رفتن به مطلب

گزارش عملکرد صنعت سیمان ایران در سال ‌89


ارسال های توصیه شده

۱۹ فروردین ۱۳۹۰

در 89 شش میلیون و 854 هزار تن سیمان و یک میلیون و 763 هزار تن کلینکر از ایران صادر شد و ...

 

دبیر انجمن سیمان از صادرات هشت میلیون و 617 هزار تن سیمان و کلینکر از ایران در سال گذشته خبر داد. محمدحسن پورخلیل افزود: صادرات سیمان و کلینکر از ایران در سال قبل نسبت به سال 1388 معادل 54 درصد افزایش یافت. به گفته وی در سال قبل شش میلیون و 854 هزار تن سیمان و یک میلیون و 763 هزار تن کلینکر از ایران صادر شد. وی افزود: در اسفند ماه سال قبل نیز صادرات سیمان و کلینکر از ایران به ترتیب به 466 و 175 هزار تن رسید.

دبیر انجمن سیمان همچنین با اشاره به تولید 61 میلیون و 645 هزار تن سیمان در کشور در سال قبل توضیح داد: این میزان تولید نسبت به سال 1388 رشد 18.5 درصدی را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: همچنین تولید سیمان در اسفند ماه سال قبل به پنج میلیون و 28 هزار تن رسید. تولید کلینکر نیز در اسفند و 12 ماهه‌ی سال گذشته به ترتیب به پنج میلیون و 82 هزار تن و 60 میلیون و 491 هزار تن رسید که تولید 12 ماهه افزایش 18 درصدی را نشان می‎دهد.

پورخلیل عنوان کرد: در اسفند ماه سال قبل پنج میلیون و 115 هزار تن و در سال گذشته 61 میلیون و 677 هزار تن سیمان در کشور توزیع شد که توزیع سیمان در سال قبل نسبت به سال 1388 حاکی از افزایش 20 درصدی بود. رشد تولید سیمان در کشور در سال گذشته در حالی رخ داد که فعالان صنعت سیمان در اواخر سال قبل خواستار افزایش قیمت این کالا شدند.

وزارت صنایع و معادن تاکنون با افزایش قیمت سیمان موافقت نکرده، اما مذاکرات در این زمینه در حال انجام است. هنوز معلوم نیست در صورت موافقت وزارت صنایع و معادن قیمت سیمان در بازار چقدر افزایش خواهد یافت. دبیر انجمن سیمان پیشتر گفته بود که کارخانه‌های تولیدکننده سیمان قادر نیستند با قیمتهای کنونی به فعالیت خود ادامه دهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...