رفتن به مطلب

درباره شرکت بلک واتر چه میدانید؟


.Godfather.

ارسال های توصیه شده

k95wx1oka5cdojok9s1k.jpg

سلام خدمت دوستان عزیز.......

امیدوارم در هر جای این گیتی که هستید شاد باشید......

حتما تا کنون اسم شرکت بلک واتر به گوشتون خورده ، در ابتدای کار چیز عجیبی وجود نداره ، یک شرکت معمولی که کارهای غیر نظامی انجام میده ، مثل تمام شرکت ها و کارخانجات دنیا.

اما وقتی بیشتر روی مساله تامل کنیم مسائلی آشکار میشه که واقعا حیرت آوره ، وقتی که من مثل همیشه توی اینترنت دنبال مطالب نظامی میگشتم برخورد با یک مساله باعث شد که بنده به این موضوع علاقمند بشم و برم دنبالش برای جمع کردن اطلاعات بیشتر ، این مطالب حتما برای شما هم جالب خواهد بود. چون من واقعا جا خوردم !

ugdgk7wyvkeihsvf11pm.jpg

 

زمانی که در هر گوشه از خیابانهای خاک گرفته بغداد ، این بازمانده از آنچه زمانی شهر افسانه های هزار و یک شب نامیده می شد ، قدم بزنید گهگاه احتمالا می توانید صدای بالگردهای شینوک ، بلک هاوک یا آپاچی نیروهای آمریکایی را بشنوید اما در زیر صدای پرواز این بالگردهای سنگین رزمی ، صداهای دیگری نیز به گوش می رسد ، ناوگانی از بالگردهای کوچک md369ff لوچس و mil-8 با رنگ آمیزی کاملا غیر نظامی.

درون این بالگردهای ظاهرا غیر نظامی ، افرادی با ظاهری غیر نظامی اما مسلح به تسلیحات سبک انفرادی سوار هستند. به دنیای زیرزمینی ارتش های خصوصی خوش آمدید ، این افراد وابستگان مستقیم هیچ نیروی نظامی یا مشخصا دولت نیستند ، بلکه سربازانی مزدور تحت استخدام شرکت های نظامی خصوصی به حساب می آیند......

 

لینک به دیدگاه

7kltdrzuqifbztly8746.jpg

 

امروزه عراق بزرگترین میزبان شرکت های نظامی خصوصی ( pmc )با بیش از 48000 هزار نیروی آموزش دیده مسلح به تسلیحات سبک و سنگین است که عملا این مجموعه را پس از ایالات متحده به عنوان دومین نیروی نظامی از نظر تعداد حاضر در عراق حتی بالاتر از بریتانیا قرار می دهد ، اما مهمترین وجه تمایز این نیروهای نظامی خصوصی یا به بیان بهتر ارتش های خصوصی نوع وظایفیست که آنها بر عهده دارند این نیروها بر خلاف دیگر نیروهای بین المللی رسمی حاضر وظیفه مراقبت از تاسیسات صنعتی کلیدی ، تجار ، دیپلماتها و سیاستمداران و نهایتا بیشتر رهبران عراق را بر عهده دارند یا داشتند چرا که با هر چه مجهز تر شدن ارتش عراق میزان تاثیرگذاری این نیروها به نسبت کمتر می شود هر چند ارتش عراق هنوز از نظر تخصص ، با نیروهای آموزش دیده این گروه ها قابل مقایسه نیست.

o5yzj56ytm76w1bxgbdk.jpg

همانگونه که اشاره شد نیروهای pmc ترجیح می دهند در سایه اتفاقات باشند تا در مرکز آن و پوشش غیر نظامی این سایه را برای آنها فراهم می آورد. زمانی که کمتر از دو سال پیش بر میزان بمب گذاری و کمین های خیابانی بر سر مسیرهای عبوری نیروهای نظامی افزوده شد ، دیدن نیروهای pmc در آسمان ، دور از منطقه خطر چندان شگفت آور نمی نمود و این موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم گرچه بیشتر ناوگان اختصاصی pmc را هواپیماها و بالگرد های کاملا غیرنظامی تشکیل می دهند اما در این میان برخی از بالگردهای pmc به خوبی مسلح شده اند تا در صورت نیاز توان پاسخگویی آتش را داشته باشند ، بهر صورت استفاده از هواگردهای غیرنظامی به این نیروها مصونیت بسیار بیشتری به نسبت نیروهای نظامی می دهد.

enfpvnvb9qwd2g79ff59.jpg

ایده استفاده از هواگردهای غیرنظامی برفراز مناطق نظامی بخصوص از سوی ایالات متحده موضوع چندان جدیدی نیست چرا که حتی پیش از اشغال عراق در بسیاری از نقاط جهان به دلایل گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. بسیار اتفاق افتاده که نیروهای نظامی آمریکایی بصورت محدود با پوشش هواگردهای غیرنظامی برای انجام عملیاتی خاص در مناطق حساس سیاسی پیاده شده اند البته گاهی نیز اینگونه وظایف بصورت غیر مستقیم به نیروهای خصوصی چون pmc واگذار می شود و این یعنی استفاده از توان نظامی بدون سر و صدای زیاد.........

wkgk3d77oysja3rjf75x.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...