رفتن به مطلب

تصویری از عبور یک اخترواره از نزدیک زمین


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

یک منجم آماتور موفق شد دوشنبه شب، 11 آوریل با یک تلسکوپ 11 اینچی از عبور یک اخترواره از نزدیکی زمین فیلمبردار کند. به گزارش خبرگزاری مهر، این منجم آماتور انگلیسی که "نیک جیمز" نام دارد در شب 11 آوریل موفق شد فیلمی را از اخترواره GP59 تهیه کند. وی این فیلم را با تلسکوپی با قطر آینه 11 اینچ و از ترکیب 137 تک فریم که هر 30 ثانیه یکبار از این جرم آسمانی گرفت، ساخته است.

این اخترواره در فاصله حدود 3 میلیون و 356 هزار کیلومتری از زمین درحال حرکت بود.

مدیر اداره "برنامه اجرام نزدیک به زمین" ناسا در این خصوص توضیح داد: "معمولا، وقتی ما درخشش یک اخترواره را می بینیم این بدان معنی است که این جرم کشیده شده و پهلوی اخترواره در خط موازی نسبت به محور اولیه قرار گرفته است. سپس پهنای این جرم آسمانی کم شده و به دور خود چرخیده است."

وی افزود: " GP59حدود 50 متر طول دارد و ما فکر می کنیم که دوره چرخش آن حدود 7.5 دقیقه است. این چرخش سریع موجب می شود که درخشش این جرم آسمانی هر 4 دقیقه تغییر کند."

براساس گزارش دیسکاور مگزین، اخترواره 2011 GP59 را ستاره شناسان رصدخانه نجومی "مالورکا" در اسپانیا در شب بین 8 و 9 آوریل کشف شد.

این اخترواره در شب 15 آوریل به نزدیکترین فاصله خود به زمین رسید و پشت مدار ماه در مسافت حدود 533 هزار کیلومتری قرار گرفت.

 

 

 

637651_orig.jpg

این تصویر را نیک جیمز، منجم آماتور در شب 11 آوریل از جرم آسمانی 2011 GP59 گرفته است. در لحظه گرفتن این عکس، این جرم آسمانی در فاصله حدود 3 میلیون و356 هزار کیلومتر از زمین قرار داشت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...