رفتن به مطلب

بیشتر آپارتمان‌های شمال تهران خالی است


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۲۸ فروردین ۱۳۹۰

مشاور عالی طرح جامع شهر تهران گفت: متوسط تراکم صادر شده در سال 89 و در زمان ابلاغ طرح جامع شهر تهران 119 درصد بوده است که در گام اول طرح جامع این رقم به 140 درصد افزایش یافت و پس از ارایه به شورای تامین مسکن استان به حدود 180 درصد تراکم می‌رسد.

 

مسعود شفیق با اعلام این که تهیه طرح جامع در واقع یک تصمیم یک پارچه در جهت ایجاد وفاق تصمیم گیری در پایتخت بوده است، افزود: با ابلاغ این طرح هر شهروند در خانه خود می‌تواند آخرین وضعیت ملک، محله و شهر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل قانونی در دسترس داشته باشد و به این ترتیب از رانت اطلاعاتی جلوگیری می‌شود. وی تاکید کرد: طرح جامع طوری طراحی شده تا همزمان با ضرب آهنگ تغییرات سیاسی، اجتماعی و شهری، با یک ماهیت انعطاف پذیر، تغییرات لازم را داشته باشد.

شفیق در مورد برنامه‌ریزی برای بسیاری از اشکالات اساسی شهر تهران صحبت کرد و گفت: شهر تهران در سال‌های گذشته نقش فراملی و جهانی خود را از دست داده و در چند سال اخیر بسیار تضعیف شده است، به همین دلیل باید با ایجاد مراکز تجاری، اداری، فرهنگی و اجتماعی که مردم امکان جمع شدن دور هم را در آنها داشته باشند، زمینه تغییر این وضعیت را به وجود بیاوریم.

میزان تراکم پس از اجرای طرح جامع به 180 درصد می‌رسد

شفیق با اعلام این که متوسط تراکم صادر شده در سال 89 و در زمان ابلاغ طرح جامع 119 درصد بوده است که در گام اول طرح جامع این رقم به 140 درصد افزایش یافت، عنوان کرد: تراکم صادر شده، پس از ارایه به شورای تامین مسکن استان به نزدیک 180 درصد تراکم رسید. وی خاطرنشان کرد: موضوع مسکن در شهر تهران بسیار مهم است و در شرایط فعلی علاوه بر مساله زمین و پهنه‌های موجود در شهر، ساخت و ساز در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شفیق تاکید کرد: آن دسته از افرادی که پروانه‌های ساختمانی صادر شده آنها از قبل ابلاغ طرح جامع که مهلت اعتبار آنها هنوز تمام نشده، می‌توانند با شرایط قبلی به فعالیت خود و ساخت و ساز ادامه دهند، اما پروانه‌های جدید و مواردی که مهلت قانونی آنها تمام شده، باید طبق موارد جدید تاکید شده در طرح جامع، عمل کنند.

عمده آپارتمان‌های شمال تهران خالی از سکنه هستند

مشاور طرح جامع شهر تهران با اشاره به این که ساخت و سازهای صورت گرفته در شمال تهران که توسط دهک‌های بالای درآمدی و برای همین دهک ساخته می‌شود، عمدتا متقاضی زیادی ندارد و در واقع این هزینه‌ها و سرمایه به نوعی در شمال تهران انباشت شده است، گفت: عمده آپارتمان‌های شمال تهران که خالی از سکنه هستند، این مساله را به راحتی می‌توان شبها در منازل شمالی تهران مشاهده کرد.

شفیق در ادامه توضیح داد: متاسفانه تفاوت در قدرت خرید مسکن تهران بسیار قابل توجه است و عمده مردم نمی‌توانند در مناطق اصلی و شمالی شهر خرید مسکن داشته باشند و بیشتر آنها پشت خاکریزهای شهر و در مناطق حاشیه‌ای اطراف آن باقی می‌مانند و ما شاهد بزرگ شدن محدوده مناطقی چون پاکدشت، نظرآباد و شهرهای دیگر حاشیه‌ای هستیم. وی تصریح کرد: جمعیت شهر تهران در افق طرح جامع شهر تهران از هشت میلیون و 670 هزار نفر به هشت میلیون و 920 هزار نفر افزایش پیش بینی شده است، اما طبق پیش بینی‌های دیگر به نظر می‌رسد این روند افزایشی جمعیت بدون کنترل محسوسی همچنان ادامه می یابد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...