رفتن به مطلب

روش‌های مهندسی نوین در افزایش ظرفیت بزرگراه‌ها


ارسال های توصیه شده

شهردار تهران در جریان آخرین نشست خود با دست‌اندرکاران پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه‌های صدر و نیایش با اشاره به ممتاز بودن این پروژه، انتظارات خود در مورد زمان بهره‌برداری و الزامات فنی، اقتصادی و کیفی را بیان کرد.

محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب که ساخت تونل توحید تجربه‌ای ارزنده برای مدیران شهری و جامعه مهندسی کشور بود، گفت: امروز با توجه به تجربه به‌دست آمده از ساخت تونل توحید، شهروندان از ما انتظار دارند پروژه ساخت تونل نیایش را با سرعت بیشتر و البته حفظ دقت و کیفیت مطلوب دنبال کنیم. البته پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه‌های صدر و نیایش به لحاظ حجم عملیات و متراژ به مراتب بزرگتر و سنگین‌تر از پروژه تونل توحید است و روش‌های مهندسی نوین در ساخت آن اعمال خواهد شد، اما با این حال ما باید از تجاربی که در طول 32 ماه ساخت تونل توحید به ‌دست آوردیم، در مورد پروژه احداث تونل نیایش استفاده کنیم.

قالیباف با تاکید بر این که به هیچ وجه تاخیر در زمان بهره‌برداری از این پروژه پذیرفته نیست، در توضیح انتظارات خود گفت: تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر ضمن بهره‌مندی ازکیفیت مطلوب و سرعت قابل قبول در ساخت، باید به لحاظ قیمت تمام شده نیز یک پروژه نمونه و قابل استناد باشد. علاوه بر تمام این موارد، باید به مساله زیبایی ظاهری آن نیز توجه داشت. وقتی ما در یک محیط شهری کار عمرانی می‌کنیم، باید به ملاحظات مربوط به فضای پیرامونی پروژه هم دقت کنیم و شایسته است در عین ساخت سازه‌های عمرانی، با طراحی‌های چشم‌نواز و نوین به زیبایی‌های شهرمان اضافه کنیم. بنابراین انتظار دارم در این رابطه نیز حساسیت‌های لازم به کاررفته و به مبحث زیبایی شناسی طرح‌های عمرانی نیز توجه شود.

کلنگ آغاز به کار رسمی پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه صدر و تونل نیایش هفته اول اردیبهشت ماه امسال بر زمین خواهد خورد و طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده، قرار است تا پایان سال 1391 این طرح به بهره‌برداری برسد. تونل نیایش با 6/7 کیلومتر طول حدود 2 برابر تونل توحید بوده و طبقاتی‌کردن بزرگراه صدر نیز یک پروژه بدیع در کارهای فنی و مهندسی کشور به حساب می‌آید که با تکنولوژی روز دنیا و استفاده از قطعات پیش‌ساخته احداث خواهد شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...