رفتن به مطلب

12 هزار کیلومتر راه در کشور ساخته می شود


ارسال های توصیه شده

۲۶ فروردین ۱۳۹۰

سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: در سال اول برنامه پنجم توسعه 12 هزار و 120 کیلومتر راه در کشور احداث می شود.

 

علی نیکزاد در بازدید از قطعه دوم راه آهن تهران، همدان، سنندج اظهار داشت: این رقم شامل احداث راه آهن، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی است.

نیکزاد با اشاره به اینکه 10 هزار کیلومتر راه روستایی در سال اول برنامه پنجم توسعه در کشور احداث می شود، اظهار داشت: در خصوص آسفالت راه های روستایی با استانداران توافق های لازم صورت گرفته است. وی اظهار داشت: در این توافق نامه استانداران موظف به آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار هستند که منابع آن از اعتبارات استانی تامین می شود.

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به اینکه آسفالت مورد نیاز راه های روستایی از طریق وزارت راه و ترابری تامین می شود، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد راه های روستایی در کشور آسفالت هستند.

نیکزاد با ابراز امیدورای مبنی بر افزایش این رقم به 100 درصد تا پایان سال آینده، اظهار داشت: هفت هزار و 500 کیلومتر راه آهن نیز در کشور ساخته می شود که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 15 هزار میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار شش هزار و 500 میلیارد تومانی برای وزارت راه در لایحه بودجه 90 به مجلس ارائه شده است، گفت: از این میزان اعتبار هزار و 550 میلیارد تومان به تملک، امور مالی، بدهی ها و فاینانس اختصاص دارد.

سرپرست وزارت راه و ترابری با تاکید بر اینکه در زمینه احداث آزاد راه، بزرگراه و راه آهن به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، گفت: ساماندهی حمل ونقل هوایی، توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی از اولویتهای وزارت راه و ترابری در سال جاری است.

 

 

shasa.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...