رفتن به مطلب

جزوه اموزشی تله بخار Steam trap


spow

ارسال های توصیه شده

از دست دادن گرمای نهان و تبدیل بخار به چگالیده در تجهیزات مصرف کننده همواره به طور کامل صورت نمی گیرد و ممکن است بخشی از بخار بدون انتقال گرما و تغییر حالت از مبدل فرار کند در واقع تله بخار نوعی سوپاپ ویژه است سر تا سر سیستم بخار مشاهده می شود و آن را در لوله کشی توزیع بخار و روی کلیه مبدل های حرارتی نصب می کنند هر تله بخار دارای سه وظیفه مهم است که امکان می دهد سیستم بخار با حداقل هزینه کار کند .

• تله بخار باید برای تخلیه چگالیده باز باشد .

• برای ممانعت از اتلاف بخار بسته باشد .

• برای خروج هوا و سایر گازها ی غیر قابل تقطیر باز باشد .

نصب تله بخار در خروجی تجهیزات و مبدل مانع از ورود بخار به خط برگشت می شود تله های بخار در انواع مختلف و با ساختار و عملکرد های متفاوت ضمن جلوگیری از اتلاف بخار و انرژی وظیفه مهم خروج سریع چگالیده و گازهای غیر قابل تقطیر و هوا را نیز برعهده دارند .

علت نیاز به تله های بخار چیست ؟

هر یک از امور زیر برای عملکرد کارآمد سیستم بخار ضروری است :

1. باید چگالیده را که حین تحویل گرمای بخار به فرآیند، حاصل می شود گرد آورد تا فرآیند در نرخ طراحی شده انتقال حرارتی کار کند اگر این کار انجام نشود مبدل حرارتی با چگالیده پر شده و نرخ تبدیل حرارتی کاهش می یابد .

هر پوند ( kg 45/0)چگالیده به ازای یک درجه سرد شدن یک BTU (kj 5/1) از دست می دهد و این در حالی است که تبدیل به یک پوند (kg 45/0) بخار به آب در حدود BTU 1000(KJ 1056 )آزاد می کند اگر چگالیده را از مبدل حرارتی بیرون نبریم به آن صدمه میزند .

برخی صدمه ها سریعاً رخ می دهد و با صدا و لرزش همراه است ، صدای انفجار که گاه در سیستم های بخار شنیده میشود نتیجه چکش بخار است که توسط ترکیدن حباب های

بخار درون چگالیده پدیده می آید چکش بخار می تواند سریعاً لوله های مبدل حرارتی را خراب می کند.

اگر چگالیده از سیستم تبادل حرارتی خارج نشود چند نوع خوردگی رخ میدهد برخی از آن ها محل خوردگی عادی در طول دوره ی مدیدی روی می دهند .

چگالیده به صورت الکترولیت عمل می کند و روال خوردگی را تکمیل می نماید سطوح مبدل حرارتی را نازک کرده و سر انجام آن را کاملاً از بین می برد سایر فرآیند های خوردگی مثل چال افتادگی اکسیژنی یا شیار افتادن سیمانی روی یک سطح کوچک لوله متمرکز شده و در مدت کوتاهی خرابی های کوچکی ایجاد می کنند پیداست که برای تداوم فرآیند و پرهیز از صدمه های پر هزینه ، چگالیده باید از مدار خارج شود .

جزوه اموزشی تله بخار Steam trap را ازلینک زیر دانلود نمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...