رفتن به مطلب

ایجاد بانک تخلفات مهندسان ناظر!!


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲۶ فروردین ۱۳۹۰

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده 100 شهرداری تهران با بیان این که بانک فعالیت‌های ساختمانی مهندسان ناظر تهیه شده است، گفت: در صورت برخورد قاطع با مهندسان ناظر متخلف شاهد بروز حوادث ناخوشایند کمتری در سطح شهر خواهیم بود.

 

رضا نگهبان با اشاره به تبصره 7 این کمیسیون، گفت: بر اساس این تبصره، مهندسان ناظر که مسئولیت نظارت بر ساختمان را بر عهده دارند در صورت تخلف و کوتاهی در انجام وظایف، به مدت 6 ماه تا سه سال به لغو پروانه مهندسی محکوم می‌شوند. وی با بیان اینکه بانک تخلفات مهندسان ناظر تهیه شده است، افزود: در این بانک، ساختمان‌هایی که هر یک از مهندسان ناظر مسئولیت نظارت بر ساخت آن را بر عهده دارند جمع آوری شده و از این طریق فعالیت و سوابق مهندسان کاملا روشن خواهد شد، در این صورت تخلف‌ها کاملا مشخص می‌شود. نگهبان خاطر نشان کرد: در همین راستا در ماه‌های پایانی سال گذشته70 مهندس ناظر متخلف معرفی شده‌اند.

مدیرکل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده 100، با تاکید بر این که در صورت برخورد قاطع با تخلفات ساختمانی توسط مهندسان ناظر شاهد تخلفات کمتری در این زمینه خواهیم بود، افزود: بر اساس بند "ب" تبصره ماده 7، حتی پرسنل شهرداری نیز باید در هنگام تخلف برخورد لازم را داشته باشند و چنانچه در این خصوص برخورد لازم را انجام ندهند به بخش تخلفات کارکنان دولت معرفی می‌شوند که این بند از ابتدای سال 89 فعال شده است.

وی تصریح کرد: با فعال شدن این بند، از سال گذشته شاهد کاهش تخلف در سطح شهر تهران و همچنین اجرای آرا هستیم. به گفته نگهبان، شهرداران نواحی در خصوص آرای بر زمین مانده باید پاسخگو باشند، چراکه آرا به جای 22 منطقه در حال حاضر به 123 ناحیه تهران ارجاع می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...