رفتن به مطلب

توليد بافت جديد مغزي با كمك جراحي باي‌ پس


ارسال های توصیه شده

Multimedia_pics_1389_10_Health_261303914404.jpeg

 

متخصصان مغز و اعصاب در يک مقاله جديد پزشکي اعلام کردند که باي پس مغزي مي‌تواند به توليد مجدد بافت‌هاي از دست رفته مغزي کمک کند.

 

 

 

جراحان اعصاب در کانادا طي عمل جراحي باي پس مغز در بيماراني که بر اثر سکته جريان خون به مغزشان مختل شده بود، موفق شدند بافته‌هاي از دست رفته مغزي را دوباره توليد کنند.

 

 

 

اين از دست رفتن بافت مغزي که اغلب مربوط به ماده خاکستري مغز مي‌شود عواقبي مثل کاهش عملکردهاي ذهني عصبي شامل درک حافظه هوشياري و ظرفيت قضاوت در پي دارد و ممکن است آغازي براي زوال عقل باشد.

 

 

 

به گزارش شبکه خبري سي بي اس نيوز، بر اساس اين مقاله که در مجله سکته به چاپ رسيده است، تقريبا 11 ماه پس از انجام جراحي باي پس روي مغز اين بيماران با هدف احياي جريان خون در اين عضو حياتي، جراحان در تصاوير ام آر آي مشاهده کردند که ضخامت بافت مغزي اين بيماران 1/5 درصد افزايش پيدا کرد.

 

 

 

دکتر ميشل تيميانسکي جراح اعصاب در مرکز نوروساينس کرمبيل و متخصص بيماري‌هاي عروق عصبي در دانشگاه شبکه بهداشت در اين باره خاطرنشان ساخت: ما از مشاهده نتيجه مثبت اين جراحي شگفت زده شديم چون نتيجه بدست آمده کاملا غيرمنتظره بود.

 

 

 

وي افزود: هدف ما از اين جراحي جلوگيري از تحليل بيشتر بافت مغزي بود اما در نهايت تعجب متوجه شديم که روش فوق حتي توانست به توليد بافت‌هاي جديد کمک کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...