رفتن به مطلب

به تنهايي ازدواج‌تان را ابـــدي كنيد


ارسال های توصیه شده

غر زدن ممنوع

 

غر زدن هميشگي، گله كردن و شاكي بودن دائمي را كنار بگذاريد و به جاي آن به‌طور شفاف و مشخص به همسران بگوييد كه چه مي‌خواهيد. مردان دوست دارند تكيه‌گاه‌بودن را احساس كنند و بفهمند شما متوجه قدرت و اقتدار آن‌ها هستيد. آن‌ها دوست دارند شما بگوييد چه كارهايي خوشحال‌تان مي‌كند. وقتي مردها كاري برخلاف ميل شما انجام مي‌دهند، به جاي دعوا و برخورد تند با يك رفتار محبت‌آميز مانع آن‌ها بشويد. تجربه نشان داده، مردان وقتي مي‌دانند شما به چه چيزهايي علاقه داريد، براي انجام آن‌ها تلاش مي‌كنند. البته فقط تجربه نيست، دكتر هارويل هندريكس در كتاب « به عشقي كه مي‌خواهيد، برسيد» روي اين اصل تاكيد مي‌كند.

لینک به دیدگاه

اين نيمه از آن نيمه مهم‌تر است

 

دكتر جان گاتمن، نويسنده كتاب «‌5 قدم تا داشتن ازدواجي موفق‌» همسران را بيشتر از هر رفتاري، از منفي‌بافي منع و به آن‌ها توصيه مي‌كند، نگاه خودتان را از يك همسر منتقد كه فقط رفتارهاي اشتباه طرف مقابل را مي‌بيند، به يك فرد مثبت‌نگر تغيير بدهيد. در اين حالت، با ديدگاه مثبت‌تان مي‌توانيد، همسرتان را به انجام كارهاي خوب تشويق كنيد. به كوچك‌ترين حركت خوب همسرتان توجه كنيد. اين تغيير رفتار شما باعث تحول در رويكرد كلي خانواده مي‌شود كه به جاي سرزنش، يكديگر را تشويق و دلگرم مي‌كنيد.

لینک به دیدگاه

قانون «عمر» را مي‌شناسيد؟

 

وقتي احساس مي‌كنيد رابطه‌تان با همسرتان سست شده، بايد از قانون «عمر» استفاده كنيديعني: عذرخواهي، مهرباني و رفتار مناسب. بابت رفتارهاي اشتباه گذشته كه باعث رنجش همسرتان شده، از او عذرخواهي كنيد. بيش از پيش به همسرتان محبت كنيد ولي شايد گذشته تلخ به اين سادگي از ذهن همسر شما پاك نشود‌؛ شما بايد پلي از گذشته به حال بزنيد و آينده خوبي را به او وعده بدهيد.

لینک به دیدگاه

رويا كجاست، واقعيت كجاست؟

 

همه ما تا رسيدن به ازدواج روياپردازي‌هاي زيادي كرديم ؛ زن يا مرد ايده‌آل‌مان را بارها ترسيم كرديم. زن و مردي كه شايد اصلا شبيه انتخاب نهايي ما نباشد، اين به معني شكست در ازدواج نيست، آن‌ها روياها بودند و اين دنياي واقعي؛ پس نبايد دائما از همسر رويايي‌تان حرف بزنيد. برعكس بايد اين اطمينان قلبي را به همسرتان بدهيد كه از داشتن او خوشحال هستيد.

 

 

تعطيلات خوش بگذرد

 

هر رابطه‌اي هر چه بيشتر پيش مي‌رود، شور، هيجان و تازگي روزها و هفته‌هاي اول را بيشتر و بيشتر از دست مي‌دهد. براي پيشگيري از اين اتفاق بايد هر چند وقت يك بار زندگي زناشويي خود را به هواخوري ببريد تا با استشمام هواي تازه، شاداب و سرزنده شود. بهترين روش براي اين كار، برنامه‌ريزي براي سفرهاي 2 نفره حتي كوتاه است. دو نفره به به بيرون از شهر برويد، موبايل‌تان را خاموش كنيد و تمام توجه‌تان را به ديگري اختصاص بدهيد.

لینک به دیدگاه

وقتي خودتان خراب مي‌كنيد

 

متهم كردن ديگري و تهيه يك دفاعيه بلند بالا، ساده‌ترين راهي است كه هنگام بروز مشكلات مي‌توان انجام داد. با اين روش عذاب وجدان به سراغ‌تان نمي‌آيد و احساس سبكي بيشتري مي‌كنيد اما اصل مشكل يا ادامه پيدا مي‌كند يا تكرار مي‌شود. پس بهتر است واقع‌بين باشيد و ببينيد خودتان چه بلايي سر رابطه‌تان با همسرتان آورده‌ايد؟ چقدر در بروز يك مشكل مقصر بوده‌ايد؟ برخي اشتباهات هم خيلي رايج است. ياد بگيريد اين اشتباهات را تكرار نكنيد:

 

1- فداكاري، فداكاري و باز هم فداكاري

 

زنان به‌طور ذاتي اين توانايي را دارند كه همسران‌شان آن‌ها ‌را مورد حمايت عاطفي قرار بدهند و در اين مسير هر نوع فداكاري و گذشتي را انجام بدهند ولي انجام بيش از اندازه اين كار بيشتر از اينكه شوهر شما را تحت‌تأثير قرار بدهد، دچار عذاب وجدان و نارضايتي مي‌كند. اگر به اين فداكاري علاقه داريد، ادامه بدهيد ولي بدانيد اين كار قرار دادن پول در جيب سوراخ است، آن وقت لحظه‌اي كه به پول احتياج داريد، چيزي در جيب‌تان نيست.

 

2-مراقب باشيد

 

دوستان صميمي و همسران چيزي جز خوشحالي يكديگر نمي‌خواهند اما مراقب همين نكته باشيد؛ در برخي مواقع دوست يا همسر شما براي ناراحت نكردن شما و همراهي با شما، رفتارها و گفته‌هاي شما را تاييد مي‌كند و اين تاييد باعث ادامه رفتار از سوي شما مي‌شود؛ درحالي‌كه شايد رفتار شما اشتباه باشد و بيشتر از تاييد، نياز به انتقاد داشته باشيد.

 

3-آينده‌نگري نكنيد

 

حتما براي شما هم پيش آمده كه پيش‌بيني يك رفتار ويژه را از همسرتان كرده باشيد، مثلا مدت‌ها به اين موضوع فكر كرده باشيد كه او براي تولد شما چه خواهد كرد و توقع داشته باشيد با يك برنامه ويژه مثل مهماني شما را غافلگير كند. وقتي در روز موعود اتفاق مورد نظر شما نيفتاد، احساس شكست تلخي مي‌كرديد. به همين دليل بهتر است براي فرداهاي رابطه‌تان در ذهن خودتان پيش‌نويس تهيه نكنيد چون با محقق نشدن آن‌ها، بيشتر آزرده شده و به رابطه‌تان آسيب‌هاي جدي مي‌زنيد.

لینک به دیدگاه

معلومات اساسي« همسرشناسي»

 

دنياي مردان پيچيدگي‌هاي خودش را دارد، آن‌ها هم رموزي دارند كه سرسختانه براي حفظ‌شان در مقابل زنان مي‌كوشند. آن‌ها در عين حال حرف‌هاي ناگفته‌اي دارند كه دل‌شان مي‌خواهد طرف مقابل‌شان بداند. به زبان آوردن اين رازها براي مردان كار آساني نيست ولي دانستن آن‌ها به تنظيم رابطه شما كمك مي‌كند:

 

1-مردان ترجيح مي‌دهند درباره احساسات‌شان غيرمستقيم صحبت كنند. از شوهرتان توقع نداشته باشيد دوست داشتنش را به زبان بياورد، ولي در مقابل شايد كارهاي زيادي براي نشان دادن علاقه‌اش به شما انجام دهد. باهوش باشيد و نشانه‌هاي محبت را در همسر خود كشف كنيد.

 

2- مردان با تامل بيشتري تصميم مي‌گيرند. اغلب زنان در آخرين مرحله تصميم‌گيري را به دل و احساس‌شان واگذار مي‌كنند و به همين دليل احتمال پشيماني براي آن‌ها بيشتر وجود دارد. در تصميمي مانند ازدواج هم همين طور است. در يك تحقيق معلوم شد 90 درصد مردان اگر دوباره در شرايط انتخاب قرار بگيرند، زني مشابه همسر خودشان را انتخاب مي‌كنند، چون با تامل و تفكر اين انتخاب را انجام داده‌اند.

 

3- مردان بيشتر از تقسيم افكار و احساسات به انجام كارهاي مشترك علاقه دارند، براي ساختن روابط صميمي با همسرتان به برنامه‌هاي مشترك مثل پياده‌روي فكر كنيد.

 

4- مردان همان‌قدر كه به كارهاي گروهي مثل بازي فوتبال و پيك‌نيك علاقه دارند، به زماني براي تنها بودن احتياج دارند؛ زماني براي كارها و علايق شخصي خودشان. اين نكته را هم فراموش نكنيد، وقتي همسران زماني براي خودشان داشته باشند، با انرژي‌تر وارد دنياي مشترك مي‌شوند.

 

5- مردان عين پدران‌شان رفتار مي‌كنند. اگر مي‌خواهيد بدانيد همسر شما در رابطه زناشويي چگونه است، بپرسيد پدر او چگونه همسري بوده است. با اين تكنيك پيش‌بيني رفتارهاي همسرتان كار آساني است.

 

6- زنان تجربيات تلخ را مدت طولاني‌تري به ياد دارند و به‌مراتب بيشتر دچار تشويش و اضطراب مي‌شوند؛ در مقابل مردان راحت‌تر از كنار حوادث تلخ رد مي‌شوند و فراموش مي‌كنند؛ پس وقتي شما هنوز از بحث شب گذشته عصباني و دلخور هستيد و مي‌خواهيد درباره آن حرف بزنيد، همسرتان آن را فراموش كرده است.

 

7- مردان در درك نشانه‌ها به اندازه زن‌ها باهوش نيستند؛ شايد همسرتان از تغيير چهره يا صداي شما متوجه پيام شما نشود؛ پس مستقيم با او صحبت كنيد.

 

8- همسرتان را در كارهاي خانه شريك كنيد. تحقيقات نشان داده، مرداني كه از ابتداي زندگي مشترك در امور خانه به مشاركت گرفته مي‌شوند، در تربيت و مراقبت از بچه‌ها همكاري بيشتري نشان مي‌دهند.

 

9- احساس رضايت و خرسندي شما مهم‌ترين نكته براي همسرتان است ولي تا با او صحبت نكنيد، نمي‌داند چه چيزي شما را خوشحال مي‌كند؛ پس براي خوشحالي خودتان هم كه شده صريح و شفاف با همسرتان صحبت كنيد.

 

10- مردان در موقعيت‌هاي كاري بيشتر آشفته مي‌شوند درحالي‌كه موضوعات احساسي و شخصي بيشتر زنان را پريشان مي‌كند. در شرايط سخت كاري انعطاف و همراهي بيشتري با همسرتان نشان بدهيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...