رفتن به مطلب

سیستم کنترل توربین گاز


spow

ارسال های توصیه شده

سيستم کنترل اسپيدتروينک مارکIV از تکنولوژی های الکتروهيدروليکی و مايکروپروسسوری استفاده می نمايد . در اين سيستم از ميکروپروسسور INTEL 8086 , 80286 (پروسسورهای اصلی که سيگنالهای آنالوگ و لاجيک مورد نياز جهت کنترل و حفاظت و Sequencing توربين گازی را محاسبه می کند) استفاده گرديده است .سنسورهايی جهت نظارت بر حسن انجام کار توربين گاز در روی توربين نصب شده اند سخت افزارهای موجود در پانل کنترل مارک IV سيگنالهای آنالوگ و لاجيک اين سنسورها را به اطلاعات ديجيتالی تبديل نموده و جهت محاسبه توسط پروسسورها از آنها استفاده می کند.

نرم افزار ( برنامه های کامپيوتر ) اين محاسبات را تعريف می نمايند ، سپس سخت افزارها نتايج ديجيتالی اين محاسبات را به سيگنالهای آنالوگ يا لاجيک تبديل مي کنند تا بتوانند دستگاهها را فعال نمايند .

بطور کلی ، سيگنالهای آنالوگ وضعيت سرووالوها و سيگنالهای لاجيکی انرژی دار کردن رله ها را عهده دار می باشند . سيستم کنترل اسپيدترونيک مارک IV از پروسسورهای متعددی استفاده می نمايد ، مدرنيزه کردن سخت افزار و نصب سنسورهای اضافی سبب شده تا سيستم کنترل مارک IV بتواند بيشتر از حدود ده برابر سيستم های کنترل مدار يک تکه در مقابل نواقص سيستم کنترل قابل اطمينان تر باشد

کنترلرهای سه کنترلر يکسان و در عين حال پروسسورهای مستقلی می باشندکه فانکشن های حياتی کنترل و حفاظت توربين را انجام می دهد .

به اين معنی ، اين فانکشن ها ملزم هستند بهره برداری از توربين را در زمانی که سيکل راه اندازي کامل گرديده را ادامه داده و توربين را تحت کنترل در آوردند . جهت کليه فانکشن های حياتی رأی2 از 3 پيش بينی گرديده است تا بهره برداری قابل اعتمادی را بانجام رساند .

چنانچه نقصی در يکی از کنترلر ها بوجود آيد، دو کنترلر ديگر کار کنترل توربين را ادامه خواهند داد . در اين صورت نقص بدون اينکه سبب توقف واحد شود مرتفع گرديده و کنترلرها پس از بهبود به وضعيت کاری خودش بر می گردد . سنسورهای زيادی بين کنترلرهای و و تقسيم گرديده اند ، چرا که کنترلرها بطور مستقلی شرايط توربين را ارز يابی می کند .

 

بعنوان مثال سه عدد پيکاپ مغناطيسی هر يک مستقلاً بر سرعت توربين نظارت می کند. سيگنال سرعت از پيکاپ اولی کنترلررا تغذيه می کند ، سيگنال سرعت از پيکاپ مغناطيسی دوم به کنترلر و سومين پيکاپ مغناطيسی کنترلر را تغذيه می کند .

 

دانلود جزوه اموزشی سیستم کنترل توربین گاز

 

 

پسورد :

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...