رفتن به مطلب

شهر هنگ کنگ


ارسال های توصیه شده

هنگ کنگ (香港) شهری است جزیره‌ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود، شهری با 6.8میلیون نفر در شرقی‌ترین قسمت آسیا که نماد تمدن معاصر انسان است.

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ‌دونگ و از سوی جنوب یا دریای چین جنوبی هم‌مرز است.

شهر هنگ کنگ که در سدهٔ نوزدهم همچون یک بندر بازرگانی عمل می‌کرد امروزه به صورت یک مرکز اصلی امور مالی در جهان درآمده است.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات پادشاهی بریتانیا بود و در سال ۱۹۹۷ به خاطر انقضاء پیمان قبلی به جمهوری خلق چین پیوست. بر پایه قانون مقرر، قرار است هنگ کنگ تا سال ۲۰۴۷ از درجه بالایی از خودمختاری برخوردار باشد.

هنگ‌کنگ شهری با 39ساختمان بلند که ارتفاع هر یک بیش از 200متر است به شهر آسمانخراش‌ها معروف شده و اگرچه برای خود استقلال قائل است اما به دلیل جاذبه‌های وسوسه‌انگیزش، هنوز نتوانسته سایه چین را از خود دور کند.

اگرچه این شهر افسانه‌ای به هیأت زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان درآمده و تعداد 4 برج بلند از مجموع 15برج مرتفع دنیا را در خود جای داده است اما تمام شکوه و زیبایی‌اش را مرهون بناهای مدرنش نیست.

 

هنگ‌کنگ از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش همواره مورد توجه گردشگران و به ویژه سرمایه‌گذاران بوده است و شاید همین امر باعث شده که این منطقه جداافتاده از چین، خیلی زود به قامتی نو برآید و سیمایی افسانه‌ای به خود بگیرد.

خط افق هنگ‌کنگ انتخاب گسترده‌ای از برج‌های آسمان‌سای مجزا با روشنایی و انعکاس زیبای شبانه را به نمایش می‌گذارد. این شهر یک مثال روشن برای آسمانخراش‌ها و افق پست‌مدرن است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...