رفتن به مطلب

قدیمی‌ترین هنر دنیا چیست؟


İŞİL

ارسال های توصیه شده

سفالگری یکی از قدیمی‌ترین هنرها و صنایع دستی بشری است که در مواردی حتی به اعتبار کشف نمونه‌هایی از آن، قدمت و پیشینه تمدنی را هم تعیین کرده‌اند. اولین نمونه‌های سفالی مربوط به ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است که بدون استفاده از چرخ و در کنار آتش و بدون کوره پخته می‌شده است.

 

 

در بسیاری از موارد انسان اولیه به تقلید از سبدهایی که با استفاده از ترکه نازک درختان بافته می‌شده است، سفالینه‌ها را می‌ساخته و در برخی موارد از سبدها به عنوان قالب استفاده می‌کردند.

 

 

در سال ۳۵۰۰ قبل از میلاد، چرخ سفالگری ساده‌ای اختراع می‌شود که موجب تحول شگرفی در هنر سفال می‌گردد. پس از آن انواع تکنیک‌های تزیین و رویه آرایی مثل نقاشی، حکاکی و برجسته کاری روی سفال به وجود می‌آید. پس از کشف چرخ پیدایش و کاربرد لعاب مهم‌ترین تحول در زمینه سفالگری محسوب می‌شود.

 

 

ماده اولیه کار سفالگری گل است که از ترکیب انواع خاک‌ها با آب به دست می‌آید. خاک‌های مورد استفاده به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: اولیه مثل کائولین، خاک سفید و خاک استون‌ور که برای ساخت سرامیک به کار می‌روند و خاک‌های ثانویه مثل رس که برای ساخت سفال استفاده می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...