738.jpg

 

i20434_47000962.jpg

 

لینک به دیدگاه

اره دیگه تهران خلوت میشه دود کم میشه ترافیک کم میشه پول دار ها خوشحال میشن البته با برداشتن یارانه ها پولدار ها بیشتر اسیب میبینند

لینک به دیدگاه
اره دیگه تهران خلوت میشه دود کم میشه ترافیک کم میشه پول دار ها خوشحال میشن البته با برداشتن یارانه ها پولدار ها بیشتر اسیب میبینند

 

خب قصد اصلیشون این بود که قشر کم در آمد و بالا تر ببرن یک پله و دارا رو 20 پله بیارن پایین یه جورایی میخوان همه رو نزدیخ خط فقر نگه دارن تا نتونن فکر های غیر از در آوردن پول بسرشون خطور کنه :banel_smiley_4:(منظورم از فکرهای دیگه اغتشاش و ناآرمیه):ws3:

لینک به دیدگاه

نه بابا اسم ما مایه دارا بد در رفته ...

 

به خدا دیروز سه ساعت تو ترافیک بودم تا برسم خونه . تو خیابون دیگه سوزن هم نمی تونستی بندازی

 

همشم پراید ... اونم تک سر نشین .... من داشتم بد و بیراه میگفتم بهشون شما پول این همه بنزینو از کجا میارید

 

من که سانتافه دارم پول بنزین ندارم بدم . اینا از کجا میارن میدن؟:JC_thinking:

 

 

به کامبیز سرایدارمون گفتم یه عکس از ماشینم بگیره نگید خالی میبندم :ws3:

 

hyundai-santa-fe-3.jpg

لینک به دیدگاه

این ملتی که من می بینم بنزین لیتری 700 که چیزی نیست لیتری 5000 تومن هم که بشه باز هم دست از ماشین بازیشون بر نمی دارن :banel_smiley_4:

نهایتش اینه که این ها بنزین رو می برن بالا ملت هم که نمی شینن همدیگه رو نگاه کنن ! اون ها توی زمینه شغلی خودشون می کشن روی اجناس

فقط بیچاره اون هایی که حقوق بگیر هستن :icon_pf (34):

ازدحام جمعیت ماشین سوار توی تهران هنوز هم همونیه که با بنزین لیتری 100 تومن بود !

 

البته در دیروز داشت تی وی جمهوری اسلامی هم یه مستند نشون می داد به اسم تب (تب سرعت)

با یه آقا پسر :banel_smiley_4:مصاحبه می کردن خودش تعریف می کرد از کورس گذاشتن با دوستاش با ماشین های آنچنانی

تازه با افتخار هم می گفت : من با 160 تا سرعت توی جاده متنهی به کرمانشاه می رفتم تا خود اون جا هم این قدر جریمه ام کرده بودن که بابام با جریمه هام بغل دستم خودش رو باد می زد :icon_pf (34):

 

 

.

 

لینک به دیدگاه
اره دیگه تهران خلوت میشه دود کم میشه ترافیک کم میشه پول دار ها خوشحال میشن البته با برداشتن یارانه ها پولدار ها بیشتر اسیب میبینند

 

وحید جان چطوری پولدارا آسیب میبینن؟

برای کسی که از این ماشینا سوار میشه مهمه پوله گازش 20 تومن بیاد یا 200 تومن؟

این طرح برای قشر متوسط و خانواده های فقیر کم جمعیت آسیب رسان و برای پولدارا و بقیه فقرا بی اثر هست

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

قانون این کشور : فقیر فقیرتر و ثروتمند ثروتمندتر خواهد شد !

 

البته این تقصیر پولدارها نیست ، بلکه تقصیر کسایی هست که پول این ملت رو می خورن !

 

چرا باید یه نماینده مجلس خونه آن چنانی داشته باشه ، ولی یه کارگر زحمت کش پول نداشته باشه اجاره خونه بده !

 

چرا باید بعضی ها 4 تا 4 تا ماشین داشته باشن ، ولی بعضی ها کرایه تاکسی هم نداشته باشن و انقدر پیاده راه برن تا زیر پاهاشون تاول بزنه !

 

حذف یارانه ها هم فقیر ها رو فقیر تر کرده ، می کند و خواهد کرد !

لینک به دیدگاه

ببین بهار همیشه یادت بشه مردم ما دربرابر گرونی مبارزه نمیکنن بلکه خودشونو با گرونی تطبیق میدن و هماهنگ میکنن البته بجز اصفهانی ها

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...