رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مدیر شرکت ملی پخش فراورد‌ه‌های نفتی منطقه بوشهر:

عرضه ماهانه 55 میلیون لیتر سوخت به کشتی های عبوری از بوشهر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۴:۵۱ (شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: منطقه پخش بوشهر نزدیک به پنج درصد از سهم ایران در بانکرینگ خلیج فارس را برعهده دارد و ماهانه حدود 55 میلیون لیتر نفت‌کوره به کشتی‌های عبوری در ناحیه بوشهر تحویل داده می‌شود.

 

عبدالصاحب شمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب به دو شرکت ورک‌من و بومین خارگ نیز اشاره کرد که هر دو در امر بانکرینگ خلیج‌فارس مشغول فعالیت هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورد‌ه‌های نفتی منطقه بوشهر با بیان این که دو مخزن 40 میلیون لیتری ذخیره فراورده با عنوان انبار نفت بوشهر شهید غریبی در حال ساخت است، گفت: ساخت این دو مخزن تاکنون حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه قرار است حداکثر در سه ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

با ساخت این مخازن ظرفیت مخازن بوشهر به 300 میلیون لیتر می‌رسد. از سوی دیگر ساخته شدن دو انبار جدید ذخیره سوخت در عسلویه 150 میلیون لیتر به ظرفیت انبارهای شرکت ملی پخش استان بوشهر اضافه می‌کند و شرایط ذخیره این انبار تدارکاتی سوخت کشور را مطلوب‌تر از قبل می‌کند.

وی در رابطه با آمادگی برای طرح فروش اینترنتی سوخت در این استان اضافه کرد: کارهای اولیه این پروژه انجام شده؛ اما مشکل، فروش اینترنتی به قایق‌هاست؛ زیرا لنج‌‌ها به خاطر متغیر بودن میزان بار و مسافتی که طی می‌کنند، میزان سهمیه‌ای که باید برای‌شان اختصاص یابد، متغیر است، بنابراین با بررسی‌های کارشناسی برنامه‌ای برای تعیین نحوه اختصاص سهمیه‌ها باید تنظیم شود.

شمخانی ادامه داد: یک برنامه نرم‌افزاری برای کنترل عبور و مرور لنج‌های صیادی طراحی شده است و قرار است تا دو ماه آینده به صورت اجرایی در بیاید تا بتوانیم نحوه سوخت‌رسانی به این قایق‌ها و لنج‌ها را معین کنیم.

وی استان بوشهر را یکی از مراکز موفق در اجرای طرح کهاب (جمع آوری بخارات بنزین در جایگاه ها و انبارها) ارزیابی کرد و توضیح داد: در 90 درصد از جایگاه‌های استان این طرح اجرایی شده است و هم‌اکنون هر جایگاه جدیدی که در منطقه بوشهر ساخته می‌شود، باید موازین مربوط به این طرح را رعایت کند.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 89
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

در سه ماه سوم امسال محقق شد

فروش 4 میلیون لیتر سوخت در بازارچه‌ مرزی ایران،افغانستان و پاکستان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۲:۴۹ (شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: 3 میلیون و 977 هزار لیتر سوخت (بنزین و نفت گاز) در سه ماه سوم امسال در بازارچه‌های مرزی میلک، کوهک و میرجاوه در مرز میان ایران، افغانستان و پاکستان فروخته شد.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان این که ایران حدود 709 کیلومتر مرز خشکی با افغانستان دارد، افزود: برای کنترل عرضه و جلوگیری از قاچاق سوخت در این منطقه از ابتدای امسال دیوار مرزی میان ایران و افغانستان کشیده شد و خودروهای عبوری از این منطقه می‌توانند سوخت مورد نیاز خود را از بازارچه‌های مرزی تامین کنند.

مرتضی عابدینی افزود: در سه ماه سوم امسال یک میلیون و 499 هزار لیتر سوخت در مرز میرجاوه، 14 هزار لیتر در مرز کوهک و 2 میلیون و 464 هزار لیتر در مرز میلک به خودروهای عبوری از مرز پاکستان و افغانستان فروخته شد.

به گفته وی هم اکنون سه بازارچه در مرز میان ایران، پاکستان و افغانستان در مناطق سراوان (مرز میرجاوه)، زاهدان (مرز کوهک) و منطقه زابل (مرز میلک) وجود دارد که سوخت مورد نیاز خودروهای عبوری از این مناطق را بر اساس قیمت فوب خلیج فارس عرضه می‌کنند.

عابدینی تصریح کرد: هم اکنون طرح ساخت دیوار مرزی در مرز میان ایران و پاکستان در دست اقدام است که در صورت اجرای این طرح کنترل بیشتری روی عرضه فرآورده انجام می شود.

اقدام های شرکت پخش برای جلوگیری از قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

‌مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سیستان و بلوچستان با بیان این که قرار است یک جایگاه در مرز بین المللی "میلک" میان ایران و افغانستان ساخته شود، افزود: این جایگاه با هدف عرضه آسان و کنترل شده سوخت (بنزین و نفت گاز) به وسائط نقلیه ترانزیتی که از مرز مشترک میان ایران و افغانستان عبور می‌کنند، راه اندازی می‌شود.

 

عابدینی بسته شدن مرزها در منطقه زابل، عرضه منطقه‌ای بنزین به خودروهای عمومی، اجرای آزمایشی طرح عرضه گازوییل به خودروها بر حسب مسافت، کارتی شده عرضه گازوییل، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش کنترل‌ها بر عرضه فرآورده‌های نفتی را از جمله اقدام‌های این شرکت برای کنترل بیشتر عرضه فرآورده‌های نفتی در منطقه سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدام‌های کنترلی در زمینه مصرف سوخت علاوه بر کاهش مصرف سوخت از خروج مقدار زیادی فرآورده نفتی از انبارها و قرار گرفتن آنها در چرخه قاچاق جلوگیری شد.

لینک به دیدگاه

از سوی روابط عمومی وزارت نفت

سومین جلسه دوره جدید سمینار آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی برگزار می‌شود

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۶:۱۷ (شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: سومین جلسه از دوره جدید سمینار آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی فردا (یکشنبه 20 دی)‌ با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار شانا، سمینار "آشنایی با مبانی و کلیات صنعت نفت ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها" با هدف آشنایی بیشتر خبرنگاران با سازکارهای بازار جهانی نفت و مباحث مربوط به بخش‌های مختلف صنعت نفت، همچنین ارائه تحلیل‌های دقیق‌تر و صحیح‌تر از سوی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات انرژی، آشنایی با قراردادها و مسائل حقوقی نفت و گاز و ارائه کلیاتی از مسائل زمین شناسی در بخش‌های نفت و گاز از جمله موضوع‌هایی است که در این سمینار مطرح می‌شود.

در دور جدید سمینار آموزشی خبرنگاران حوزه انرژی، مباحث مربوط به بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی صنعت نفت مطرح خواهد شد و مدیران هر حوزه پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران خواهند بود.

"سید نورالدین شهنازی زاده"، مدیرعامل و "محسن قدیری"، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین "فرید عامری"، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سخنرانان سومین جلسه این سمینار آموزشی هستند.

لینک به دیدگاه

نصب رآکتورهای واحدهای طرح بهینه سازی پالایشگاه لاوان آغاز شد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۶:۵۶ (شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: هشت دستگاه از رآکتورهای واحدهای تحت لیسانس و بنزین سازی دوم طرح بهینه سازی پالایشگاه لاوان به این شرکت منتقل و عملیات نصب آنها آغاز شد.

 

به گزارش شانا، بخشی از واحدهای تحت لیسانس طرح بهینه سازی پالایشگاه لاوان شامل واحد تصفیه هیدروژنی نفتا، تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، نفتای سبک و گوگرد زدایی نفت سفید و نفت گاز پالایشگاه لاوان است که در قالب طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت شرکت پالایش نفت لاوان در این پالایشگاه ساخته می شود.

سنگین ترین رآکتور این واحدها 160 تن وزن دارد.

دستگاه رآکتور از طریق عملیات کاتالیست و شکست مولکولی مواد فوق سنگین را به فرآورده های سبک نفتی (بنزین) تبدیل می کند.

نصب چهار دستگاه توربین بخاری در پالایشگاه لاوان

بر پایه این گزارش، همچنین چهار دستگاه توربین بخاری هر یک با ظرفیت تولید هفت مگاوات برق با هدف تامین برق مورد نیاز واحدهای فرآیندی در دست ساخت شرکت پالایش نفت لاوان خریداری و به این پالایشگاه منتقل شده است.

عملیات اجرایی نصب این توربین‌ها درقالب پروژه ساخت سرویس‌های وابسته و جانبی طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه در دست اقدام است.

افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه لاوان به روزانه دو میلیون لیتر

پالایشگاه نفت لاوان برای ارتقای کیفیت و افزایش کمی فرآورده‌های تولیدی خود و برای محافظت از محیط زیست طرح بهبود فرایند و بهینه سازی ظرفیت در آن پالایشگاه را آغاز کرده است.

این طرح که شامل پروژه‌های ساخت واحد تقطیر، ساخت واحدهای تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک، تصفیه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی،‌ تصفیه هیدروژنی فرآورده‌های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز، واحد بازیافت گوگرد، ایجاد سرویس‌های وابسته و جانبی و ساخت دو رشته خط لوله 16 اینچی برای بارگیری فرآورده‌های نفتی است طی قراردادهایی با پیمانکاران اجرایی داخلی به صورت مهندسی، خرید و ساخت (EPC ) در حال انجام است.

تولید بنزین در پالایشگاه لاوان پس از اجرای طرح بهینه‌سازی ظرفیت به دو میلیون لیتر و تولید سوخت جت در این پالایشگاه به یک میلیون لیتر می‌رسد.

دستاوردهایی همچون افزایش ظرفیت پالایش نفت‌خام پالایشگاه لاوان از 30 هزار به 50 هزار بشکه در روز، کاهش تولید فرآورده‌های سنگین و افزایش تولید فرآورده‌های سبک و با ارزش، تولید فرآورده‌های نفتی مطابق با استانداردهای جهانی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی،‌ بهبود عملکرد اقتصادی، فراهم شدن زمینه‌های اشتغال زایی، تقویت توان و تولید داخلی، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص و ارتقاء‌ توانمندی شرکت‌ها و مشارکت‌های داخلی برای حضور مؤثر در عرصه‌های رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور را در پی خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

با هدف افزایش ضریب ایمنی تاسیسات نفتی

بیش از140تلمبه خانه و انبار ذخیره سازی فرآورده نفتی مقاوم سازی می‌شوند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۱:۵۵ (شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: 64 تلمبه‌خانه و 79 انبار ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی با هدف پیشگیری از بروز آتش‌سوزی، خرابی و دیگر حوادث طبیعی در اولویت طرح‌های مقاوم‌سازی قرار گرفتند.

 

مجری طرح مقاوم‌سازی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا در باره روند اجرای طرح‌های مقاوم سازی در تاسیسات نفتی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه وزارت کشور در سال 1378 همه سازمان‌های دولتی موظف شدند طرح پیشگیری در زمینه مقابله با خطرات غیر مترقبه را از جمله سیل، زلزله، طوفان و صاعقه آماده کنند.

"حسین کاظم" افزود: بر اساس بخشنامه وزیر نفت، در چهار شرکت اصلی زیر مجموعه صنعت نفت با هدف سیاست گذاری و تصمیم گیری در هنگام وقوع حوادث طبیعی، ستاد بحران تشکیل شد. این ستاد طرح‌های پیشگیری و مقابله در برابر این حوادث را تهیه و اجرا می‌کند.

تاسیسات مهم و حساس نفتی از جمله پالایشگاه‌ها، انبارهای نفت، تلمبه خانه‌ها و جایگاه‌های سوخت که در نزدیکی گسل‌ها و یا فرسوده بودند با هدف پیشگیری از بروز وقایع آتش‌سوزی، خرابی و دیگر حوادث در اولویت طرح‌های مقاوم‌سازی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفتند.

73 انبار‌ ذخیره سازی بررسی می‌شوند

مجری طرح مقاوم‌سازی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در باره روند مقاوم سازی انبارهای ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی کشور تصریح کرد: هم اکنون 73 انبار ذخیره سازی در سراسر کشور و 6 انبار نفت در نزدیکی پالایشگاه‌ها وجود دارد که بر اساس مطالعات آسیب شناسی باید مقاوم سازی شوند.

کاظم با بیان این که عملیات مقاوم سازی مخازن ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی بر اساس آیین نامه API (موسسه آمریکایی نفت) انجام می‌شود، افزود: مرحله مطالعات اولیه طرح مقاوم سازی 73 انبار ذخیره سازی فرآورده با 60 درصد پیشرفت دردست اقدام است و برآورد می‌شود این مرحله امسال به پایان برسد.

وی با بیان این که 6 انبار نفت در نزدیکی پالایشگاه‌های تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس، اراک و کرمانشاه قرار دارد، افزود: طرح مقاوم سازی این انبارهای نفت آماده و مقاوم سازی انبار نفت در نزدیکی پالایشگاه اراک هم آغاز شده است.

وی هزینه اجرای طرح مقاوم سازی در 73 انبار ذخیره سازی فرآورده و 6 انبار نزدیک پالایشگاه‌های کشور را به ترتیب 30 و پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

مقاوم سازی 64 تلمبه خانه

هم اکنون 58 تلمبه خانه در سراسر کشور و 6 تلمبه خانه در نزدیکی پالایشگاه‌ها قرار دارد که نیازمند مقاوم سازی است.

به گفته مجری طرح مقاوم‌سازی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت اجرای طرح مقاوم سازی 64 تلمبه خانه هم اکنون به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران واگذار شده ولی تا کنون در این زمینه اقدام ویژه‌ای انجام نشده است.

کاظم با بیان این که آیین نامه‌های زلزله هر چند سال یکبار بر اساس اندازه گیری‌های جدید از نیرو، شتاب زلزله و تحقیقات دانشمندان تغییر می‌کنند، تصریح کرد: ضرایب بازتاب زلزله و رفتار ساختمان‌ها در برابر این پدیده متفاوت است، بر همین اساس ساختمان‌ها و تاسیسات نفتی باید بر اساس آیین نامه‌های جدید مقاوم سازی شوند.

لینک به دیدگاه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش:

سهمیه‌ بنزین کاهش نمی یابد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۰:۵۶ (دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: سیدنورالدین شهنازی زاده گفت: پیش بینی می‌شود در صورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، سهمیه سوخت خودروها کم نشود، اما ممکن است بهای بنزین در یک روند پلکانی افزایش یابد.

 

به گزارش خبرنگار شانا، وی در باره امکان افزایش بهای بنزین در نتیجه اجرای طرح در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در دولت و مجلس در حال بررسی است که با اجرای آن، قیمت دقیق بنزین مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور با تاکید بر این که سهمیه بنزین خودروها با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها کم نمی‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که با اجرای آن، سهمیه‌بندی ادامه پیدا کند؛ با این تفاوت که قیمت سوخت در یک روند پلکانی برای رسیدن به قیمت واقعی، در مدت چند سال افزایش یابد، اما سهمیه سوخت کم نشود.

شهنازی زاده ادامه داد: برای مثال اگر قیمت بنزین لیتری 300 تومان تصویب شد، قیمت سوخت سهمیه‌ای با نرخ مصوب (که کمتر از قیمت واقعی آن است) در کشور عرضه و بنزین سوپر نیز با نرخ آزاد توزیع شود.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم در باره چگونگی میزان و قیمت سوخت در صورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در شرکت ملی پالایش و پخش انجام شده، ولی تصمیم نهایی در این زمینه به عهده دولت است.

واگذاری پالایشگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور در باره روند واگذاری پالایشگاه‌های کشور به بخش خصوصی و مشارکت این بخش در ساخت پالایشگاه‌های جدید گفت: تلاش شده است پالایشگاه‌هایی که برای واگذاری معرفی می‌شوند، سودآور و اقتصادی باشند.

وی خریداری فرآورده‌های پالایشگاهی به قیمت‌ بین المللی، تامین به موقع خوراک پالایشگاه‌ها، همچنین معافیت مالیاتی برای پالایشگاه‌های ساخته شده در منطقه آزاد را از جمله اقدام‌های شرکت پالایش و پخش برای افزایش انگیزه بخشی خصوصی در زمینه خریداری سهام و مشارکت در طرح‌های پالایشگاهی کشور اعلام کرد.

واردات بنزین از ونزوئلا

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در باره واردات بنزین از ونزوئلا نیز گفت: مذاکرات لازم برای واردات بنزین از ونزوئلا انجام شده ولی تا روز گذشته (یکشنبه 20 دی) هیچ محموله وارداتی بنزین از این کشور وارد ایران نشده است.

شهنازی زاده تصریح کرد: اطلاعات بیشتر در باره واردات بنزین در اختیار امور بین الملل وزارت نفت است.

انتشار اوراق مشارکت پالایشگاه اصفهان در بهمن ماه

شهنازی زاده از انتشار اوراق مشارکت پالایشگاه اصفهان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی اولیه قرار بود این اوراق ابتدای بهمن ماه منتشر شود ولی ممکن است در اجرا با حدود دو هفته تاخیر عملیاتی شود.

به گفته وی پالایشگاه اصفهان برای تامین مالی طرح بهینه‌سازی خود قرار است 300 میلیون دلار اوراق مشارکت منتشر کند.

لینک به دیدگاه

با هدف تحکیم روابط اقتصادی ایران و چین

سفیر چین از طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک دیدن کرد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۱:۰۲ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: شی شیائو یان، سفیر چین در ایران و هیئت همراه، روز یکشنبه (20 دی) با هدف تحکیم روابط اقتصادی دو کشور از طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک دیدن کرد.

 

به گزارش شانا، طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک شهریور 1385 با هدف افزایش ظرفیت پالایشی این پالایشگاه از روزانه 170 هزار بشکه به روزانه 250 هزار بشکه آغاز شد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 2 میلیارد و 300 میلیون یورو و مشارکت بالای بخش خصوصی اجرا می‌شود.

پیمانکار اصلی آن کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی سازه، طراحی و ساختمان نفت ایران و شرکت چینی (ساینوپک) است.

با اجرای این طرح، ظرفیت تولید بنزین سوپر پالایشگاه اراک از روزانه یک میلیون لیتر بنزین به روزانه 6/2 میلیون لیتر، بنزین معمولی از روزانه 7/3 میلیون لیتر به روزانه 6/8 میلیون لیتر و تولید گوگرد این پالایشگاه از روزانه 60 تن به روزانه 600 تن می‌رسد.

پیشرفت فیزیکی طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک تا کنون بیش از 60 درصد اعلام شده است.

لینک به دیدگاه

یک انتصاب در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت انجام شد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۱:۰۳ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش:‌ مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با صدور حکمی، مجید نجفی زاده را به سمت رئیس بازرسی فنی و کنترل کیفیت این شرکت منصوب کرد.

 

به گزارش شانا، نجفی زاده با 35 سال سابقه کار در صنعت نفت پیش از این عضو اجرایی بازرسی فنی در سیستم مدیریت کیفیت، رئیس بازرسی فنی و رئیس کنترل کیفیت بوده است.

صالحی در این حکم از خدمات علی اصغر فراز، رئیس پیشین بازرسی و کنترل کیفیت شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران که به تازگی بازنشسته شده است، قدردانی کرد.

لینک به دیدگاه

40 هزار کارت نفت سفید در ایرانشهر توزیع شد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۳:۰۳ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: 40 هزار کارت نفت سفید با هدف کنترل مصرف فرآورده‌های نفتی در ایرانشهر (واقع در منطقه چابهار) توزیع شد.

 

به گزارش شانا، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی چابهار با اعلام این خبر گفت: با توجه به روند مصرف سوخت در سال‌های گذشته و شروع فصل سرما، پیش بینی می‌شد مصرف سوخت در این منطقه افزایش یابد، اما با مدیریت توانستیم مصرف فرآورده‌های نفتی را در این منطقه کاهش دهیم.

مجتبی دلبری یادآور شد: کارت‌های سوخت نفت سفید از سوی اداره پست شهرستان ایرانشهر و با نظارت دقیق بازرسان این شرکت هم اکنون در منطقه توزیع شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان و منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان، وظیفه تامین سوخت مایع مورد نیاز بیش از 174 هزار خانوار شهری و 120 هزار خانوار روستایی با جمعیت بیش از یک میلیون و 494 هزار نفر را به عهده دارند.

انبار نفت چابهار هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی 94 میلیون لیتر فرآورده نفتی را دارد و قرار است پس از اجرای طرح توسعه، ظرفیت آن به 185 میلیون لیتر افزایش یابد.

با اجرای این طرح، تا پایان امسال ظرفیت مخازن ذخیره سازی بنزین انبار نفت چابهار با 51 میلیون لیتر افزایش از 22 میلیون لیتر به 73 میلیون لیتر می‌رسد، همچنین ظرفیت مخازن ذخیره سازی نفت‌‌گاز با 40 میلیون لیتر افزایش از 72 میلیون لیتر به 112 میلیون لیتر می‌رسد.

منطقه زاهدان شامل چهار ناحیه در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان و منطقه چابهار نیز شامل ناحیه‌های مرکزی، نیکشهر و ایرانشهر است.

لینک به دیدگاه

از مهر پارسال تا آذر امسال انجام شد

4 میلیون و 300 هزار نفر ساعت کار ایمن و بدون حادثه در پالایشگاه اصفهان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۴:۴۹ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا_ گروه پالایش و پخش: رئیس اداره ایمنی شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی گفت: از مهر پارسال تا آذر امسال، چهار میلیون و 300 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه ناتوان‌کننده در این پالایشگاه انجام شده است.

 

به گزارش شانا، گودرز جوادی اظهار داشت: در همسویی با این فرهنگ‌سازی واحد اچ.اس.یی پالایشگاه اصفهان، به کارکنانی که ایمنی را رعایت می‌کنند، هدیه می‌دهد و سهل‌انگاران تنبیه اداری می‌‌شوند.

رئیس اداره ایمنی شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر این که سه اصل مهم ایمنی باید همواره مد نظر قرار گیرد، گفت: ایمنی حس ششم ماست و باید آن را به حواس پنج گانه خود بیفزاییم.

وی هدف کلی اداره ایمنی را صیانت از سرمایه نیروی انسانی، سرمایه ملی و پیشگیری از بروز حوادث و پیامدهای ناشی از آن خواند و ادامه داد: با توجه به خصوصی شدن شرکت پالایش نفت اصفهان و اهمیت پاسداری از حقوق سهامداران و حفظ اعتبار و شهرت شرکت و رعایت موارد ایمنی اهمیتی ویژه دارد.

جوادی در باره فعالیت‌های انجام شده برای جلوگیری از حوادث اظهار داشت: کارکنان اداره ایمنی شرکت نفت اصفهان برای پیشگیری از وقوع هر‌گونه حادثه، اقدام‌هایی همچون نظارت روزانه، بازرسی‌های موردی، فصلی و ویژه، کنترل مجوزهای کار، صدور دستورعمل‌‌‌های ایمنی، صدور فرم‌های اقدام اصلاحی و پیشگیرانه و پیگیری آنها، اجرا سیستم تشویق و تنبیه برای برپا داشتن فرهنگ ایمنی در سازمان، کنترل موارد ایمنی ترافیک خودروها، تهیه MSDS (مشخصات عمومی و نکات ایمنی مواد شیمیایی) و شناسایی و ارزیابی مخاطرات، همچنین اجرای ماهیانه تور اچ.اس.یی ویژه رئیسان و مسئولان شرکت همچنین تعیین ماهیانه کارکنان نمونه ایمنی شرکت را مد نظر دارند.

دوره‌های آموزشی

رئیس اداره ایمنی شرکت پالایش نفت اصفهان درباره برگزاری دوره‌های آموزشی برای رعایت مسائل ایمنی گفت: بیشترین دوره‌های عمومی و اختصاصی اچ.اس.یی و ایمنی در شرکت به عهده اداره آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش اچ.اس.یی این شرکت است، ولی می‌توان گفت مجموعه اداره ایمنی به روش‌های دیگری نیز در زمینه آموزش همکاران دخیل است.

وی برگزاری کمیته‌های ماهانه حفاظت فنی، برگزاری نشست‌های کوتاه مدت پیش از شروع کارهای فنی پر مخاطره، ارائه رهنمودها و یادآوری الزام‌های ایمنی به کارکنان در زمان انجام کار، تهیه اطلاعات و هشدارهای کتبی در باره الزام‌های ایمنی و اطلاع رسانی با استفاده از سامانه اتوماسیون اداری برید و تابلوی اعلانات، برگزاری دوره آموزشی مجوزهای انجام کار با همکاری اداره‌های آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش اداره اچ.اس.یی و تشکیل جلسه‌های بررسی شبه حوادث اتفاق افتاده با حضور طرف‌های ذی نفع و گرفتن تصمیم در باره اقدام‌های اصلاحی آتی برای پیشگیری از بروز موارد مشابه را از روش‌های حفظ ایمنی و آموزش برشمرد.

ساخت پالایشگاه اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه‌اندازی شد.

ظرفیت اولیه این پالایشگاه 200 هزار بشکه در روز است که سال‌های پس از جنگ، ظرفیت آن افزایش یافت و حتی به 400 هزار بشکه در روز نیز رسید.

هم‌اکنون ظرفیت تثبیت شده تولید پالایشگاه اصفهان روزانه 375 هزار بشکه نفت خام است و حدود 20 درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

لینک به دیدگاه

بهای بنزین در بازار خلیج فارس کاهش یافت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۶:۴۶ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: بهای هر لیتر بنزین روز سه شنبه (22 دی) در بازار خلیج فارس به 561 تومان (755 دلار و 94 سنت در هر تن) رسید که نسبت به روز پیش از آن 80 ریال کاهش نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار شانا‌، بر اساس آخرین آمار امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، بهای هر لیتر بنزین روز دوشنبه (21 دی) در بازار خلیج فارس 569 تومان (767 دلار و 21 سنت در هر تن) بوده است.

بهای هر تن بنزین سوپر سه شنبه (22 دی) در بازار مدیترانه 725 دلار، در بازار شمال اروپا 725 دلار و 50 سنت، در آمریکا 785 دلار و 57 سنت، ژاپن به 795 دلار و 93 سنت و در سنگاپور به 778 دلار و 99 سنت بوده است.

بر پایه این گزارش، در این روز هر تن نفتا به ارزش 726 دلار و 14 سنت پس از بنزین، بالاترین رقم فروش را در میان دیگر فرآورده‌ها در بازار خلیج فارس به خود اختصاص داد.

بر اساس آمارهای امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، هر تن سوخت جت (نفت ‌سفید) در بازار خلیج‌فارس 696 دلار و هشت سنت، هر تن نفت‌گاز 636 دلار و 68 سنت، هر تن نفت کوره 487 دلار و 47 سنت، هر تن پروپان 799 دلار و هر تن بوتان 794 دلار به فروش رسید.

بر اساس گزارش انجمن نفت آمریکا (API)، سطح ذخیره سازی نفت خام، بنزین و فرآورده های میان تقطیر آمریکا هفته گذشته به ترتیب یک میلیون و 200 هزار بشکه، 6 میلیون و 800 هزار بشکه و سه میلیون و 600 هزار بشکه افزایش یافته است.

بهای هر گالن بنزین برای تحویل در ماه فوریه در بازار بورس نیویورک با 49/4 سنت کاهش به دو دلار و 10 سنت رسید. همچنین بهای هر گالن سوخت گرمایشی با 83/4 سنت کاهش به دو دلار و 13 سنت رسید.

حاشیه سود بنزین و سوخت گرمایشی نیز در بازار نیویورک به ترتیب هفت دلار و 32 سنت و 9 دلار و چهار سنت گزارش شده است.

لینک به دیدگاه

ضرورت اجرای سریع طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

45 درصد بنزین کشور در خودروهای بالای 20 سال مصرف می‌شود

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۰۹:۵۲ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: اکنون 9.7 میلیون دستگاه خودرو در کشور در حرکتند که 22 درصد از آنها بالای 20 سال عمر دارند و بیش از 45 درصد سوخت بخش حمل‌‌ونقل را مصرف می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس حمدالله محمدنژاد در نخستین روز از گردهمایی روابط عمومی‌های صنعت نفت،‌ وضعیت مصرف سوخت در بخش حمل‌ونقل را بحرانی توصیف کرد و افزود: 60 درصد آلایندگی بخش حمل و نقل ناشی از خودروهای بالای 20 سال است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت میانگین عمر ناوگان سنگین کشور را 20 سال اعلام کرد؛ این در حالی است که متوسط عمر ناوگان سنگین اروپا هشت سال است.

محمدنژاد اصلاح نظام قیمت‌گذاری، از رده‌ خارج کردن خودروهای فرسوده، تولید خودروهایی با استانداردهای مصرفی مطلوب و توسعه حمل‌ونقل ریلی را از جمله راهکارهای کاهش مصرف سوخت در بخش حمل و نقل برشمرد.

معاون وزیر نفت در امور فناوری و توسعه ساخت روند مصرف حامل‌های انرژی در 10 سال اخیر را افزایشی و بسیار خطرناک ارزیابی کرد و گفت: سال 2007 نرخ رشد مصرف حامل‌های انرژی در ایران، 6.1 درصد بوده، در صورتی که در جهان این رقم 2.1 درصد است.

محمدنژاد با ابراز نگرانی از رشد مصرف انرژی در سال‌های اخیر گفت: اگر نرخ رشد مصرف انرژی در کشور با همین سرعت پیش برود، سال 1405 به نقطه‌ای می‌رسیم که همه تولید را باید به مصرف برسانیم.

برای اصلاح مصرف، از صنایع نفت شروع کردیم

محمدنژاد با بیان این که برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه در حوزه‌های بالادستی صنعت نفت باید به اصلاح الگوی مصرف و بیشینه سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توجه کنیم، افزود: صنایع ایران فرسوده است و همین فرسودگی سبب افزایش مصرف انرژی می‌شود.

به گفته محمدنژاد، 54 میلیون بشکه از 604 میلیون بشکه نفت خام خوراک سالانه پالایشگاه‌های ایران تبدیل به سوخت و ضایعات می‌شود؛ این یعنی 9 درصد از کل خوراک پالایشگاه‌ها.

معاون وزیر نفت در امور فناوری و توسعه ساخت داخل ادامه داد: استاندارد جهانی برای ضایعات و سوخت پالایشگاه‌ها تنها پنج درصد است و اگر ما به این استاندارد دست یابیم، 26.5 میلیون بشکه در بخش سوخت و ضایعات صرفه‌جویی داشته‌ایم.

به گفته وی، با نفت بشکه‌ای 60 دلار، این صرفه‌جویی می‌تواند سالانه 1.6 میلیارد دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: اگر در پالایشگاه‌های گاز کشور نیز بتوانیم پنج درصد از هزینه‌ها بکاهیم، هشت میلیارد مترمکعب در سال صرفه‌جویی خواهیم داشت و میزان آن به اندازه ظرفیت یک فاز پارس جنوبی است.

وی در باره پتروشیمی‌ها نیز تصریح کرد: اگر بتوانیم 20 درصد در سوخت پتروشیمی‌ها صرفه‌جویی کنیم، سالانه جلوی هدررفتن هزار و 100 میلیون متر مکعب سوخت گرفته می‌شود.

لزوم افزایش راندمان نیروگاه‌ها

محمدنژاد با بیان این که نیروگاه‌ها یکی از مهم‌ترین نقاطی است که سوخت بسیاری به هدر می‌دهد، گفت: راندمان فعلی نیروگاه‌ها 34.5 درصد است که اگر این عدد 6 درصد افزایش یابد، سالانه 47 میلیون بشکه در خوراکی مصرفی این نیروگاه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

به عبارت دیگر، با این میزان صرفه‌جویی (با قیمت نفت سال 87) سالانه سه میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور می‌شود.

وی تلفات برق در کشور را 19.5 درصد خواند که در کاهش این تلفات، مکان‌یابی نیروگاه‌ها اهمیتی ویژه دارد؛ این درحالی است که استاندارد جهانی برای تلفات برق بین هفت تا هشت درصد است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور فناوری و توسعه ساخت داخل، در برنامه پنجم توسعه قرار است تلفات برق در کشور به 15 درصد برسد.

لزوم توجه به کاهش مصرف بخش خانگی

وی با بیان این که ایران 2.5 تا چهار برابر متوسط جهانی انرژی مصرف می‌کند، یکی دیگر از مجاری هدررفت انرژی در کشور را ساختمان‌ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه به ذخیره انرژی در ساختمان‌ها توجهی نشده است؛ برای نمونه از 151 میلیارد متر مکعب گاز تصفیه شده در کشور، 70 میلیارد متر مکعب در بخش خانگی مصرف شده است.

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی سوخت، با توجه به جوان بودن جمعیت ایران، تا پایان چشم‌انداز 20 ساله، 17 میلیون خانوار به جمعیت کشور افزوده می‌شود که این میزان افزایش، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت را به سمت هدفمند کردن یارانه‌ها، ارتقای راندمان لوازم و تجهیزات انرژی‌زای خانگی و جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر سوق می‌دهد.

لینک به دیدگاه

تا نیمه سال آینده محقق می‌شود

افزایش 165 هزار بشکه‌ای ظرفیت انتقال سوخت به شمال شرق کشور

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۳:۰۲ (چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: ظرفیت انتقال سوخت به منطقه شمال شرق کشور با ساخت خط لوله رفسنجان- تربت حیدریه- امام تقی و اجرای پروژه افزایش ظرفیت خط لوله امام تقی-تربت حیدریه، به روزانه 165 هزار بشکه می‌رسد.

 

مجری طرح "خط لوله رفسنجان- تربت حیدریه- امام تقی" در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این باره به خبرنگار شانا گفت: خط لوله 900 کیلومتری رفسنجان- تربت حیدریه-امام تقی به قطر 22 اینچ و با ظرفیت انتقال روزانه 130 هزار بشکه فرآورده‌های نفتی از رفسنجان تا تاسیسات روستای امام تقی (در 50 کیلومتری جنوب مشهد) ساخته می‌‌شود.

"یحیی فدایی" با بیان این که نقشه برداری هوایی مسیر عبور خط لوله رفسنجان- تربت حیدریه- امام تقی انجام شده است، تصریح کرد: این خط لوله از تاسیسات رفسنجان آغاز می‌شود و پس از عبور از دشت لوت به شهرستان بیرجند، سپس به تاسیسات روستای امام تقی در جنوب مشهد می‌رسد.

قرار است در مسیر این خط لوله یک پایانه در محل تاسیسات روستای امام تقی و دو تلمبه خانه در رفسنجان و بیرجند ساخته شود.

به گفته فدایی، تا کنون 60 درصد از مرحله طراحی بنیادی خط لوله خط لوله رفسنجان- تربت حیدریه- امام تقی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود اواسط سال آینده به پایان برسد.

با ساخت این خط لوله، امکان صادرات فرآورده از بیرجند به سمت افغانستان نیز فراهم می‌شود.

همزمان با ساخت خط لوله رفسنجان- تربت حیدریه- امام تقی پروژه افزایش ظرفیت خط لوله انتقال فرآورده امام تقی-تربت حیدریه از روزانه 20 هزار به روزانه 35 هزار بشکه در استان خراسان در حال اجراست.

این پروژه تا کنون بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم اکنون فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی از مسیر خطوط لوله شمالی کشور و از فرآورده‌های نفتی پالایشگاه تهران تامین می‌شود که با ساخت این خط لوله، افزون بر افزایش ظرفیت انتقال فرآورده، شتاب و امنیت عملیات انتقال سوخت در این مناطق شمال شرقی کشور بیشتر می‌شود

لینک به دیدگاه

خودروسازان بهانه‌تراشی نکنند

عامری: بنزین داخلی با خودروهای وارداتی سازگار است

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۵:۱۵ (دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: خودروهای وارداتی که بر اساس استانداردهای سال 2010 اروپا (یورو 4 و 5) تولید شده‌اند، با بنزین‌های سوپر و معمولی موجود در جایگاه‌ها سازگاری دارند.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه استفاده از سوخت عرضه شده در جایگاه‌ها تاکنون مشکلی برای خودروهای وارداتی و داخلی ایجاد نکرده است، افزود: خودروسازان داخلی می‌توانند خودروهای خود را بر اساس استانداردهای تعیین شده طراحی کنند و هیچ مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز آنها وجود ندارد.

به گفته فرید عامری، هم اکنون بنزین سوپر (با عدد اکتان 95) و معمولی (با عدد اکتان 87) مورد نیاز خودروها در جایگاه‌های کشور عرضه می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، از سال 1389 تا سال 1391 استاندارد یورو 3 برای تولید خودروهای داخلی اجباری می‌شود، افزود: این مصوبه با توجه به اهمیت مسائل محیط زیستی در کشور اجرا می‌شود.

بر اساس مصوبه سال 1384 هیئت دولت، خودروهای تولید داخل از ابتدای سال 1389 باید به استاندارد یورو 3 مجهز شوند، اما در چند روز گذشته انجمن خودروسازان با استناد به این ‌که وزارت نفت سوخت متناسب با این استاندارد را تهیه و توزیع نکرده است، پیشنهاد تمدید دو ساله استاندارد یورو 2 را به کمیسیون زیربنایی دولت ارائه کرده است.

این در حالی است که وزارت نفت با تمدید دو ساله استاندارد یورو 2 برای خودروهای داخلی مخالفت و عنوان کرده که ارتقای فناوری خودروها برنامه‌ای زمان‌بر است و نمی‌توان به دلیل کیفیت پایین سوخت، برنامه ارتقای فناوری خودروها را متوقف کرد.

لازم به ذکر است، طرح بهینه‌سازی و بنزین‌سازی پالایشگاه‌های موجود با هدف ارتقای کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌ها و تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور در برخی پالایشگاه های کشور در حال اجراست.

به گفته سیدنورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با اجرای این طرح‌ها عدد اکتان (درجه آرام‌سوزی) بنزین تولیدی کشور از 87 به 95 افزایش و گوگرد موجود در نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه‌ها از 1000 پی.پی.ام به 10 پی.پی.ام کاهش می‌‌یابد که این موضوع، کاهش آلودگی هوا را در پی دارد.

با بهره برداری از مرحله سوم طرح بهینه‌سازی در پالایشگاه آبادان و راه‌اندازی واحد کت‌کراکر (بنزین‌سازی) سال آینده، روزانه 5/5 تا 6 میلیون لیتر بنزین با کیفیت با اکتان بالای 95 تولید می‌شود.

لینک به دیدگاه

بنزین بدون سرب 8 ساله شد

تولید بنزین بدون مواد افزودنی در دستور کار 4 پالایشگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۶:۴۵ (سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: مدیرکل اچ ‌اس‌ یی وزارت نفت گفت: با ایجاد تغییرات فرآیندی تصفیه نفت‌خام در پالایشگاه‌های تهران، تبریز، بندرعباس و اراک، هیچ‌گونه ماده افزودنی برای بالا بردن کیفیت بنزین تولیدی آنها استفاده نمی‌شود.

 

مدیر کل اچ اس یی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار شانا تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از سال 1380 ماده افزودنی سرب را از ترکیبات بنزین حذف و ماده ام.تی.بی.یی (MTBE) را جایگزین آن کرد.

به گفته محمد حسین اردشیری، ماده ام.تی.بی.یی نسبت به سرب آلودگی کمتری دارد.

"سرب" یکی از فلزات سنگین و سمی در محیط زیست است که در صورت تماس با پوست منجر به بروز بیماری‌های سرطانی می شود، همچنین در صورت تنفس این ماده، تقریبا 30 تا 50 درصد آن در ریه باقی می‌ماند.

اردشیری درباره برنامه وزارت نفت برای کاهش آلودگی هوا گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه، وزارت نفت مکلف شد در قالب طرح «بررسی اولویت‌های جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران» طرح‌های توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی، بهره‌گیری از گاز طبیعی، اصلاح و توسعه پالایشگاه‌های موجود برای کاهش گوگرد و تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز را در دستور کار خود قرار دهد.

ساخت بیش از 1900 جایگاه سی.ان.جی

مدیر کل اچ.اس.یی وزارت نفت با بیان این‌که هم اکنون یک هزار و 918 جایگاه سی.ان.جی در کشور در حال فعالیت یا ساخت است، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها تا کنون یک هزار و 122 جایگاه تک منظوره و 796 جایگاه دو منظوره سی.ان.جی در کشور به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.

اردشیری از ساخت 115 جایگاه سی.ان.جی در تهران خبر داد و تصریح کرد: 92 جایگاه سی.ان.جی در تهران در حال راه اندازی و 23 جایگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

رشد 8 درصدی عرضه سوخت پاک

اردشیری با بیان این که بر اساس برنامه چهارم توسعه وزارت نفت مکلف شد گازرسانی به صنایع، نیروگاه‌ها و سایر بخش‌ها را توسعه دهد، افزود: از ابتدای امسال تحویل سوخت گاز به بخش‌های مختلف مصرف‌کننده (صنایع نیروگاه‌ها در بخش خانگی) در قیاس با سال گذشته حدود هشت درصد رشد داشته است.

به گفته وی، در این دوره زمانی میزان تحویل سوخت گاز به نیروگاه‌ها، صنایع و پالایشگاه‌ها به ترتیب 7/15درصد، 44/25 درصد و حدود 42 رصد رشد داشته است.

مدیر کل اچ اس یی وزارت نفت تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه بهینه سازی پالایشگاه‌های موجود و ساخت هفت پالایشگاه جدید تا سال 1391 عدد اکتان (درجه آرام‌سوزی) بنزین تولیدی کشور از 87 به 95 افزایش و گوگرد موجود در نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه‌ها از 1000 پی.پی.ام به 10 پی.پی.ام کاهش می‌‌یابد که این موضوع، کاهش آلودگی هوا را در پی دارد.

لینک به دیدگاه

برای برخورداری از هوای پاک انجام می شود

تولید فرآورده‌های نفتی 4 پالایشگاه‌ ایران با استاندارد یورو 4 و 5

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۰:۴۳ (سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: فرآورده‌های نفتی 4 پالایشگاه کشور با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بهینه سازی، بر اساس استاندارد یورو 4 و 5 تولید و با استانداردهای زیست محیطی هماهنگ می‌‌شود.

 

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس اچ.اس.یی و سرپرست واحد پژوهش و توسعه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران روز گذشته (دو شنبه 28دی)‌ در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه توسعه چهارم، وزارت نفت مکلف شد با اجرای طرح توسعه و بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها، تولید گوگرد در فرآورده‌های پالایشی را کم کند و تولید فرآورده‌های سبک از جمله بنزین را افزایش دهد.

"پونه قره بگلو" تصریح کرد: با اجرای طرح‌های توسعه در چهار پالایشگاه تهران، اراک، بندرعباس و اصفهان علاوه بر افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های میان تقطیر مورد نیاز کشور، فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه‌ها نیز بر اساس استاندارهای یورو 4 و 5 تولید می‌شود.

تولید با استاندارد یورو 4

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه شازند اراک هم اکنون در حال اجراست.

رئیس اچ.اس.یی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این مورد گفت: واحد تصفیه آب ترش، آر.سی.سی (تولید بنزین) و واحد هیدرو تریتر گس اویل در این پالایشگاه با هدف تولید فرآورده‌های نفتی بر اساس استاندارد یورو 4 اروپا راه‌اندازی می‌شود.

پیمانکاران طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه شازند اراک، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی سازه، طراحی ساختمان نفت و شرکت چینی ساینوپک است.

قره بگلو سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه اراک را دو میلیارد و 300 میلیون یورو اعلام و تصریح کرد:باید 468 میلیون و 650 هزار یورو اعتبار برای اجرای طرح‌های زیست محیطی این پروژه هزینه شود.

تولید 110 تن گوگرد در پالایشگاه تهران

طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تهران، یکی از طرح‌های زیست محیطی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است که به گفته رئیس اچ.اس.یی این شرکت، با اجرای آن نه تنها حدود 110 تن گوگرد در پالایشگاه تهران تولید می‌شود، بلکه بخشی از خوراک ورودی پالایشگاه تهران هم تغییر می‌کند و فرآورده های آن بر اساس استانداردهای یورو 4 اروپا ارایه می‌شود.

همچنین قرار است با اجرای طرح بهینه سازی در پالایشگاه تهران، واحد گوگردزدایی از نفت سفید با ظرفیت تولید روزانه 31 هزار و 500 بشکه، گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت تولید روزانه 53 هزار بشکه و واحد هیدروژن و بازیافت گوگرد، راه‌اندازی شود.

قره بگلو سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح بهینه سازی پالایشگاه تهران را 330 میلیون یورو اعلام و تصریح کرد: 270/2 میلیارد ریال و 120 میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی این پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در باره روند اجرای طرح توسعه فرآیند بهینه سازی پالایشگاه اصفهان گفت: این پروژه با هدف کاهش تولید محصولات سنگین (به ویژه نفت کوره) و افزایش تولید محصولات سبک و با ارزش (به طور عمده بنزین) همچنین ارتقای کیفیت محصولات اصلی پالایشگاه در پالایشگاه اصفهان اجرا می‌شود.

توسعه بر اساس استانداردهای محیط زیست

رئیس اچ.اس.یی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از سرمایه گذاری دو میلیارد و 700 میلیون یورویی برای اجرای طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، گوگرد موجود در فرآورده‌های نفتی کم شده و به حدود 50 پی.پی.ام می‌رسد.

قره بگلو، سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های محیط زیستی پروژه افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس را حدود 396 میلیون ریال و 63 میلیون یورو اعلام کرد.

وی استفاده از عایق چند لایه، پایش هوشمند نشتی های خطوط لوله، مقاوم سازی و کف بندی خطوط برای جلوگیری از خوردگی، همچنین ساخت ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک را از جمله اقدام‌های این شرکت برای ارتقای ایمنی خطوط لوله برشمرد.

قره بگلو با بیان این‌که همه طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می شوند، تصریح کرد: پیش از اجرای طرح ها، ارزیابی های لازم برای دریافت مجوز اجرایی از سازمان حفاظت محیط زیست انجام و در طول عملیات اجرایی نیز، همه طرح‌ها با نظارت این سازمان اجرا می‌شود.

لینک به دیدگاه

ضرورت مقاوم سازی 2500 جایگاه عرضه سوخت کشور در برابر حوادث طبیعی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۰۹:۴۳ (سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: 2500 جایگاه عرضه سوخت کشور باید با هدف جلوگیری از بروز آتش‌سوزی و خرابی ناشی از وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم سازی شوند.

 

مجری طرح مقاوم‌سازی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در باره روند مقاوم‌سازی جایگاه‌های کشور تصریح کرد: هم‌اکنون 18 جایگاه شرکتی از مجموع 30 جایگاه شرکتی تهران مقاوم‌سازی شده است و در صورتی که شهرداری مجوزهای لازم را برای مقاوم سازی بقیه جایگاه‌های شرکتی صادر کند، در یک برنامه زمان بندی شده مقاوم سازی این جایگاه ها نیز انجام می‌شود.

دکتر حسین کاظم هزینه مقاوم سازی هر یک از جایگاه‌های سوخت کشور را حدود 30 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: هزینه مقاوم سازی جایگاه‌های شرکتی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌شود.

هم‌اکنون 156 جایگاه (30 جایگاه شرکتی و 126 جایگاه اختصاصی) در تهران وجود دارد.

وی با بیان این‌که دو هزار و 500 جایگاه شرکتی و خصوصی در کشور فعال است، گفت: طرح مقاوم‌سازی در مرحله نخست در جایگاه‌های شرکتی و در مرحله دوم در جایگاه‌های خصوصی کشور اجرا می‌شود.

استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: در حال رایزنی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مقاوم‌سازی همه جایگاه‌های کشور (شرکتی و خصوصی) هستیم و در این زمینه سیاست های مالی (از جمله دادن وام) برای مقاوم سازی جایگاه های خصوصی نیز در نظر گرفته می شود.

به گزارش شانا،‌ بر اساس بخشنامه وزارت کشور در سال 1378، همه سازمان‌های دولتی موظف شدند طرح پیشگیری برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده (از جمله سیل، زلزله، طوفان و صاعقه) را آماده کنند.

بر اساس این بخشنامه و به دستور غلامحسین نوذری، وزیر نفت وقت، سال گذشته در چهار شرکت اصلی زیرمجموعه نفت ستاد بحران با هدف سیاست گذاری و تصمیم گیری در هنگام وقوع حوادث تشکیل شد. این ستاد طرح های پیشگیری و مقابله در برابر این حوادث را تهیه و اجرا می کند.

بر اساس اولویت ‌بندی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاسیسات مهم و حساس نفتی از جمله پالایشگاه ها، پمپ بنزین‌ها، تلمبه خانه و انبارهای نفت که فرسوده یا در نزدیکی گسل‌ها بوده‌اند، شناسایی شدند و با هدف پیشگیری از بروز آتش‌سوزی، خرابی و دیگر حوادث، در اولویت طرح‌های مقاوم‌سازی قرار گرفتند.

لینک به دیدگاه

در 9 ماه نخست امسال محقق شد

درآمد 56 میلیارد تومانی فروش سوخت به کشتی‌ها در ماهشهر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۳:۵۶ (چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبطprint.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: درآمد حاصل از سوخت رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در 9 ماه نخست امسال با 40 برابر افزایش در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، به 56 میلیارد تومان رسید.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر، در باره درآمد سوخت رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در بندر ماهشهر تصریح کرد: در 9 ماه نخست سال گذشته 355 هزار لیتر سوخت به کشتی‌های باری و عبوری از بندر ماهشهر فروخته شد که این میزان امسال با 140 میلیون و 965 هزار لیتر افزایش به 141 میلیون لیتر رسید.

علی حکمت تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های موجود در مناطق جنوبی کشور و دسترسی به بنادر صادراتی کشتی‌های عبوری و باری زیادی از این مناطق عبور می‌‌کنند؛ بنا بر این پیش بینی می‌شود میزان ارسال سوخت به کشتی‌ها افزایش یابد.

وی از افزایش حدود 172میلیون لیتری مصرف نفت کوره در منطقه آبادان خبر داد و افزود: در 9 ماه نخست امسال 199 میلیون و 2 هزار لیتر نفت کوره در این منطقه مصرف شد؛ در حالی که این میزان سال گذشته حدود 27 میلیون و 35 هزار لیتر بوده است.

 

حکمت افزایش صادرات سوخت به بندر ماهشهر برای سوخت رسانی به کشتی‌ها را از عوامل افزایش مصرف نفت‌کوره در منطقه آبادان برشمرد.

مصرف بنزین کمتر و مصرف نفت‌گاز بیشتر شد

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی آبادان در باره روند مصرف دیگر فرآورده‌های نفتی در این منطقه گفت: در 9 ماه نخست امسال 218 میلیون و 425 هزار لیتر بنزین در این منطقه مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه میلیون لیتری مصرف بنزین را نشان می دهد.

حکمت از افزایش 351 میلیون و 724 هزار لیتری مصرف نفت‌گاز در آبادان خبر داد و افزود: در دوره زمانی مورد بررسی 793 میلیون و 548 هزار لیتر نفت‌گاز در آبادان مصرف شد؛ این در حالی است که این میزان سال گذشته 441 میلیون و 824 هزار لیتر گزارش شده بود.

به گفته وی، در 9 ماه نخست سال گذشته چهار میلیون و 347 هزار لیتر نفت سفید در آبادان مصرف شد، ولی امسال این میزان با 173 هزار لیتر کاهش به چهار میلیون و 174 هزار لیتر رسید.

وی افزایش مصرف سوخت نیروگاه‌ها، سوختگیری کامیون‌های عراقی و کامیون‌های حامل سوخت نفت کوره به بندرماهشهر، مراجعه خودروهای عراقی به انبار نفت ماهشهر، خرید سوخت از مجاری عرضه با کارت هوشمند موقت و راه اندازی چند جایگاه در این منطقه را از عوامل مهم افزایش مصرف نفت‌گاز در آبادان برشمرد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آبادان با چهار ناحیه در مناطق، خرمشهر، مرکزی (آبادان)، ماهشهر، امیدیه و یک نمایندگی در منطقه شادگان وظیفه عرضه سوخت در این منطقه را به عهده دارد.

لینک به دیدگاه

از سال 80 تا کنون حاصل شد

1300 میلیارد ریال سود اجرای نظام پیشنهادها در پالایشگاه بندرعباس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۱:۰۳ (چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: 13 هزار پیشنهاد ارائه شده به دبیرخانه نظام مشارکت پالایشگاه بندرعباس،1300 میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.

 

به گزارش خبرنگار شانا، این پیشنهادات در زمینه عملیاتی و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ ارائه شده است.

علیرضا امین، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نظام پیشنهادها را به عنوان نخستین گام استقرار فرهنگ مشارکت در پالایشگاه‌‌ها برشمرد و افزود: با اجرای طرح نظام مشارکت، حدود 13هزار پیشنهاد در مدت هشت سال گذشته به این شرکت ارائه شده است.

شرکت ملی پالایش نفت بندرعباس در دومین دوره جایزه ملی نظام پیشنهادها تقدیرنامه تعالی دریافت کرد.

این شرکت همچنین در نخستین دوره جایزه ملی نظام پیشنهادها در سال 87، موفق به کسب رتبه برتر در نظام پیشنهادهای شرکت‌های زیرمجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و دریافت گواهینامه اهتمام به تعالی نظام پیشنهادها شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس هم‌اکنون با تولید 18 درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور پس از پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان در ردیف سوم قرار دارد و با اجرای طرح‌هایی از جمله طرح افزایش ظرفیت تولید، تا سه سال آینده به مقام نخست در میان پالایشگاه‌های کشور دست می‌یابد.

این پالایشگاه هم اکنون 21 درصد بنزین، 8/12 درصد گاز مایع، 4/15 درصد نفت گاز، 5/21 درصد نفت کوره و 6/11 درصد نفت سفید کشور را تولید می‌کند.

روزانه 18 میلیون لیتر بنزین به پالایشگاه بندرعباس وارد می‌شود که نزدیک به 50 درصد آن بنزین سوپر با عدد اکتان 95 و بقیه آن بنزین معمولی با عدد اکتان 87 است.

لینک به دیدگاه

برای نخستین بار پس از 10 سال

ذخیره بنزین کشور 750 میلیون لیتر افزایش یافت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۲:۰۲ (جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸) relatednews.gifاخبار مرتبط»

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
print.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شانا _ گروه پالایش و پخش: بنزین موجود در مخازن ذخیره سازی کشور در 10 ماهه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال پیش، 750 میلیون لیتر بیشتر شده که این حجم ذخیره‌سازی در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، میانگین مصرف نفت‌گاز در هفته گذشته را روزانه 93 میلیون و یکصد هزار لیتر اعلام و تصریح کرد: روزانه حدود 45 تا 46 میلیون لیتر بنزین و 87 میلیون لیتر از نفت‌گاز مورد نیاز کشور در پالایشگاه‌های داخلی تولید می‌شود.

"فرید عامری" پیش بینی کرد که تا پایان امسال، روزانه 22 میلیون لیتر بنزین وارداتی نیاز داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا در کشور گفت: مصرف انرژی (برق و فسیلی) در بخش‌های مختلف کشور هم اکنون رو به افزایش است و با وجود سرمایه گذاری‌ برای تولید فرآورده‌های نفتی و دیگر انرژی‌های مورد نیاز، امکان رسیدن به شتاب روزافزون مصرف در کشور وجود ندارد.

وی اصلاح الگوی مصرف به وسیله اصلاح قیمت‌ها را یکی از روش‌های مدیریت مصرف و تقاضا در کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر قیمت‌ها هیچ تاثیری در کاهش مصرف سوخت مردم ندارند و عمدتا توصیه‌های اخلاقی که در این زمینه می‌شود تاثیر کوتاه مدت دارند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی و تولید وسایل کم مصرف را در این بخش، از جمله روش‌های مهم کنترل مصرف سوخت در کشور برشمرد.

عامری افزود:‌ در صورت ادامه روند افزایشی مصرف گاز در کشور به ‌ویژه در بخش نیروگاهی، دیگر گاز موجود جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان نیست و در نتیجه سهم سوخت مایع در سبد انرژی کشور بیشتر خواهد شد.

به گفته وی در صورت افزایش نیاز کشور به سوخت مایع, اسکله‌های کشور دیگر جوابگوی حجم بالای واردات نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...