رفتن به مطلب

زنانی که در پای حرفه خود قربانی شدند


mohsen 88

ارسال های توصیه شده

خبرنگار بودن و پوشش خبری دادن از اتفاقات و سوانح به طور زنده، از سویی هیجانات خاص خود را دارد و از سوی دیگر آبستن خطرات بیشماری است. زیرا که در جریان این وقایع اتفاقات خواسته و نا‌خواسته‌ای رخ می‌دهند که کنترل آن از دست خبرنگاران خارج می‌باشد. از گذشته تا امروز نیز این حوادث صرفا به مناطق خاصی محدود نشده و خبرگزاری‌های کشورهای مختلف چنین تجربه‌هایی را داشته‌اند. اما پوشش خبری در خارج از کشور، خطرهای فراوانی را در پی دارد و به هنگام وقوع نا‌آرامی‌ها در کشورهای مختلف چنین خطراتی اجتناب ناپذیر می‌باشند. به طور مثال شهید علیرضا افشار که برای تهیه گزارش داخلی سوار بر هواپیمای C ۱۳۰ شده بود هرگز تصور نمی‌کرد که هواپیمای آن‌ها سقوط کند، اما چنین حادثه‌ای رخ داد و به همراه صد و چند نفر دیگر جان خود را از دست داد.

 

در پی ماجرایی که برای لورا لوگان- خبرنگار شبکه CBS- در مصر اتفاق افتاد، وب سایت مجله نیوزویک، گزارشی در مورد خبرنگاران زنی که در سالهای اخیر دچار سانحه شده‌اند، تهیه کرده است. در ادامه با نام و فعالیت این خبرنگاری‌ها آشنا می شویم.

 

 

64336_483.jpg

 

لوگان که برای انجام پوشش خبری به مصر رفته بود تا از تحولات این کشور به طور مستقیم گزارش تهیه کند، توسط گروهی از جوانان مصری مورد تعرض جنسی قرار گرفت. او توسط عده‌ای از زنان مصری از مهلکه گریخت.

 

 

 

64327_972.jpg

 

 

اطوار بهجت، خبرنگار زنی که در سال ۲۰۰۴ در نجف-عراق- حاضر بود. او در سال ۲۰۰۶ در یک عملیات بمب گذاری کشته شد.

 

 

64328_761.jpg

 

سرینگ ووسر، خبرنگاری که از منطقه تبت در چین گزارش تهیه می‌کرد، اما او به سبب انتشار اخبارش به بیژینگ انتقال داده شد. او از سال ۲۰۰۳ به بعد او زیر نظر مسئولان امنیتی چین قرار دارد.

 

 

 

64329_689.jpg

 

جیل کارول، خبرنگار ۲۸ ساله‌ای که در سال ۲۰۰۶، در عراق ربوده شد و مدت سه ماه گروگان گرفته شد. او در حال حاضر در ویرجینیای امریکا به، در یکی از واحد‌های آتش نشانی مشغول به کار است.

 

 

 

64330_162.jpg

 

می‌ شدیاق، خبرنگار لبنانی که مجری برنامه تلوزیونی نیز بود. او در سال ۲۰۰۵ در یک حمله تروریستی، دست و پای خود را از دست داد اما تا سال ۲۰۰۹ همچنان به کار مشغول بود.

 

 

 

64331_386.jpg

 

فریده نکزاد، خبرنگارافغانی که سال‌ها به گزارش و تهیه خبر در افغانستان پرداخت و درمورد حقوق زنان در این کشور بسیار فعال بود. او به طور مرتب تهدید به مرگ می‌شد. او حتی یک بار از دست ربایندگان با پریدن از ماشین، فرار کرد.

 

 

 

64332_413.jpg

 

آنا پولیتکوفسکایا، خبر نگار روسی که از تلاشهای روس‌ها برای سرکوب مردم مسلمان چچن خبر تهیه می‌کرد. او همچنین یکی از منتقدان سر سخت پوتین بود. او در سال ۲۰۰۶ ترور شد.

 

 

64333_872.jpg

 

 

چوچو نامگاب، زن خبر نگاری که در جمهوری کنگو به خبرنگاری می‌پرداخت. او که مجری رادیویی بود، بار‌ها مورد تعرض افرادی قرار گرفت که از سوی مقامات دولتی برای سکوت او استخدام شده بودند.

 

 

 

64334_499.jpg

 

جمیله بخارباوا، خبر نگار ازبکی که در این کشور به تهیه خبر می‌پرداخت. او حتی یک بار، پس از اصابت گلوله به لپ تاپش از خزر مرگ رهایی یافت.

 

 

 

64335_167.jpg

کلودیا ژولیتا دوک، خبر نگاری که در کلمبیا به تهیه گزارش مشغول بود. او بار‌ها تهدید به مرگ شده بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...