رفتن به مطلب

توربين گاز آنسالدو مدل v94.2


spow

ارسال های توصیه شده

تشریح توربین

 

توربين گاز آنسالدو مدل V94.2 توربينی گازی می باشد که قابلیت کار با سوخت مایع ( گازوییل ) و سوخت گاز طبیعی را دارد اجزای اصلی آن عبارتند از : محفظه ورودی هواAir intake) ( ، کمپرسور از نوع محوری دارای 16 استیج ، دو عدد محفظه احتراق از نوع سیلویی که در دو طرف توربو کمپرسور قرار گرفته اند توربین که دارای 4 استیج می باشد و همچنین دیفیوزر و اگزاست که از اجازی تشکیل دهنده توربین V94.2 می باشند . همچنين اين توربين مي تواند در يك نيروگاه سيكل تركيبي مورد استفاده قرار بگيرد .

كمپرسور و توربين از قطعات اصلي هستند كه درون يك پوسته هستند و تشكيل يك روتور مشترك را ميدهد كه روي دو ياتاقان دو انتها ي خود قرار دارد . اين روش هم محوري آسان را فراهم ميآورد .

يك پوسته مركزي كه از يك طرف به پوسته انتهايي نگهدارنه پره هاي ثابت كمپرسور كمپرسور متصل است و از طرف ديگر به پوسته انتهايي توربين متصل است و محفظه پرفشار را بوجود مي آورد روتور توربين و كمپرسور را در ميان گرفته است . با توجه به صلب بودن پوسته مركزي ؛ پوسته هاي نگهدارنده پره هاي ثابت كمپرسورو پوسته نگهدارنده پره هاي ثابت توربين به شكلي طراحي شده اند كه درون اين پوسته اجازه انبساط آزاد حرارتي را دارند .

مجموعه ياتاقانهاي تراست و ژورنال كه با يكديگر در زير پوسته ياتاقان در ابتداي كمپرسور قرار دارد ؛ این مجموعه یاتاقان جهت جبران نیرو های محوری و شعاعی به کار می روند .

پوسته اگزوز شامل يك محفظه دوكي شكل است كه باعث عبور راحت هوا از خروجي توربين مي شود . مسیر های روغن منتهی به یاتاقان توربین و همچنین مسیر هوای آببندی یاتاقان توربین از این مسیر ها عبور می کند .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...