رفتن به مطلب

کشک و تاثیر آن در سلامت


محمــد

ارسال های توصیه شده

کشک یکی از فرآورده های ماست با ماندگاری طولانی است. کشک در روش سنتی از ماست بدون چربی و یا دوغ باقی مانده پس از کره گیری تهیه می شود .

کشک خشک 55 تا 75 درصد پروتئین دارد . جالب است بدانید که هیچ ماده غذایی به این اندازه پروتئین ندارد. کشک با وجود حجم کم دارای کلسیم ، پروتئین ، چربی ، نمک و ویتامینهای B1و B2 است.

 

2547_orig.jpg

کشک به مانند یک غذای مقوی ، گرسنگی را کاهش داده و حجم کمی از معده را اشغال می کند. کشک ضد عفونی کننده دستگاه گوارش است همچنین محتوای بالای کلسیم و فسفر آن در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

تحقیقات نشان می دهد کشک مقادیر فراوان پیش ساز گلوتاتیون را دارد که به خوبی از دستگاه گوارش جذب و وارد گردش خون میشود و به راحتی از دیواره سلول هم عبور می کند خواص مهم گلوتاتیون در کنترل رادیکالهای آزاد موجب پیشگیری از سرطانها ، کند شدن روند پیری و افزایش طول عمر سلولها می شود.

به بیماران سرطانی بعد از هر وعده غذا 2تا 3 قاشق کشک پاستوریزه بخورانید. کشک غذایی نفاخ است از این رو برای سهولت هضم آن میتوان کشک را به همراه نعناع خشک مصرف کرد.

از آنجا که کشک غنی از پروتئین است محیط مناسبی برای رشد و تکثیر میکروارگانیسمها محسوب میشود از جمله این میکروارگانیسمها می توان از کلستریدیومها نام برد لذا قبل از مصرف، کشک را 10تا 20دقیقه بجوشانید تا از بار میکروبی آن کاسته شود . علایم فاسد بودن کشک بوی تند و زننده ، تغییر رنگ ، بوی نامطبوع ، غلیظ شدن بیش از حد می باشد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...