رفتن به مطلب

ساخت پلاستيك با الهام از شكلات!


*mishi*

ارسال های توصیه شده

سایت خبری پپنا: شركت خودروسازي فورد با استفاده از ايده شكلات‌هاي ميان تهي به ساخت پلاستيكي سبكتر و كم‌وزن‌تر در خودروهاي خود دست زده است.

 

به گزارش سایت خبری پپنا، شكلات‌هاي مارك Aero به داشتن حباب‌هاي گاز در ميان خود معروف هستند كه بافت و طعمي متفاوت را در دهان ايجاد مي‌كنند.

 

شركت فورد نيز از اين ايده براي ساخت قطعات پلاستيكي خودروهاي خود استفاده كرده‌است.

 

در ساخت خودروها معمولا از طرح‌هاي پلاستيكي با وزن كمتر براي افزايش سرعت يا بهره‌وري سوخت استفاده‌مي‌شود. پلاستيك‌هاي كنوني تنها تا سطح محدودي مي‌توانند به اين اهداف جامه عمل بپوشانند.

 

با اينكه پلاستيك از فلز سبكتر است اما هنوز طراحان قطعات را راضي نكرده‌است. به همين دليل شركتهاي بزرگ خودرو سازي به دنبال پلاستيك‌هايي با وزن كمتر هستند.

 

شركت فورد با استفاده از ايدهAero در بكارگيري حباب‌هاي گاز، توانسته پلاستيك سبكتري را توليد كند. اين حباب‌ها ساختارهاي لانه زنبوري بسيار ريزي در پلاستيك ايجاد مي‌كنند كه موجب كاسته شدن وزن آن مي‌شود. اين پلاستيك با هزينه‌اي يكسان تا 20 درصد سبكتر از پلاستيك‌هاي معمولي است.

 

اين محصول جديد كه MuCell نام گرفته شده همچنين از روند دشوار توليد كمتري برخوردار است. براي قالب گيري اين پلاستيك فشار كمتري مورد نياز بوده كه به معني ميزان انرژي كمتر براي ساخت قطعات است.

 

به گزارش پپنا به نقل از ایسنا، در اين فرآيند همچنين تعداد قطعات توليد شده از منبع مواد يكسان، از پلاستيك معمولي بيشتر بوده و ضايعات كمتري توليد مي‌كند.

 

به گفته منابع آگاه در شركت فورد، اين قطعات قرار است در خودروهاي فوكوس و گالكسي فورد در سال هاي آينده مورد استفاده قرار بگيرد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...