رفتن به مطلب

قیمت وام خرید مسکن در بازار ارزان شد


ارسال های توصیه شده

۲۳ فروردین ۱۳۹۰

همواره با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز نقل و انتقال، وام 18 میلیونی خرید مسکن در بازار رونق گرفته و قیمت آن افزایش می‌یابدف اما ظاهرا اعلام خبر افزایش 2 میلیون تومانی سقف این وام باعث روند نزولی قیمت این وام در بازار شده است.

 

پس از اینکه بسته سیاستی بانک مرکزی ارائه و قرار شد تا بزودی سقف وام 18 میلیونی مسکن طی یک بخشنامه‌ای به شعب بانک مسکن به 20 میلیون تومان افزایش یابد،قیمت وام 18 میلیونی مسکن در بازار نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش تقاضا برای خرید این وام باعث پایین آمدن قیمت در بازار معاملات این وام شد.

طاهری،فعال در حوزه خرید و فروش وام مسکن در بازار گفت: قیمت وام 18 میلیونی مسکن نه تنها گران نشده است بلکه روند نزولی خود را از ابتدای هفته جاری آغاز کرده است. وی ادامه داد: قیمت وام 18 میلیونی مسکن برای متقاضی خرید این وام با تمام هزینه‌های دفتر ثبت اسناد و کارشناسی بالغ بر دو میلیون و 700 هزار تومان است که اگر خریدار قادر به تهیه ضامن نباشد 300 هزار تومان دیگر به مبلغ این دو میلیون و 700 هزار تومان اضافه می‌شود. به گفته وی، هزینه ضامن 300 هزار تومان است و تمام هزینه‌ها از جمله کارشناسی و هزینه دفتر ثبت اسناد به پای خریدار وام است.

* اوراق20 میلیونی خرید مسکن 3 میلیون و 80 هزار تومان

طاهری گفت: هزینه خرید و فروش اوراق 20 میلیونی حق تقدم مسکن برای هر برگ یک میلیونی 154 هزار تومان است که در مجموع هزینه آن به 3 میلیون و 80 هزار تومان می‌رسد.

* وام جانبازی 10 میلیون تومان

طاهری گفت: قیمت وام 25 میلیون تومانی جانبازی در بازار در حال حاضر 10 میلیون و 100 هزار تا 10 میلیون و 200 هزار تومان است. وی افزود: بنگاه‌های مسکن هیچ نقشی در گذاشتن نرخ بر روی این وام ندارند چرا که این گونه وام‌ها برای تمام واحدهای مسکونی حتی بالای 12 سال نیز به کار می‌رود بنابراین دارندگان این گونه وام‌ها هستند که نرخ بالایی برای این وام‌ها تعیین می‌کنند. وی ادامه داد: نرخ سود این گونه وام 4 درصد است.

*افزایش قیمت وام در بازار با افزایش سقف به20 میلیون

محرمی یک فعال دیگر در بازار خرید و فروش وام در پاسخ به این سؤال که اگر افزایش قیمت وام 18 میلیون تومانی به بانک‌ها ابلاغ شود آیا قیمت این وام در بازار افزایش می‌یابد، گفت: قطعا اگر وام 20 میلیونی به شعب ابلاغ شود قیمت آن 200 هزار تومان گران خواهد شد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت مسکن این روزها رشد داشته است، گفت: قیمت مسکن متری 50 هزار تومان تا 100 هزار تومان افزایش یافته است چرا که این روزها بر اساس نرخ تورم این رشد یک امر عادی است و این رشد قیمت را با توجه به آغاز فصل نقل و انتقال باید طبیعی دانست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...