رفتن به مطلب

سهم بخش مسکن در کاهش تورم


ارسال های توصیه شده

۲۱ فروردین ۱۳۹۰

وزیر مسکن وشهرسازی با بیان اینکه 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مسکن مهر اختصاص یافته است، گفت: سهم بخش مسکن در کاهش تورم 28 درصد بوده است.

 

علی نیکزاد گفت: در اوایل اعطای تسهیلات مسکن مهر عده‌ای معتقد بودند که این تسهیلات باعث ایجاد تورم می‌شود اما نرخ تورم تک رقمی شد و اقتصاددانان سهم بخش مسکن در تک رقمی شدن تورم را 28 درصد دانستند.

وی با بیان اینکه پس از یکسال هنوز این تسهیلات تاثیری در بحث تورم نداشته است، افزود: یکی از اقدامات بنیاد مسکن مقاوم‌سازی و ساخت مسکن برای روستائیان است و تاکنون یک میلیون و 430 هزار واحد در مسیر ساخت و ساز قرار گرفته است و تا آخر سال 90 به یک میلیون و 631 هزار واحد می‌رسد یعنی در تمام روستاهای کشور هر کسی بخواهد خانه‌ای برای خود بسازد می تواند به این بنیاد مراجعه کند.

نیکزاد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در این مقطع در اختیار روستائیان برای بهسازی و بازسازی قرار می‌دهد، تصریح کرد:‌ با رئیس جمهورتوافق شده تا ما درعرصه جدی تری در امر اجرای طرحهای هادی روستایی که مورد نیاز مردم است وارد شویم که برای این منظور اعتبارات خوبی را معاونت نظارت راهبردی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است. وی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه مسکن مهر در 2 سال گذشته گفت: در این مدت 13 هزارمیلیارد تومان وام قرض الحسته در اختیار متقاضیان قرارگرفته است که اختصاص چنین رقمی بی سابقه بود.

وزیرمسکن وشهرسازی با بیان اینکه ما به دنبال اشتغال هستیم، افزود: 600 هزار واحد مسکونی به مدت یکسال در روستاها به مرحله عملیاتی رسید که منجر به اشتغال 5 میلیون و 200 هزار نفر شد. وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه روزی مهاجرت معکوس آرزوی ما بود، اظهار کرد‌: در حال حاضر این اتفاق عملا در حال روی دادن است و مردم با امیدواری کارهای روستایی را پیگیری می ‌کنند و دولت در عرصه‌های مختلف رفاه و آسایش را توام با تامین اقتصاد و آرامش مردم در روستاها انجام می‌دهد.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به حضور انبوه‌سازان در بحث مسکن مهر گفت: در مسکن مهر6 هزار انبوه‌ساز در کل کشور به ما اعتماد کردند که البته ما نیز به اعتماد آنها پاسخ مناسبی دادیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...