رفتن به مطلب

Lg برای گوشی‌های هوشمند پردازنده تولید می‌کند


Fahim

ارسال های توصیه شده

gsmarena_001.jpg

 

ICTna.ir - در حالی که تولیدکنندگان تلفن‌همراه تا مدتی قبل رقابت اصلی خود را بر افزایش مگاپیکسل در دوربین‌های دیجیتالی معطوف کرده‌ بودند، این رقابت این روزها بیشتر در حوزه پردازنده‌های موبایلی دنبال می‌شود و شرکت LG در این زمینه اعلام کرده که در حال تولید پردازنده ویژه‌ای برای گوشی‌های هوشمند است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شرکت LG که این روزها مجوز استفاده از پردازنده‌های ARM Cortex و ARM Mali GPU را در گوشی‌های هوشمند جدید خود دارد، اعلام‌ کرد که در حال ساختن پردازنده مرکزی برای نسل جدید گشوی‌های خود است.

 

این شرکت کره‌ای قصد دارد پردازنده جدید خود را مبتنی بر پلتفورم‌های یاد شده تولید کند. مجوزی که LG هم‌اکنون در اختیار دارد مربوط به سیستم‌های Cortex-A9 MPCore و Cortex-A15 MPCore که بر اساس آن می‌تواند از پردازنده‌های دوهسته‌ای Tegra 2 و پردازنده‌های چندهسته‌ای ظرف چند سال آتی استفاده کند.

 

شرکت LG همچنین مجوز استفاده از پردازنده‌های گرافیکی ARM Mali-T604 را که هم‌اکنون در گوشی‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌روند، در اختیار دارد.

 

شرکت کره‌ای LG در این خصوص توضیح داده است که پردازنده اختصاصی و ویژه خود را مبتنی بر پلتفورم ARM و با قابلیت‌های ویژه و جدید تولید خواهد کرد و بر این اساس آن را پردازنده اختصاصی خود می‌داند. پردازنده Cortex-A15 MPCore قادر است با توان یک تا 5/1 گیگاهرتز با یک یا دو هسته پردازشگر فعالیت کند. این پلتفورم به گونه‌ای ساخته شده است که در آن می‌توان از 4 هسته پردازشگر مجزا نیز استفاده کرد.

 

با مجوزهایی که شرکت LG برای توسعه پردازنده‌های موبایلی خود در نظر گرفته است، این شرکت در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را احاطه خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...