رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

انواع سبک های موسیقی متال

شاخه های متال:

  • هوی متال750651_356x237.jpg
  • اسپید متال
  • ثرش متال
  • بلک متال
  • ملودیک دث متال
  • بروتال دث متال
  • دوم متال
  • متال اسکاندیناوی
  • گوتیک متال
  • پاور متال
  • پروگرسیو متال
  • موج نوی هوی متال انگلیسی (NWOBH)

اولين آثار موسيقی هوی متال را می توان به گروه Kinks (کينکس) نسبت داد، اما قطعات اين گروه کاملا در چارچوب هوی متال نبود . در اين دوره گروههای بزرگی به عرض اندام پرداختند از جمله « هو » ، « اسپايدرز » به سرپرستی آليس کوپر ، کريم ،جيمی هندريکس ، لدزپلين وانيلا فوج ،آيرن باترفلای ، استپن ولف ، بلوچير ، دیپ پرپل ، هامبل پای ، کاکتوس و بلک سبث .

 

 

در مورد آغازگر اين سبک ۲ نظر وجود دارد . عده ای پيشوای اين سبک را بلک سبث می دانند و عده ای ديگر استپن ولف .اما به دلايل خاص می توان بلک سبث را سردمدار اين سبک و همچنين لد زپلين که گروهی راک بود با خط فکری هوی متال را نام برد .

در اين سالها گروههای «کريم» با هنر Eric clapton و گروه Jimy Hendrix اولين گروههائی بودند که به متال جنبه تجاری بخشيدند و آن را از ديسکوها به بازار فروش کشاندند .

 

 

از جمله کارهای Eric clapton می توان به Sunshine of your love , White room و Jimy Hendrix با آلبومهای Are you Experienced , Electric lady بازار را بدست گرفتند .اما تا آن سالها پيشرويان اين سبک Deep Purple,Led Zeppelin,Black sabbath بودند .

Deep purple با حضور Ritchie Blackmore , Jon lord , گروه Led Zeppelin با حضور Jimmy Page و Black Sabbath با حضور Ozzy Osbourn , Tony Iommy رقابت تنگاتنگی داشتند.

 

 

سالهای آغازين هوی متال به علت وجود پيشکسوتان اين جنبش به Classic Metal مشهور است که بدون شک بهترين و بياد ماندنی ترين کارها در همين دوره است .

 

 

از سال ۱۹۷۰ گروه Black sabbath با آلبومهای موفق Paranoid, Master of Reallity اولين آلبومهای متال را ثبت کرد که بعدها Metallica ,Nirvana که در شاخه هائی جدا فعاليت کردند خودرا پيشرو Black sabbath دانستند . در اين سالها Deep purple با هنر Jon lord در نوازندگی Keyboard که آنرا با گيتار Ritchie Blackmored مخلوط کرد و متال هنر سازهای ديگر را نيز به همگان عرضه کرد .

 

 

همچنين در اواسط دهه ۷۰ گروه KISS به علت فرم نمايشی وتئاتر گونه و نيز تکامل اجراهای زنده بوسيله نوازندگانی بزرگ از جمله Paul Stanley , Gene Simmons سهم زيادی در تکامل موسيقی متال داشت .

 

 

در اواسط دهه ۷۰ بزرگان ديگری نيز پا در اين عرصه گذاشتند از جملهAerosmith , Queen ,

Judas priest

بطوری که مشهود است اکثر گروههای متال شهرت خود را در ابتدا به عنوان گروههای راک بدست آوردند .همين عامل سبب ايجاد سبک Progressive Rock شد که گروههائی چون Genesis , Pink Floyd به خواست خودشان از اين فراتر نرفتند . اما گروههای Jetro tull, Yes , King Crismon از اين سبک به سمت هوی متال حرکت کردند که باعث ابداع تکنيک های جديد نوازندگی شد .

 

 

در اواخر دهه ۷۰ گروههای Aerosmith , Thin Lizzy,Black Sabbath به تجديد قوا و استراحت پرداختند . KISS به ناگاه دچار افت محبوبيت شد . Led Zeppelin با مرگ John Bouham نوازنده درام خود از هم پاشيد . اما در اين دوره Queen , Judas priest با قدرت به کار خود ادامه دادند . اما گروههای Rush ,Ac/Dc ,Ted nugent برخاستند و اعلام کردند هوی متلا همچنان زنده است . در اين دوره Rainbow که توسط Ritchie Blackmore , Dio تاسيس شد نيز از هم پاشيد .

 

 

همزمان با هوی متال سبک Punk که برای احيای Rock'n'Roll آمده بود نيز در حال شکل گيری بود . پانک ها نيز مخالف فاشيسم و تبعيض نژادی بودند و گاه بر ضد دولت های چپاولگر غربی می خواندند . گروههای ,bamnes , pagans ,dead boys ,misfits , Iggy pop ,MC5 Ramons,Clash,damned ,siouxsies که بارها باعث توفان در جهان شدند . اما سردمداران اينها ۳ گروه Iggy pop , *** pistols, Ramons بودند .

 

 

در سالهای آخر دهه ۷۰ که پانک طرفدارانش را رفته رفته کمتر می ديد گروه جديدی به اسم Motorhead آغازگر سبک جديدی شد که به ۳ زير شاخه Power metal , speed Metal , Trash Metal تقسم شده است . اين گروه به دليل اينکه هواداران هوی متال وپانک را دور خود جمع کرده بود سهم عمده ای از تاريخ هوی متال را به خود اختصاص داد . سبک Hardcore از ديگر دستاوردهای Motorhead است .

 

 

هنگامی که هاردکور روز به روز به پيشرفت خود ادامه می داد موسيقی متال با رهبری Queen , Judas priest و به دنبالشان Scorpions وگروههای موج نوی هوی متال بريتانيا ازجمله Diamond head , Def leppard , Iron maiden , Venom , Saxon , Raven جای خالی Black sabbath , Led zeppelin را پر کردند . Scorpions با قطعاتی از جمله Virigin Killers , Love Drive , Black out توانست هواداران زيادی را جذب کند .در اين بين Iron Maiden بار ديگر تفکر و تعقل و ايجاز را در زبان هوی متال زنده کرد . آهنگهای killers , Piece of mind شاهد اين مدعا هستند که Iron Maiden به پاکسازی ملودی ها و ريتم معتقد بودند .

 

 

آنچه مسلم است اينست که Iron maiden از گروههائی بود که برپايه موسيقی Metallica تاثير فراوان گذاشت .در اين سالها Venom با اجرای کارهای جديدش خود را بين سبکهائی که بعدها Black metal , Death metal ناميده شدند سرگردان ديد .

 

 

خلاصه سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ سالهای آغازين هوی متال بود .

نمادگری،بی خيالی ، طرد دنيای سياست و دنباله روی (عشرت طلبی) از مشخصه های اصلی اين سبک بود . اکثر طرفداران اين سبک جوانان ۱۸ تا ۲۴سال بودند که هوی متال راموسيقی نسل خود می دانستند .اشعار عاشقانه و احساسی را نفی می کردند و با رقص ميانه خوبی نداشتند .

 

 

 

هوی متال

این سبک در اواسط دهه ۷۰ و پس از نفوذ هارد راک موجود در بریتانیا به امریکا شکل گرفت و در واقع همان هارد راک ولی با سلیقه امریکایی بود که در آن‌جا به آن کوردهای سنگین تر و شعرهای اعتراض‌آمیزتر اضافه کردند و سبک جدیدی به نام هوی متال را به وجود آوردند. این سبک ریشه گرفته از بلوز و راک است که در آن بلوز کمرنگ شده و دیگر فراز و نشیب ریتم‌ها در آن از بین رفته ولی همان اثر روانی و حتی قوی‌تر را در شنونده به وجود می‌آورد. در این سبک هم مانند بقیه سبکهای راک گیتار نقش محوری دارد.

از گروههای و خوانندگان موفق این سبک می‌شود به این موارد اشاره کرد:

Ozzy Osbourne - Manowar - Black Sabbath - Motorhead - Iron Maiden - WASP

 

ترش متال

 

 

Thrash Metal: این سبک را اصلی‌ترین سبک مشتق از هوی متال می‌دانند. گیتاری پرخاش‌گر، سرعتی، تکنیکی، جوی سنگین که عموماً چیزی ناموزون و فراتر از ملودی می‌نوازد. چیزی که شاید در اوایل کار با Speed Metal یکسان به حساب می‌آمد. اما گروههایی مثل متالیکا و مگادث که جزو بهترین‌های این سبک بودند چیزی فراتر از این را به نمایش گذاشتند که شامل ریفهای قوی گیتار بود.

از گرههای موفق و معروف این سبک می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

Megadeth - Sodom - Slayer - Testament - Sepultura - Pantera - Kreator

Metallica

 

پاور متال

 

 

Power Metal :پاور متال سبکی بسیار ریتمیک و ملودیک و با سرعت نسبتاً بالا در جمع سبک‌های موسیقی متال به شمار می‌آید. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به آواز بسیار ملودیک با صدای نسبتاً زیر و شفاف, و در عین حال قوی و قدرتمند، استفاده از گیتار سولو‌های هم‌زمان و به کار بردن Double Bass Drum اشاره نمود. البته گروه‌هایی نیز چون Children of Bodom یا Kalmah موسیقی ملودیک این سبک را با سبک آوازی موسیقی ملودیک دث متال درآمیخته‌اند. فضای این موسیقی عموماً حالتی حماسی و سرشار از انرژی دارد و داستان‌های فانتزی از جمله مهم‌ترین تم‌های مورد علاقه موسیقی‌دانان پاور متال به شمار می‌آید.

Hammerfall- Blind Guardian - Symphony X - Children Of Bodom - Manowar- Iced Earth

 

دوم متال

 

 

Doom Metal: سبکی که سهم تکنیک را در آن بسیار بالا می‌دانند. سبکی بسیارآرام، وحشت آور و با یک حس سنگین. از گیتاری سنگین برای القای این حس در این سبک استفاده می‌کنند.دووم متال دارای چند زیر شاخه می‌باشد که از آن جمله می‌توان به : Drone Doom. Funeral Doom. Sludge Doom. Black Doom. Experimental. Death Doom. Traditional Doom. Stoner Doom. Gothic Doom. اشاره کرد. از گروههای و خوانندگان خوب این سبک می‌شود موارد زیر را نام برد:

Morphia - Anathema - Desire - Paradise Lost - My Dying Bride - Dawn of Dreams - Shape Of Despair - Monolithe - Void Of Silence - Khanate - Disembowelment - Unholy - Worship

 

آلترناتیو متال

 

 

Alternative Metal: به عقیده بسیاری از کارشناسها Alternative را شاید بتوان مستقل تر از باقی سبکهای متال در نظر گرفت. سبکی که از دل هوی متال که در حقیقت هسته مرکزی موسیقی متال است بیرون آمده‌است. سبکی که همان گیتار هوی متال را دارد اما کمی با خواست عمومی منطبق‌تر است. با توجه به نوع موسیقی که ارائه می‌دهد از سبکهای دیگر متال بیشتر در دید عموم مطبوع واقع می‌شود. سبکی که در بدو ورودش در بردارنده Garage Punk، Funk، Rap، Industrial و چندی دیگر بود. این سبک را به درست یا غلط گاه NEW METAL و یا AGGRO METAL هم نام می‌برند.ریشه اصلی موسیقی Alternative Metal برخلاف سایر سبک‌های اصیل موسیقی متال، در موسیقی Grunge نهفته شده‌است و بدین سبب بسیاری آن را به عنوان یک زیر شاخه از موسیقی اصیل متال نمی‌شناسند.

از گروههای برجسته این سبک می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

Korn - System Of A Down - Tool - Godsmack - Static-X

 

دث متال

 

 

Death Metal: سبکی‌ست که از دل Thrash بیرون آمده‌است. دارای موسیقی که سعی بر نشان دادن جنبه‌های مرگ، درد و وحشت از نظام اخلاقی یهودا - مسیحی دارد. موسیقی که اشعار حزن‌انگیز آن با صدای بلند و خشن ادا می‌شود. موسیقی که سرشار از ملودی‌های زیبا و قوی است و از مشخصه‌های آن، سولوهای با تکنیک و سرعت بالاست و همانند بسیاری از شاخه‌های متال به مهارت فراوان در نوازندگی احتیاج دارد. این موسیقی شاید در دید عموم دارای هواداران زیادی نباشد، اما جزو قوی‌ترین سبکهای موسیقی متال به حساب می‌آید. این سبک خود را بی شک مدیون گروه Death می‌داند، به طوری که چاک شلداینر، پایه‌گذار گروه Death را، پدرخواندهٔ دث متال می‌نامند.

دث متال شامل زیر شاخه‌هایی از این قبیل نیز هست : Melodic Death Progressive Death Death/Thrash Old School Death ِGrindcore Gore/Death از گروههای موفق این سبک میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

Death - Morbid Angel - Deicide - Six Feet Under - The Crown - Children Of Bodom - Autopsy - Cannibal Corpse

 

اینداستریال متال

 

 

Industrial Metal: سبکی که به خاطر وجود ریتمهای سنگین که به صورت مستمر تکرار می‌شوند و Distortion بالا که یادآور کار یک‌نواخت و پرسروصدای ماشینها در محیط صنعتی است Industrial نام گرفته و تلفیقی از موسیقی Electronic و متال است. از گروههای موفق در این زمینه به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

Rammstein - Marylin Manson - Rob Zombie / White Zombie - Ministry - Devin Townsend

 

اسپید متال

 

 

Speed Metal: سبکی که شاید در اوایل دهه ۸۰ جزو پرطرفدارترین مشتقات Heavy به حساب می‌آمد. سبکی که طبق نامش سرعت اصلی‌ترین خصیصه آن به حساب می‌آید. سوزش و خشونت خاص خودش و حمله‌های سریع و دقیق به گیتار دارد. چیزی که به سرعت با Thrash قرین شد و گروههای بزرگی مثل Metallica، Slayer، Megadeth و Anthrax از آن سود بردند.

 

 

 

گوتیک متال

 

 

Gothic Metal: سبکی که جو سرد و غم انگیز Goth Rock را با صدای بلند و خشن هوی متال پیوند می‌زند. از ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده گسترده از صدای زنان و سازهایی چون ویولون, هارپسیکورد و فلوت اشاره کرد. موسیقی گوتیک متال که عموماً در گام‌های مینور ساخته می‌شود فضایی بسیار ملودراماتیک و غمناک دارد. تم‌های عاشقانه و مذهبی و مسائل مربوط به مرگ و پس از مرگ, از موضوعات مورد علاقه موسیقی دان‌های این سبک به شمار می‌آید. در بخش‌های نمایشی این سبک به وفور از عناصر داستان‌های کهن اروپایی مانند جادوگران, خون آشام ها, اژدها و غیره استفاده می‌گردد. از گروه‌های تأثیر گذار در این سبک می‌توان به این موارد اشاره کرد : Tristania - Moonspell - Ashes You Leave - Havayoth - Draconian - The Sins Of Thy Beloved - Nightwish

 

بلک متال

 

 

نیازی به توضیح بلک متال دیده نشد. اکثراً این نوع موسیقی را می‌شناسند. بعضی از زیر شاخه‌های بلک متال عبارت‌اند از :

Melodic Black Metal. Depressive And Suicidal Black Metal. Raw Black Metal. Noise Black Metal. Ambient Black Metal. Symphonic Black Metal. Old School Black Metal. از گروه‌های معروف در این زمینه می‌توان به : Mayhem. Dimmu Borgir. Darkthrone. Marduk. Satyricon. Khold. Nargaroth. اشاره کرد.

 

کریستین متال

 

 

Christian Metal: این نوع سبک معمولا مختص باور های مذهبی بوده و بیان کننده عقاید مذب و دین میباشد. این سبک نیز از اواخر دهه 1970 میلادی پدید آمد. از جمله گروه های موفق در این زمینه میتوان به: Petra .Oil .Betrayal .Neon Cross .Saint اشاره کرد.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 41
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

این هم نقل دیگه ای از سبک های متال:

موسيقی راک، موسيقی ای علمی است که در بعضی سبکها پشتوانه غنی فلسفی دارد.

 

rock &roll :

راک اند رول که يکی از سبکهای تاثير گذار و متداول در موسيقی راک است، روندی غير قابل پيش بينی را طی کرده است. در ابتدا زمانی که راک باز ها موسيقی "کانتری" و "بلوز" را با هم تلفيق کردند، راک دارای مشخصه های بارزی مثل آنارشيسم بود ولی بعدها با گذشت زمان، اين مشخصه ناديده گرفته شد و اين نوع موسيقی به سمت کسب مهارت و ايجاد تحول رفت. از موسيقی پر انرژی Chuck Berry گرفته تا هارمونيهای زيبای بيتل ها و موسيقی روح نواز Otis Redding همه و همه در گروه راک اند رول قرار گرفت. اما rock &roll جذابيت موسيقيايی خود را فقط برای چند سال حفظ کرد. گوناگونی بسياری که در سبکهای مختلف راک پديد آمد، به قول بعضی از متخصصين هسته اصلی راک از هم پاشيد.

Pop rock :

پاپ-راک يکی از عمده ترين شاخه های موسيقی محسوب می شود که به طور کلی به هر نوع موسيقی پاپ ساخته شده پس از دوران جذب راک اند رول به پاپ، Pop rock می گويند. از ويژگيهای اين سبک ملوديک و گيرا بودن موسيقی آن است و تکيه آن بر موسيقی لاينقطاع است که با چيره دستی نواخته می شود. از گروههای مشهور فعال در اين سبک که تعداد آنها کم هم نيست می توان به Everly Brothers، Madonna و Rowded House اشاره کرد.

Soft Rock :

اگرچه سبک سافت راک در اوائل دهه هفتاد پايه گذاری شد اما زمزمه های آن از اواخر دههء شصت آغاز شده بود. Soft Rock موسيقی ملايمی است که بيشتر تکيه بر خواننده و ترانه سرا دارد تا نوازنده؛ تجاری نگاه کردن به موسيقی يکی از ويژگيهای اين سبک است. Soft Rock تا حدی متمايل به پاپ-راک است اما با فضايی ملايمتر و نرمتر. گروههايی مثل "کارپنترز" و "شيکاگو" تکيه بر موسيقی ساده و ملوديک داشتند و در طول حيات خود با تهيه کنندگان مختلفی کار کردند. در طول دههء هفتاد، Soft Rock بازار موسيقی را تحت تاثير خود قرار داد و به طور جدی موسيقی تلفيقی هم اثر خود را دچار دگرگونی کرد.

Grunge :

سبکی که اوج درخشش آن در دهه ۹۰ اتفاق افتاد و تبديل به محبوب ترين سبك هارد راك اين دهه شد و اين درخشش نتيجه خلاقيت kurt cobain و بقيه اعضاي Nirvana بود. سبكي كه از دل the Stooges و Black Sabbath برخاست و حاصل تركيب موسيقي punk و heavy metal بود و البته گرايشش بيشتر به سمت پانك بود تا Heavy metal؛ بخصوص در انتخاب اشعار و نوع اعتراض موسيقيايي آن. اما در نحوه نواختن ريف ها به heavy metal شباهت بيشتري داشت. اين سبك داراي دو نسل و دوره ي مشخص است: نسل اول شامل گروه هاي Green River، Mudhoney وSoundgarden مي شود كه اين موج هنوز هم ادامه دارد و ريف هاي آن سنگين تر و خشن تر از ريف هاي دوره ي دوم است. مشهور ترين گروه از موج دوم Nirvana است كه موسيقي آن ملوديك تر از ساير گروه هاي Grunge است و مهمترين ويژگي آن stop-start زياد آن است. متاسفانه در كشور ما Nirvana را فقط متعلق به سبك Alternative metal مي دانند و به تبع آن هر گروهي را كه در موسيقيش stop-start به كار مي برد به اين سبك مربوط مي دانند؛ البته سبك هاي موسيقي هارد راك و متال آنقدر متنوع است كه به سختی ميتوان مرزي مشخص بين آنها كشيد.

Alternative Rock:

آلترنيتيو راک یکی از شاخه های راک است که تمام گروهای پست_پانک (post_punk) را از اواسط دهه هشتاد تا اواسط دهه 90 تحت تاثیر خود قرار داده است. alternative rock شامل سبکهای گوناگونی میشود .از ملودیهای زیبای jangle_pop گرفته تا ملودیهای آزار دهنده و یک نواخت industrial metal. باحتساب موفقيت بی سابقه "نيروانا" در سال 1991 می توان به نوعی گروهای آلترنيتيو را به دو دوره مجزا تقسيم بندی کرد:

در طی دهه 80 اکثریت گروهای alternative تحت نظارت شرکتهای توزیع و پخش مستقل فعالیت داشتند. گروهایی که تحت نظارت شرکتهای بزرگ فعالیت میکردند، توانستند شرایط ایده آل را به دست آورند. به هر صورت آنچه در مورد گروههای alternative دهه 80 میتوان گفت، آن است که به علت شرایط موجود آن دوران از مسیر اصلی خود منحرف شدند.

در ميان سبکهايی که جزو اين گروه دسته بندی شده اند، می توان از pop

alternative dance،jangle pop ،post_hardcore punk ،funk_metal ،punk_pop و experimental rock نام برد که تمام این ژانرها بعد از انقلابی که نیروانا در این زمینه بوجود اورد پایه گذاری شدند.ولی مشخصا زمانی راه برای آنها هموار شد که خیلی از گروههای تازه کارِ alternative با شرکتهای بزرگ قرارداد بستند. در نتیجه alternative rock در دهه نود دارای نظم بیشتر و هارمونیک تر از همتای خود شد.مخصوصا از دوره ای که ثابت شد سازهای سنگين تر دارای جذابيت تجاری بيشتری هستند، بيشتر گروههای دههء نودی با شرکتهای بزرگ فعاليت نکردند و ترجيح دادند با شرکتهای مستقل که محدوديت کمتر و آزادی بيشتر داشتند، همکاری کنند.

Hard Rock:

از نظرِ اکثريت دست اندر کاران موسيقی، دو سبک هارد راک و هوی متال مشابه هستند. چرا که شباهتهای بسيار زيادی بهم دارند. در هر دو مورد صدای خشن گيتار کاملا قابل تشخيص است و بطورِ معمول نقش اساسی را در گروه، خواننده اجرا مي کند که معمولا وظيفه نواختن سازی را هم به عهده دارد. اگر چه تفاوتهای اساسی نيز ديده ميشود از جمله لزوم وجود ريتم در پس زمينه موسيقی هارد راک. در صورتی که اين ويژگی در موسيقی هوی متال ديده نمی شود بلکه اين نوع موسيقی بر صدای خشن و وحشی گيتار و ريتمهای کوبه ای تکيه دارد.

هارد راک در اواخر دههء ۶۰ رشد خود را آغاز کرد و بعنوان يک موسيقی روان گردان باب شد و تحولی در زمينه موسيقی راک ايجاد کرد. در هارد راک کمتر از blues از بداهه نوازی استفاده شده و در عين حال به خشونت سبک هوی متال نيست. اگرچه همان سولوهای طولانی و همان صداهای خشن در هارد راک نيز يافت ميشود. در اين سبک اين ريتمها و ريفها هستند که بيشترين اهميت را دارا هستند و بايد به بلندترين شکل ممکن نواخته شوند.

Punk Rock

3 تعريف هست که تو فلسفهء راک به طور کلی، و خصوصا تو پانك اصله (كه به هم كاملا مرتبطن):

Iconoclasm : تمايل به نابودي آنچه مقدس شمرده مي شه، و يا رايج يا سنتي است

Nihilism : نفي كردن و بي پايه و اساس دونستن تمام ارزش ها- بدون ارائهء راه حلي - و اعتقاد به اينكه هيچ چيز به طور مطلق قابل فهم نيست

Anarchism : تمايل به بي نظمي و ابهام؛ ضد ارزشهاي نرمال در جامعه بودن، و كلا ضد هر چيزي كه از رشد و پيشرفت جلوگيري كند؛ و مخالفت با قدرت متمركز سياسي

[البته اينها تعريف هاي خيلي خلاصه و كلی هستند]

حالا خود punk... اعضاي پانك عقايد آزاديخاهانه شون رو از طريق هنرهاي مختلف ابراز مي كنن، كه مهمترين اونها موزيك ه. همچنين نقاشي، شعر، و داستان كوتاه. پانك ها از اين طريق از خلاقيتشون براي به نمايش گذاشتن نارضايتيشون از ظلمها و استبداد حاكم بر جامعه، استفاده مي كنن.

موسيقي پانك داراي Lyric هاي خشمگين و تند و سريع، در مورد مدرسه/AcademY، ناخشنودي از شرايط اجتماعي، ارتباطها/relationships، و مسائل خانوادگي ست. يكي ديگه از مشخصات اين سبك اينه كه بعضي از آهنگهاش به كوتاهي 2 دقيقه است. ولي حتي تو اين زمان كم، آهنگهاش مي تونن حس خواننده رو منتقل كنن- كه اين آهنگها معمولا خشم و عصبانيت رو نشون مي دن. هدف اين موزيك شوك آوردن، اهانت كردن، و حمله كردن به ديدگاههاي عام است!

طرز لباس پوشيدن punk ها هم بيانگر ديدگاه اين سبك ه. پانك ها خودشون رو به شكلي در مي آرن كه خارج از عرف باشه؛ به اين ترتيب حسي كه نسبت به جامعه دارن، و همچنين ظلم ها و فقر در جامعه رو منعكس مي كنن. اونها از وسايل/object هاي معمولي اي مثل دكمه، تيغ، سوزن، و تكه هاي پارچه استفاده مي كنن، و به عنوان سمبل حس هايي كه مي خواد بيان كنن، از اونها استفاده مي كنن. پانک بودن كمك مي كنه كه هر كس بتونه فرديت/شخصيت خاص خودش رو پيدا كنه، بدون اينكه از طرد شدن يا مورد قبول واقع نشدن بترسه.

براي مثال، روي كلاه sweatshirt پانكي، تكه اي پارچه دوخته شده كه كلمهء Unity روش نوشته شده است... اين معاني مختلفي مي تونه داشته باشه، و در راس- خواستن وحدت در جامعه. و ژاكت جين پاره پوره اي كه روي اون كلمه هاي مختلفي نوشته شده كه نشون دهندهء سختيها، دردها، و ظلمهاييه كه جامعه ايجاد مي كند، مي باشد. پارگي لباس پانكها منعكس كنندهء فقر در جامعه و همچنين خشم است!

در بين دختر و پسرهاي punk شلوار جين هايي كه رنگ و روشون رفته هم زياد ديده مي شه. بعضي از دخترها در پانك دامن هاي كوتاه يا شلوار چرم هم مي پوشن؛ همچنين گاهي آرايش غليظ، ولي خلاف عرف. موهاشون رو به رنگ هاي عجيب غريب مي كنن، و به صورت نا مرتب يا spiked يا به حالات غير معمول در مي آرن- درست خلاف اون چيزي كه تو جامعه مورد قبوله!

يه نكتهء جالب؛ چند روز پيش يه جايي خونده بودم كه كلا پول خيلي زيادي براي ‌fashion هاي hip-hop در آمريكا خرج مي شه: اولا- دقت كنين، سبكي مثه hip-hop يه fashion لعنتي خاص داره كه مي خواد مردم ازش تقليد كنن! در حالي كه سبكي مثه Punk راه رو واسهء نشون دادن فرديت/individuallity خاص هر كس باز مي كنه!

دوما- مردم اين همه پول خرج مي كنن كه تو مد hip-hop باشن، در حالي كه سبكي مثل punk يكي از دلايل طرز لباس پوشيدنشون، منعكس كردن فقر تو جامعه است.

فقط تفاوت رو ببينين!

band هايي مثل The Velvet Underground و The Silver Apples با تركيب كردن هنر، ايده آل هاي ضدارزش، و تقابل فرهنگي، با موزيك rock n roll، تاثير شگفتي در بوجود اومدن Punk Rock در دهه ي 70 داشتند.

در اواخر دهه 60 و دهه 70، رويدادهاي اجتماعي، مانند جنگ ويتنام، تورم، و بيكاري، در موسيقي اون دوران خودش رو منعكس مي كرد. در حالي كه موسيقي جدي تر مي شد، اما ارتطباتش با مسايل روزمره زندگي كم مي شد و بيشتر حالت escapism (فرار از واقعيات) مي گرفت. در همين زمان بود كه گروههاي پانك در انگليس با تاثير گرفتن از اين جو، و همچنين با كمك از موسيقي بعضي از bandهاي آمريكايي، رو به گسترش رفتند. از اولين و مشهورترين اين گروهها، The *** Pistols بود.

lyric هاي پانك بيشتر به محكوم كردن طبقه ي اشراف انگليس و بي صداقتيشون، و همينطور به اعتراض هاي نااميدانه و خشونت بار بر مسايل و مشكلات اجتماعي، مي پرداخت.

در سال 1976، manager گروه The *** Pistols، مصاحبه اي با BBC ترتيب داد، كه در آن اعضاي *** Pistols عقايد رو راست و رك، و در خيلي از مواقع- تهين آميزشون رو به عموم ابراز كردند. در پي اين مصاحبه وزير آموزش و پرورش انگليس و هيات مديره ي هنر لندن، مخالفتشون رو با پانك ها نشون دادند و به مردم ”قول دادند“ از پانك ها جلوگيري كنند!!

و بعد از همين مصاحبه بود كه پانك ها با مخالفت بيشتر عموم مواجه شدند. اما اين مخالفت نتيجه ي عكس داشت و تعداد بيشتري رو نيز به سوي خود جلب كرد.

پانك باعث مي شد مردم نگاهي به برخي حقايق بياندازند، و عموم مردم از چيزي كه مي ديدن خوششون نمي اومد. (مثل اون جمله ي سينوهه كه مي گه: ”ممكن است لباس و زبان و رسوم و آداب و معتقدات مردم تغيير كنه، اما حماقت آنها عوض نخواهد شد؛ و در تمام اعصار مي توان به وسيله ي گفته ها و نوشته هاي دروغ مردم را فريفت. زيرا همانطور كه مگس عسل را دوست دارد، مردم هم دروغ و ريا و وعده هاي پوچ را كه هرگز عملي نخواهد شد دوست مي دارند.“).... در كل پيام اصلي پانك اين بود كه هر كس، خودش باشه- يك individual (فرد) خاص براي خود باشه. John Lydon گفته بود ”تنها چيزي كه مي خوام به مردم بدم، فرديت خاص خودشونه....

لینک به دیدگاه

Heavy Metal:

بعد از اينکه هارد راک تو بريتانيا شکل گرفت در اواسط دهه ۷۰ به آمريکا رسوخ کرد و گروههائی اين سبک رو با حال و هوای خاص و با سليقه آمريکائی اجرا کردن . استفاده از کورد های سنگين تر و شعرهای رويائی و يا ترسناک از خصوصيات اين سبک ه که در اعتراض به وضعيت حاکم بر جامعه است. هوی متال هم برگرفته شده از blues/rock می باشد با صداهايی خشن تر و ممتد تر ولی همان اثرِ روانگردانی موسيقی اواخردهه ۶۰ را داراست. متال اثرِ blues را از بين برد و در عوض همان ريفهای قوی گيتار را باقی گذشت.

در اواخر دهه هفتاد هوی متال بعنوان يکی ازسبکهای موفق تجاری ظاهر شد که در واقع يکی از شاخه خه های rock & roll يا به بيانی بهتر فرمی تغيير يافته از آن است. در سه دهه بعدی ، موسيقی متال بعنوان عضوی جدا نشدنی از موسيقی روز و معمول مطرح شد و همواره در جدول پرفروشترين ها حضوری فعالانه داشت. بيشترِ مخاطبان اين سبک را نوجوانها بخصوص نوجوانان سفيد پوست تشکيل می دهند. منتقدين نيز نظرِ مثبتی راجع به اين سبک دارند و آنرا برخلاف باورِ عوام، متال را موسيقی ای بر پايه خشونت و صداهای ناهنجار نمي دانند. بلکه بر اين باورند که گيتاريستهايی اين سبک دارای تکنيک، سرعت و مهارت خوبی هستند. در تمام زيرشاخه های اين سبک نيز ديده می شود که گيتار به عنوان سازِ اصلی ايفای نقش می کند و اصولا گيتار محور اصلی موسيقی هوی متال را تشکيل می دهد و ريف همراه با سولو نقش اساسی را بازی مي کنند. به طورِ خلاصه مي توان گفت که هوی متال همان راک اند رول است بدون ته مايه بلوز و فراز و نشيبهای خاص ريتمها. اين خاص بودن را در تمام شاخه های موسيقی متال، از پاپ متال گرفته تا ترش متال، می توان مشاهده کرد. در آخر متذکر می شوم که در موسيقی متال تمام سازها، نه فقط گيتار، با خشونت هر چه بيشتر نواخته می شوند. گروههای معروف هوی متال دهه 70: Aerosmith - Kiss - AC/DC - Motorhead - Def Leppard - Iron Maiden

Thrash Metal:

ترش متال اين سبك از موسيقي متال كه مملو از ريتمهاي مختلف به همراه صداي مخرب Distortion گيتار الكتريكي كه با صداي غيرطبيعي خواننده تركيب شده است، قفط براي تاثيرگذاري هر چه بيشتر مضامين اشعار خاصي استفاده مي شود كه تنها هدف آن در تلاش براي نمايش ترس از دنياي مدرن و پوچ امروزي، مرگ بدليل معضلات بي ارزشي چون: اعتياد، جنگ، اضطراب در مواجه شدن با فرهنگهاي نا آشنا و مخرب، تنفر از وضعيت نامناسب موجود، پرخاش به دولتمردان و سردمداران حاكم كه با واقعيتهاي زندگي انساني و معتقدانه بيگانه اند، سير مي كند.این Style رو اصلی ترین سبک مشتق از Heavy Metal میدونن. گیتاری پرخاشگر ، سرعتی ، تکنیکی ، جوی سنگین که عموما گیتار اون چیزی نا موزون و فراتر از ملودی آهنگ مینوازه. چیزی که شاید در اوابل کار با Speed Metal یکسان به حساب میومد. اما گروههای مثل Metallica و Megadeth که جزو بهترین های این سبک بودند چیزی فراتر از این رو به نمایش گذاشتند.

Power Metal:

چیزی که به عقیده کارشناسان سعیش برای نشون دادن همه چیز ما بین NWOBHM تا Harcore Thrash ی که Pantera رو میشه ازش نام برد داره. در اون خشونت ذاتی Rock و Melody های زیبای Black و خشونت Vocal در Death به چشم میخوره. گروه هایی مثل Iced Earth ، Blind Guardian ، Pantera رو نمونه های خوبی برای Power میدونن.

Doom Metal:

سبکی که سهم تکنیک رو در اون بسیار بالا میدونن. سبکی بسیارارام ، وحشت آور و با یک حس سنگین همراه میدونن. گیتاری تیره و سنگین رو برای القا این حس در این سبک استفاده کردند. گروههای خوب این سبک رو میشه Paradise Lost ، My Dying Bride و Anathema نام برد. گروههایی که به دلیل وجود این سبک حزن ، تیرگی ، استفاده از یک فضای سنگین و مهمتر از همه یک Technic خاص این سبک در کارهاشون دیده میشه.

Speed Metal:

سبکی که شاید در اوایل دهه 80 جزو پرطرفدار ترین مشتقات Heavy به حساب میدومد. سبکی که طبق نامش سرعت اصلی ترین خصیصه اون به حساب میاد. سوزش و خشونت خاص خودش و حمله های سریع و دقیق به گیتار داره. چیزی که به سرعت با Thrash قرین شد و گروههای بزرگی مثل Metallica ، Slayer ، Megadeth و Anthrax ازش سود بردند.

Industrial Metal:

سبکی مانند اسمش. سبکی که اون رو نوعی تلفیق از موسیقی Electronic و متال میدونن. کارهای عموما ریتمیک تر ، گاها با شکل Dance ، دارای گیتارهای با Distortion بالا و استفاده از صدای بلند . چه برای گیتار و چه برای Vocal . این سبک موسیقی به دلیل استفاده از ریفهای گیتار ، و استفاده از Distortion بالا توانسته در بین سبکهای متال جای بگیره. گروههای مثل Rammestein و Fear Factory رو میشه نمونه های این سبک دونست.

Progressive Metal:

سبکی که خشونت ، صدای بالا و حس کلاسیک و بزرگ ProgRock رو در هم آمیخت. نمونه بارزش Dream Theater رو میشه نام برد. گیتار تکنیکی و سبک متفاوت آهنگ های این سبک نشان دهنده خاص بودن آن هم هست. چیزی که شاید در دید اول چندان متال به نظر نیاد.

Rap Metal:

سبکی که از اسمش بر میاد که چه موسیقی ارایه میده. پیوند ما بین ریفهای خشن و سریع متال رو با گیتار متمایز سبک Rap پیوند زد. تا جایی که جزو پر طرفدار ترین های Alternative شد. شروع این سبک رو توسط Anthrax میدونن. با آن کار Comic خودشون با نام "I'm the Man," که در اون ریفهای سریع گیتار متال رو با Rap یکی کرد. این دسته از گروههای Alternative سبکهای دیگری از جمله Funk و Hip Hop رو هم به متال اضافه کردند. اما هیچ کدام مثل Rap Metal مورد توجه قرار نگرفتند. اما میان این گروهها هم Limpbizkit مورد توجه ترین در Rap Metal شد. این سبک جوی بسیار Heavy داره.

Goth Metal:

سبکی که جو سرد و غم انگیز Goth Rock رو صدای بلند و خشن Heavy Metal پیوند میزنه. چیزی که حس Melodramic تاترو مسایل دینی و مذهبی و همینطور ترس اون رو میتونست به خوبی نشون بده. جوی که گروهایی مثل Judas Priest در اوایل کار از اون زیاد استفاده میکردند. شبیه سازی روح ، صداهای شدید آسمانی و از این قبیل که بعدها توسط همین گروه ها تحت عنوان Gothic نام برده شد. Gothic جوی سرد ، ترسناک و غم انگیزی داره. سبکی در اون سعی میشه صدای خواننده تاریک و تاریک تر به نظر بیاد. سبکی نزدیک به Doom .

PopMetal:

سبکی که باز هم نامش نشان دهنده کارهاش هست. سبکی مهمترین خصیصه های Rock از جمله ریفهای گیتار رو با جو عمومی و شاداب تر POP پیوند زده. استتفاده از جنبه های متمایز و بارز پاپ مانند هم خوانی کردن از مهمترین خصیصه های این سبک است.

Alternative Metal:

به عده خیلی ها Alternative رو شاید بشه مستقل تر از باقی Style های در نظر گرفت. چیزی که خودش از دل Heavy Metal که در حقیقت هسته مرکزی موسیقی متال هستش بیرون آمده. چیزی که اون گیتار Heavy رو داره. اما کمی با خواست عمومی منطبق تره. با توجه به نوع موسیقی که ارایه میده از سبکهای دیگر متال بیشتر در دید عموم مطبوع واقع میشه. سبکی که در بدو ورودش در بر دارنده Garage Punk ، Funk ، Rap ، Industrial و چندی دیگر بود. گروههایی مثل Korn و Tool رو میشه بهترین ها و سردمداران AltMetal دونست. اون رو به درست یا غلط گاها NU METAL و یا AGGRO METAL هم نام میبرند. گروههای مثل KORN ، Limp Bizkit و یا Marylin Manson رو بهترین های این موج نوی متال میدونن.

Scandinavian Metal:

سبکی که اونرو در ابتدا مختص کشورهای حوضه Scandinavi مثل نروژ و سوئد میدونستند. چیزی مرکب از Black متال در نروژ و Death متال در سوئد. موسیقی با نویز بسیار بالا، شلوغ ، بینظم و جیغ وار که با جوی Melodic که با Keyboard ایجاد میکنند غمگین جلوه میکنه. جو سرد این موسیقی رو بارها و بارها به زمستانهای سرد این منطقه نسبت دادند. این سرما به خصوص در Black به چشم میاد. موسیقی که بعد از سالهای ابتدایی اون با تکنیک خاصی در اجرای گیتارها همراه شد. از این گروه ها میشه Opeth ، Therion و Burzum رو نام برد.

Symphonic Black Metal:

موسیقی که برای اولین بار از Black متالهای نروژ منتشر شد. جوی سرد ، حزن انگیز ، خشن و با جوی Melodic با Keyboard . گاها در کارهای بزرگ این سبک از گروههای یزرگ ارکستر برای او جو ارکستریک و یا به عبارتی Melodic استفاده کردند که Dimmu نمونه بارز اونهاست. گروههای Black از ابتدا سعی بر برداشتن محدودیت های گیتار آرام و تلفیق آن با Goth متال داشتند. خصیصه وهم آور بودن و صدای سرد Goth با این کار به Black پیوست. این موسیقی با گروهایی مثل Gathering از صدای لطیف و احساسی خوانندگان زن هم بهره جست. Dimmu Borgir نمونه بی نقص این سبک به شمار میاد.

Death Metal:

سبکی که از دل Thrash بیرون آمده. موسیقی که سعی بر نشان دادن جنبه های مرگ ، درد و رنج کشیدن داره. موسیقی که اشعار حزن انگیز اون با صدای بلند و خشن ادا میشه. موسیقی که سرشار از ملودی های زیبا و قوی است. این موسیقی شاید در دید عموم دارای هوادارن زیادی نباشه. اما جزو قوی ترین سبکهای موسیقی متال به حساب میاد. این سبک خود رو بی شک مدیون گروه Death و از اون مهمتر CHUCK بزرگ میدونه..

لینک به دیدگاه

این هم توضیحاتی مختصر در مورد زیر شاخه ها برگرفته از ویکیپدیا

هوی متال زیرگونه‌ای از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که به عنوان یک سبک تعریف شده موسیقی در دهه ۱۹۷۰ پا به عرصه گذاشت.

این سبک ریشه در موسیقی گروه‌های

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دارد که در سالهای پایانی دههٔ ۶۰ و آغازین دههٔ ۷۰ میلادی با الهام از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و آمیزه‌ای از صداهای حجیم خشن و تقویت شده، سولوهای گیتار الکتریک و ضرب‌آهنگ‌های قوی، «موسیقی هوی متال» را آفریدند. سازهای استفاده شده در این سبک عمدتا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستند که در شاخه‌های مختلف سازهای دیگر همانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به این مجموعه اضافه می‌شوند.

متن‌های قوی و تأثیر گذار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
-اگرچه در آن زمان در سبک متال اجرا نشدندولی پایه گذار مکتب اعتراض در موسیقی بودند که توانست هدف اصیل موسیقی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را که ابتدا با گیتارهای سیاه پوستان شنیده می‌شد زنده کند. پس از گذشت چند سال از تشکیل اولین گروه‌ها در این سبک، متال نه تنها به‌عنوان یک ژانر موسیقی، بلکه به‌عنوان شیوه‌ای جدید برای بیان عقیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی افراد که معمولاً ساختار اعتراضی داشت شناخته شد. هنرمندانی هم‌چون
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و گروه‌هایی همانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در شکل‌گیری و گسترش این شاخه موسیقی تأثیر زیادی داشتند.

اوج اقبال این گونهٔ موسیقی نزد مخاطبان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی بود و در این دوره شاخه‌های متعددی از هوی متال ایجاد شد که از بسیاری از آنها صرفاً تحت عنوان «متال» یاد می‌شود. هوی متال در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد که اصطلاحا به آن‌ها «متال هد» و «هدبنگر» می‌گویند.

 

بلک متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Black metal) یکی از زیرشاخه‌های نهایی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است. ضرب‌آهنگ بالا، خواندن همراه با جیغ‌های گوش‌خراش، صداهای گیتار دیسترت شده و استفادهٔ زیاد از تکنیک‌هایی مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، دابل کیک درامینگ و ساختار غیر متعارف آهنگ‌ها از مشخصه‌های این سبک هستند.

در طول دهه ۸۰ میلادی برخی گروه‌های ترش متال نمونه‌های اولیه بلک متال را خلق کردند. این گروه‌ها که اصطلاحا به آن‌ها «موج اول» هم گفته می‌شود

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بودند. «موج دوم» که در اوائل دههٔ ۹۰ میلادی پدیدار شد عمدتا شامل گروه‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بود. در واقع این گروه‌های موج دوم بودند که بلک متال را به عنوان یک سبک مشخص و متمایز توسعه دادند و به‌زودی بلک متال از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
راه یافت.

بلک متال همواره در تضاد با جریان‌های روتین فرهنگی بوده‌است، به‌خصوص دو خصیصهٔ «انسان‌گریزی» و «مسیح ستیزی» که در میان بیشتر هنرمندان این سبک به چشم می‌خورد. برخی از هنرمندان بلک متال در به‌آتش کشیدن کلیساها، قتل و برخی «جریان‌های ملی/اجتماعی‌گرایانهٔ افراطی» نقش داشته‌اند. غالب هنرمندان این سبک با پوشیدن لباس‌های سیاه رنگ، استفاده از نقوش و سمبل‌های مربوط به مرگ و گریم‌های ترسناک، چهره‌ای شیطانی و تهدیدآمیز از خود ارائه می‌کنند.

به دلیل آن‌چه که شرح‌اش رفت و برخی دلایل دیگر، این گونهٔ موسیقی اغلب یک سبک «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
» به شمار می‌آید.

لینک به دیدگاه

دِث متال يكي از سبك هاي موسقي زير رده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است. در اين سبك از ضرب آهنگ هاي ميانه، گيتارهاي با صداي بسيار
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شده(Distorted)، خواندن با صداي غُرش بم، استفاده از تكنيك
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(به انگليسي: Blast Beat) در نوازندگي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و ساختارهاي موسقي پيچيده به همراه تغييرات بسيار ضرب آهنگ استفاده مي شود. سبك دث متال از اواسط دهه 1980 ميلادي ايجاد شد. به طور كلي از سبك
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گروه هايي چون
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
الهام گرفت. همراه با ظهور
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(به انگليسي: Death) و رهبر آن
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(به انگليسي: Chuck Schuldiner) كه از وي به عنوان پدرخوانده سبك دِث متال ياد مي شود، از گروه هايي چون پوسسد (Possessed) و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(Morbid Angel) نيز به عنوان پيشتازان اين سبك ياد مي شود.

 

فولک متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Folk metal) یکی از گونه‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که در دههٔ ۹۰ میلادی در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گسترش یافت. این گونهٔ موسیقی همان‌طور که از نام‌اش پیداست ترکیبی از هوی متال و عناصر
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که شامل استفاده از سازهای موسیقی فولک و آواز خواندن
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به آن شیوه در قطعات متال است.

اولین گروهی که موسیقی فولک را با قطعات متال درهم آمیخت گروه انگلیسی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بود. آلبوم آغازین آن‌ها با نام پسران خیره‌سر مام زمین در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. پس از آن و تا سال‌های میانی دههٔ ۹۰ گروه‌های دیگری در مناطق مختلف اروپا و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به فولک متال روی آوردند. در این میان، گروه ایرلندی Cruachan، گروه اسرائیلی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و گروه آلمانی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هرکدام پیش‌قراول گونه‌های متنوع فولک متال بر حسب بن‌مایهٔ موسیقایی مناطق مختلف شدند و زیرشاخه‌های سلتیک متال، اورینتال متال و مدیوال متال را پدید آوردند.

با وجود گروه‌های مختلف که از مناطق و اقوام گوناگون به این ژانر جدید پرداختند، فولک متال آن‌چنان که باید فراگیر نشد و تا اواخر دههٔ ۹۰ میلادی کم‌تر شناخته شده بود. در سال‌های آغازین قرن بیست و یک، فولک متال بالاخره به جایگاهی که شایسته‌اش بود دست یافت. از حرکت‌های مثال‌زدنی این دوره می‌توان از گروه‌های فنلاندی مانند فین‌ترول، انسیفروم، کرپیکلانی، توریساس و مون‌سارو نام برد.

از مشخصه‌های بارز فولک متال تنوع این گونهٔ موسیقی است و گروه‌های مختلف این ژانر هرکدام به سبک و سیاق خودشان ترکیب‌هایی متنوع از هوی متال و موسیقی فولک را ارائه می‌کنند. گسترهٔ وسیعی از سازهای موسیقی عامیانه توسط گروه‌هایی که در برخی موارد بیش از ۶ عضو برای نواختن قطعه‌ها دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان گروه‌هایی هم هستند که به‌جای به‌کار گرفتن نوازندگان متعدد از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای شبیه‌سازی نوای سازهای آکوستیک استفاده می‌کنند. در متن آهنگ‌های فولک متال اغلب به مضامینی مانند الحاد، طبیعت، خیال‌پردازی، اساطیر و تاریخ پرداخته می‌شود.

 

م متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Glam metal) یا هیر متال (به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Hair metal) اصطلاحی است که برای توصیف برخی گروه‌های موسیقی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دههٔ ۸۰ میلادی به‌کار می‌رود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یکی از گروه‌های معروف «گلم متال» است که تا به امروز هم‌چنان فعال است.

 

 

گروه‌های گلم متال که در اواخر دههٔ ۷۰ و اوایل دههٔ ۸۰ میلادی در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ظهور کردند بیشتر شهرت‌شان را مدیون دیده‌شدن تصویرشان از شبکه‌هایی مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بودند. از مشخصه‌های ظاهری گروه‌های گلم متال-که غالبا بیشتر از موسیقی‌شان مورد توجه قرار می‌گرفت- لباس‌های تزئین شدهٔ زرق و برق‌دار، آرایش‌های سنگین و موهای پوش داده و بسیار بلندشان بود. آن‌ها که در طول دههٔ
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تا سال‌های آغازین دههٔ
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در میان هواداران محبوبیت داشتند، ظاهر پُر زرق و برق‌شان را از گروه‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به عاریت گرفتند و از مشخصات موسیقی‌شان استفادهٔ فراگیر از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بود که در موسیقی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ریشه داشت.

در سال‌های آغازین دههٔ ۹۰ میلادی و با ظهور گروه‌هایی مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مخاطبان متال بیشتر به موسیقی آلترنتیو و سبک‌های نوظهور مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روی‌آوردند و گروه‌های گلم متال به سرعت از صحنه محو شدند. تعدادی از گروه‌های معروف این سبک مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با تطبیق دادن خود با شرایط جدید هم‌چنان شهرت و مخاطبان‌شان را حفظ کرده‌اند اما آن‌چه که در دههٔ ۸۰ آفریدند هیچ‌گاه از خاطرهٔ هواداران محو نشد.

لینک به دیدگاه

گوتیک متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Gothic metal) یا گوث متال یکی از زیرشاخه‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است.

گوث متال در سال‌های آغازین دههٔ ۹۰ میلادی در اروپا، به عنوان سبکی مشتق از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
-که خود ترکیبی از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بود- پدید آمد. این گونهٔ موسیقی که آمیزه‌ای از جو ماتم‌زده و غم‌افزای
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و صدای بلند گیتار و فرم تهاجمی هوی متال است، با شیوهٔ روایت ملودرام و اشعاری که عمدتا از مفاهیمی مانند مذهب و وحشت آکنده‌اند در فضایی مابین این دو سبک سیر می‌کند.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هنرمندان گوث متال با درهم‌آمیختن المان‌های گوتیک با ژانرهای مختلف هوی متال، تنوع زیادی در این سبک ایجاد کرده‌اند. از گروه‌های پیشگام گوتیک متال
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستند که خاستگاه هر سه‌شان شمال انگلستان است. از گروه‌های مهم دیگر این سبک که در نیمهٔ اول دههٔ ۱۹۹۰ ظهور کردند می‌توان به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از آمریکا،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از سوئد و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از هلند اشاره کرد. گروه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با همراه کردن صدای پرخاشگر خوانندهٔ اصلی مرد و نوای زلال
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زنان، ترکیبی «دیو و دلبر وار» از صداها را ایجاد کردند. اکثر گروه‌های گوتیک متال از چنین تضادی در اجرای آثارشان بهره می‌برند.

در سال‌های میانی دههٔ ۹۰ میلادی گروه‌هایی مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گوث متال را به سمت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سوق دادند. با استمرار این حرکت و در پایان آن دهه، گونه‌ای سمفونیک شدهٔ گوث متال به‌وجود آمد. گروه‌های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از نروژ و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از هلند از گروه‌های شاخص
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستند.

با آغاز قرن بیست و یکم گوتیک متال حرکت رو به جلواش در اروپا را ادامه داد، به‌خصوص در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که آثار گروه‌هایی مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با استقبال مخاطبان همراه شدند و به رده‌های بالای جدول‌های فروش موسیقی راه یافتند. در ایالات متحده گروه‌های معدودی از این سبک مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به موفقیت تجاری دست یافته‌اند.

لینک به دیدگاه

نئو-کلاسیکال متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Neo-classical metal) یکی از زیرشاخه‌های موسیقی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که در آن
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به طور چشمگیری متجلی است. در این سبک شاهد اجرای قطعات بسیار سخت تکنیکی هستیم که مرکب از عناصر اقتباسی از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است. به جرات می‌توان گفت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برجسته‌ترین
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که در رشد و توسعه این سبک در دههٔ ۸۰ فعالیت نموده‌است

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اینگوی یوهان مالمستین خالق و پادشاه سبک نئو-کلاسیکال متال

 

 

نام نئو-کلاسیکال متال از مفهوم عظیم و گسترده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گرفته شده‌است. در این زمینه می‌توان گفت که این مفهموم خاص، نئو-کلاسیکال متال، چگونگی استفاده کردن نئوکلاسیسم از موسیقی کلاسیک سنتی را نشان می‌دهد.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را معمولا مربوط به جنبش
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌دانند که در آن آهنگسازان تحت تاثیر
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قرار دارند. بطور کلی این دوره از سالهای میان ۱۷۵۰ تا ۱۸۱۰ میلادی سرچشمه می‌گیرد، دورانی که در آن بهترین آهنگسازان همچون بتهوون ، موتزارت و هایدن ظهور کردند . به طور حتم دوره‌ی کلاسیک زمانی بود که موسیقی قانون‌مند و ساختاریافته پدید آمد مانند سونات ، سمفونی و موسیقی چهاربخشی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که در همین دوره تکامل یافتند. مکتب نئوکلاسیسم در عرصه موسیقی تقریبا یک قرن پس از دوره کلاسیک بوجود آمد و در خلال جنگ‌های جهانی اول و دوم به اوج شکوفایی رسید. مکتب نئوکلاسیم در عرصه موسیقی در واقع یک واکنش بود، واکنشی به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی. در مکتب رومانتیسم که در آن نام آهنگسازانی چون
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به چشم می‌خورد ، سعی شده بود تا بر روی دو مقوله
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کار شود تا بتوان با کمک آنها در هنگام ساختن آثار بزرگ، محدودیت‌های قانون تونالیته را نادیده گرفت.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دو آهنگساز در سبک نئوکلاسیک بودند که توانستند عناصری از موسیقی کلاسیک مانند هارمونی اجرای دسته جمعی و تبعیت مطلق از فرم موسیقی را با ادبیات خاص خود در مورد هارمونی پیشرفته و ریتم‌های متغیر ترکیب کنند.

از سوی دیگر موسیقی نئو-کلاسیکال متال خود را به جنبه‌های زیبایی‌شناسی ایده‌آل موسیقی کلاسیک مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و تعهد به فرم‌ها و قوانین محدود نکرد . همچنین می‌توان گفت این سبک از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ میلادی تاثیر گرفته‌است. موسیقی آهنگسازان دوره
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
همچون
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اغلب بطور چشمگیری پر آب و تاب بودند. موسیقی‌دانان نئو-کلاسیکال متالی همچون اینگوی مالمستین، سخت تحت تاثیر این وجه موسیقی دوران باروک هستند و از آثار آهنگسازان خوش‌قریحه متاخری چون نیکول پاگانینی در اجرای تکنیک‌های‌شان استفاده کرده‌اند. برای این‌که این موضوع را درک کنید کافیست بدانید چندین آهنگساز نئو-کلاسیکال متال از قطعه کاپریس ۲۴ پاگانینی اجراهای مختلف و خاص خود را دارند.

نگاه این سبک به موسیقی کلاسیک طوری‌ست که آن را برای عموم مردم قابل فهم می‌کند و نه برای عده‌ای خاص. به دلیل سادگی و قابل درک بودن آن و به خاطر پتانسیل بالای این سبک برای جلب هواداران مختلف، موسیقی نئو-کلاسیکال متال صرفا یک تعریف سنتی خشک و خالی از نئوکلاسیسم نیست.

نگاهی به تاریخ و نفوذ نئو-کلاسیکال متال

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سمت راست ریچارد هیو بلکمور ملقب به ریچی بلکمور

 

 

شکل گیری فرم ناب موسیقی نئو-کلاسیکال متال را در دههٔ ۸۰ میلادی می‌توانیم ببینیم. اگرچه که تاثیر این سبک را در آثار آهنگسازان قدیمی‌تری مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌توان دید. این سبک بیشتر در قطعاتی که نوازندگان
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اجرا می‌کردند به چشم می‌خورد اگرچه که نوازندگان دیگر سازها هم از این سبک بی‌بهره نبودند مانند نوازنده
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
. در اوایل دههٔ ۷۰ میلادی و از آغاز پیدایش
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، تکنیک‌های اجرا شده توسط
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بطور پیاپی پیشرفت می‌کردند ولی هنوز تکنیک‌ها برای اجرای ناب این سبک کافی نبودند. بدون شک در دههٔ ۸۰ بود که این تکنیک‌ها از نظر فنی فوران کردند و رشد چشم‌گیری حاصل آمد. سبک نئو-کلاسیکال متال به همان اندازه‌ای که بخاطر فرم و قوانین موسیقی‌اش شهرت دارد برای تکنیک‌های پیشرفته‌اش هم مشهور است. یکی از دلایل محبوبیت و گسترش این سبک را در وجود قطعات فوق‌العاده زیبای اجرا شده توسط گیتار می‌دانند و آن هنگامی است که اکثر گیتاریست‌ها در این سبک از آثار جذاب و فوق‌العاده زیبای آهنگسازان دوره کلاسیک مانند
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
استفاده می‌کردند.

لقب سلطان و خالق سبک زیبای نئو-کلاسیکال متال را به گیتاریست

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
داده‌اند. او در سال ۱۹۸۲ میلادی به دعوت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مهاجرت کرد. مالمستین از دوران جوانی تحت تاثیر موسیقی راک و کلاسیک بود.

بطور قطع سال‌های طلایی نئو-کلاسیکال متال اواخر دههٔ ۸۰ میلادی بود. زمانی که گیتاریست‌های بزرگی چون

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
توانستند با مایک وارنی و شرکت شرپنل رکوردز قرارداد ببندند. اکثر این آهنگسازان همان راهی را رفتند که توسط اینگوی مالمستین در اوایل دههٔ ۸۰ پایه گذاری شده بود.

به تازگی این سبک از طرف نوازندگان گیتاری که به اصطلاح زیرزمینی فعالیت می‌کنند و چندان شهرتی ندارند مورد استقبال قرار گرفته‌است. امروزه همچنین در تفاوت با سال‌های گذشته که نئو-کلاسیک متال در تسخیر نوازندگان سولیست بود، گروه‌های زیادی در این سبک فعالیت می‌کنند از این دست می‌توان گروه‌ها و اشخاص بزرگی چون

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را نام برد.

در اجراهای همگانی این سبک، قطعات کلاسیک رونویسی می‌شوند و سپس در فرم‌های

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اجرا می‌شوند. و در آخر یک بار دیگر باید تاکید کنیم که دوره‌های کلاسیک و باروک تاثیر شگفتی بر روی این سبک داشته و دارند و این به دلیل اصوات و تکنیک‌های خاص این دوره‌هاست که در ترکیب با فرم‌های راک و متال آثار شگفتی را پدید آورده‌است.

پاور متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Power metal) یکی از زیر مجموعه‌های سبک هوی متال است که از هم درآمیزی
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یا
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پدید آمده‌است و معمولا حال و هوای سمفونیک دارد. پاور متال را به دو گونه متفاوت اما مربوط به هم تقسیم می‌کنند: یکی را به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نسبت می‌دهند که تا حد زیادی در همان جا جلوه و نمایانگر شده و این قسم با اصواتی سنگین، شبیه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
همراه شده‌است. گونه دیگر را پایه‌ریزی شده در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌دانند بخصوص
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که نقش ویژه‌ای داشته‌اند. تفاوت این گونه با شکل آمریکای شمالی را در وجود اصوات ملودیک آرام‌تر و استفاده از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در آن می‌دانند.

 

پراگرسیو متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Progressive metal) نوعی زیر شاخه از موسیقی سبک
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است.

از این نوع موسیقیدانان بطور نمونه می‌توان از دریم تیتر(dream theather)سیمفونی ایکس (symphony x) ریور ساید و... نام برد. در این گروه‌ها نوابغی همچون مایکل رومو جیمز راسل(سیمفونی ایکس)و جان پتروچی و مایک پرت نوی نام برد. در این سبک که نیم نگاهی به موسیقی کلاسیک هم درد ریتم های عجیب و استفاده از ساز های دیگر وجود دارد که جلوهی خاصی به این موسیقی می‌دهد.

 

اسپید متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Speed metal) یکی از زیر شاخه‌های موسیقی سبک
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که در اوایل دههٔ ۸۰ میلادی پدید آمد، ریشه‌های این سبک به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بر می‌گردد. این سبک در سایت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اینگونه تعریف شده‌است : «موسیقی به شدت سریع، سوزان و بطور سخت و طاقت فرسا تکنیکال».
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و همچنین در همین سایت عنوان شده‌است که اگر سرعت و تکنیک‌های طاقت فرسا را از اسپید متال بگیریم آنگاه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را خواهیم داشت.

قطعه‌ی «Stone Cold Crazy» از آلبوم Sheer Heart Attack گروه موسیقی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که توسط گروه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اجرای مجدد شد یک نماد اسپید متال است. از گروه‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری این سبک می‌توان به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اشاره کرد.

 

سمفونیک متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Symphonic metal) یا اپرا متال سبکی از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است که در آن از عناصر سمفونیک استفاده می‌شود. این عناصر شبیه همان عناصر سمفونیک کلاسیک اجرا می‌شوند. در واقع سمفونیک متال دو تعریف مجزا دارد؛ اولی همان تعریف اشاره شده یعنی یکی از زیر شاخه‌های هوی متال و دیگری نامی است که به دیگر زیر شاخه‌های متال داده شده‌است و گونه‌های های مختلف این زیر سبک‌ها را ترکیب می‌کند و این با استفاده از تاثیر گذاری خوانندگی یک
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زن و حال و هوایی اپرایی/کلاسیک انجام می‌پذیرد بطوری‌که قطعه موسیقی آفریده شده احساس سمفونیک بودن را به شنونده القا می‌کند.

 

 

سمفونیک متال با تعریف یک سبک ، پایه و اساس موسیقی برگرفته از نمونه‌های اولیه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و موسیقی کلاسیک دارد.

گیتار و گیتار باس در این سبک بطور معمول از الگوهای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بوسیله ترکیب کردن دیگر سبک‌های گیتار در متال استفاده می‌کنند. معمولا در این روش سبک‌ها آمیخته‌ای از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را در بردارند البته گاهی عناصر راک هم به آن افزوده می‌شود. بطور نمونه سمفونیک متال با ترکیب عناصر سبک‌های نام برده شده و عناصر موسیقی کلاسیک ، قطعاتی را خلق می‌کند که به شدت حال و هوای سمفونیکی دارد. گروه‌هایی که از عناصر راک استفاده می‌کنند معمولا برداشت خیلی ساده‌ای از سبک را ارائه می‌دهند. آنها با استفاده از ملودی‌هایی ساده و جذاب موسیقی دلخواه‌تر و همگانی‌تری را عرضه می‌کنند. اما عنصر دیگری که در این سبک وارد می‌شود استفاده هرچه بیشتر از ملودی‌ها و سولوهای نواخته شده توسط گیتار است. این عنصر حال و هوای آتشی‌تری به این سبک می‌دهد، البته باید گفته شود که این ویژگی از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
الهام گرفته شده‌است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نقش بسیار مهمی را در سمفونیک متال بازی می‌کنند و در واقع نقش کیبورد را می‌توان نقطه کانونی موسیقی این سبک دانست. هنگامی که دیگر سازها قطعاتی نسبتا ساده را می‌نوازند این کیبورد است که قطعات پیچیده‌تر و تکنیکی‌تر را می‌نوازد. در هر سبک شناخته‌شده‌ای که مربوط به سمفونیک متال باشد، تنها کیبوردها هستند که برای نواختن قطعات کلاسیک یک آهنگ استفاده می‌شوند. این ساز توانایی پوشش دادن تمام فرم‌های موسیقی کلاسیک را دارد. بعضی مواقع در هنگام اجراهای زنده شاهد آن هستیم که گروه‌ها تمایل دارند به‌جای استفاده از سمپل‌های دیجیتالی کیبورد، از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و سازهای واقعی بهره ببرند.

حال و هوای موسیقی در این سبک بسته به خود قطعه موسیقی دارد، اگرچه حتی آهنگ‌هایی که حال و هوایی بیمارگون و دهشتناک دارند در نهایت حس خوبی را به شنونده القا می‌کنند. جو و حال و هوای موسیقی در این سبک کاملا از نحوه اجرای کیبورد و دیگر سازهایی که از کیبورد تقلید می‌کنند مشخص می‌شود.

اشعار استفاده شده در این سبک از موضوعات بسیاری بهره می‌برند. معمولا اشعار در این سبک موضوعاتی از اشعار سبک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را به عاریه می‌گیرند. اشعار در سمفونیک متال مانند آنچه در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اتفاق می‌افتد برای تهیهٔ آلبوم‌های مفهموی مرتب می‌شوند.

گروه‌های سمفونیک متال در قسمت خواننده معمولا از یک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زن بهره می‌برند تا بتوانند از توانایی آنها در اجرای قطعه‌های آوازی سوپرانو بهره ببرند. در بعضی گروه‌ها هم شاهد آن هستیم که به شیوه‌ی هنرمندان گوتیک متال از خواننده هم‌خوان مرد برای اجرای بک وکال استفاده می‌کند. گروه‌هایی که از خواننده مرد استفاده می‌کنند ناخواسته وارد سبک سمفونیک پاور متال می‌شوند.

لینک به دیدگاه

تِرَش متال (به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: Thrash metal) به‌عنوان اصلی‌ترین سبک مشتق از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شناخته می‌شود. گیتاری پرخاش‌گر، سرعتی، تکنیکی، جوی سنگین که عموماً چیزی نا‌موزون و فراتر از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌نوازد. چیزی که شاید در اوایل کار با
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یکسان به حساب می‌آمد. اما گروههايی مثل
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که جزو بهترین‌های این
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بودند چیزی فراتر از این را به نمایش گذاشتند که شامل
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
قوی گیتار بود.

 

در آمریکا: اصلی ترین و سرشناس ترین گروه‌های این سبک که به 4 گروه بزرگ ترش متال معروفند:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Metallica
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Slayer
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Anthrax
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Megadeth

سایر گروه‌های خوب و موفق ترش متال در آمریکا:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Pantera
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Ovekill
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Dark Angel
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Exodus
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Metal Church
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Testament
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Death Angel
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Anacrusis

در آلمان: سه گروه بزرگ ترش متال آلمانی:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Kreator
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Sodom
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Destruction

قدیمی ترین گروه ترش متال آلمانی:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Holy Moses

در کانادا:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Voivod
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Annihilator

در برزیل:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Sepultura
  • Sarcófago

درسوییس:

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Celtic Frost
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    Coroner

لینک به دیدگاه

تاریخچه heavy metal

 

اولین جنبش های هوی متال در جوانانی دیده شد که از نسلی برخاستند که در قلب یک تحولی بزرگ متولد شدند ، جنگ جهانی دوم و شرایط بعد از جنگ.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ جهان غرب خود را در سراشیبی کامل ماشینی شدن یافت ، شرایطی که باعث شد جوانان این دوره زندگی خود را در معرض تکنولوژی بیابند ، همچنین وجود جنگ جهانی دوم که به سبب سیاست های افراطی سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ رخ داد و همچنین واقعه ویتنام که دلیلی بر سیاست های سرمایه داری امریکائی بود ، به همین دلایل شرایط نا امید کننده و یاس آور در جوانان این دوره رخ داد .و این عوامل سبب شد جوانان از جای خود بلند شوند و جنبش متال را با شعار « سرانجام - اصلاحی باید » آغاز کنند.

اولین آثار موسیقی هوی متال را می توان به گروه Kinks (کینکس) نسبت داد، اما قطعات این گروه کاملا در چارچوب هوی متال نبود . در این دوره گروههای بزرگی به عرض اندام پرداختند از جمله « هو » ، « اسپایدرز » به سرپرستی آلیس کوپر ، کریم ،جیمی هندریکس ، لدزپلین وانیلا فوج ،آیرن باترفلای ، استپن ولف ، بلوچیر ، دیپ پرپل ، هامبل پای ، کاکتوس و بلک سبث.

در مورد آغازگر این سبک ۲ نظر وجود دارد . عده ای پیشوای این سبک را بلک سبث می دانند و عده ای دیگر استپن ولف .اما به دلایل خاص می توان بلک سبث را سردمدار این سبک و همچنین لد زپلین که گروهی راک بود با خط فکری هوی متال را نام برد.

در این سالها گروههای «کریم» با هنر Eric clapton و گروه Jimy Hendrix اولین گروههائی بودند که به متال جنبه تجاری بخشیدند و آن را از دیسکوها به بازار فروش کشاندند.

از جمله کارهای Eric clapton می توان به Sunshine of your love , White room و Jimy Hendrix با آلبومهای Are you Experienced , Electric lady بازار را بدست گرفتند .اما تا آن سالها پیشرویان این سبک Deep Purple,Led Zeppelin,Black sabbath بودند.

Deep purple با حضور Ritchie Blackmore , Jon lord , گروه Led Zeppelin با حضور Jimmy Page و Black Sabbath با حضور Ozzy Osbourn , Tony Iommy رقابت تنگاتنگی داشتند.

سالهای آغازین هوی متال به علت وجود پیشکسوتان این جنبش به Classic Metal مشهور است که بدون شک بهترین و بیاد ماندنی ترین کارها در همین دوره است.

از سال ۱۹۷۰ گروه Black sabbath با آلبومهای موفق Paranoid, Master of Reallity اولین آلبومهای متال را ثبت کرد که بعدها Metallica ,Nirvana که در شاخه هائی جدا فعالیت کردند خودرا پیشرو Black sabbath دانستند . در این سالها Deep purple با هنر Jon lord در نوازندگی Keyboard که آنرا با گیتار Ritchie Blackmored مخلوط کرد و متال هنر سازهای دیگر را نیز به همگان عرضه کرد.

همچنین در اواسط دهه ۷۰ گروه KISS به علت فرم نمایشی وتئاتر گونه و نیز تکامل اجراهای زنده بوسیله نوازندگانی بزرگ از جمله Paul Stanley , Gene Simmons سهم زیادی در تکامل موسیقی متال داشت.

در اواسط دهه ۷۰ بزرگان دیگری نیز پا در این عرصه گذاشتند از جملهAerosmith , Queen , Judas priest بطوری که مشهود است اکثر گروههای متال شهرت خود را در ابتدا به عنوان گروههای راک بدست آوردند .همین عامل سبب ایجاد سبک Progressive Rock شد که گروههائی چون Genesis , Pink Floyd به خواست خودشان از این فراتر نرفتند . اما گروههای Jetro tull, Yes , King Crismon از این سبک به سمت هوی متال حرکت کردند که باعث ابداع تکنیک های جدید نوازندگی شد.

در اواخر دهه ۷۰ گروههای Aerosmith , Thin Lizzy,Black Sabbath به تجدید قوا و استراحت پرداختند . KISS به ناگاه دچار افت محبوبیت شد . Led Zeppelin با مرگ John Bouham نوازنده درام خود از هم پاشید . اما در این دوره Queen , Judas priest با قدرت به کار خود ادامه دادند . اما گروههای Rush ,Ac/Dc ,Ted nugent برخاستند و اعلام کردند هوی متلا همچنان زنده است . در این دوره Rainbow که توسط Ritchie Blackmore , Dio تاسیس شد نیز از هم پاشید.

همزمان با هوی متال سبک Punk که برای احیای Rock'n'Roll آمده بود نیز در حال شکل گیری بود. پانک ها نیز مخالف فاشیسم و تبعیض نژادی بودند و گاه بر ضد دولت های چپاولگر غربی می خواندند. گروههای ,bamnes , pagans ,dead boys ,misfits , Iggy pop ,MC5 Ramons,Clash,damned ,siouxsies که بارها باعث توفان در جهان شدند . اما سردمداران اینها ۳ گروه Iggy pop , *** pistols, Ramons بودند.

در سالهای آخر دهه ۷۰ که پانک طرفدارانش را رفته رفته کمتر می دید گروه جدیدی به اسم Motorhead آغازگر سبک جدیدی شد که به ۳ زیر شاخه Power metal , speed Metal , Trash Metal تقسم شده است . این گروه به دلیل اینکه هواداران هوی متال وپانک را دور خود جمع کرده بود سهم عمده ای از تاریخ هوی متال را به خود اختصاص داد . سبک Hardcore از دیگر دستاوردهای Motorhead است.

هنگامی که هاردکور روز به روز به پیشرفت خود ادامه می داد موسیقی متال با رهبری Queen , Judas priest و به دنبالشان Scorpions وگروههای موج نوی هوی متال بریتانیا از جمله Diamond head , Def leppard , Iron maiden , Venom , Saxon , Raven جای خالی Black sabbath , Led zeppelin را پر کردند . Scorpions با قطعاتی از جمله Virigin Killers , Love Drive , Black out توانست هواداران زیادی را جذب کند .در این بین Iron Maiden بار دیگر تفکر و تعقل و ایجاز را در زبان هوی متال زنده کرد . آهنگهای killers , Piece of mind شاهد این مدعا هستند که Iron Maiden به پاکسازی ملودی ها و ریتم معتقد بودند.

آنچه مسلم است اینست که Iron maiden از گروههائی بود که برپایه موسیقی Metallica تاثیر فراوان گذاشت . در این سالها Venom با اجرای کارهای جدیدش خود را بین سبکهائی که بعدها Black metal , Death metal نامیده شدند سرگردان دید.

خلاصه سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ سالهای آغازین هوی متال بود. نمادگری،بی خیالی ، طرد دنیای سیاست و دنباله روی (عشرت طلبی) از مشخصه های اصلی این سبک بود . اکثر طرفداران این سبک جوانان ۱۸ تا ۲۴سال بودند که هوی متال راموسیقی نسل خود می دانستند .اشعار عاشقانه و احساسی را نفی می کردند و با رقص میانه خوبی نداشتند.

لینک به دیدگاه

بررسی عواملی که بر موسیقی متال تاثیر گذاشتند . .

 

.

1 – مکتب دادائیسم

 

2 – مکتب سوررئالیسم

 

3 – مکتب اگزیستانسیالیسم

 

4 – نیهیلیسم ( پوچ گرایی )

 

5 – جادوی سیاه و شیطان پرستی

 

6 – نازیسم و آریانیسم

 

7 – پست مدرنیسم

 

 

 

1 ) مکتب دادائیسم

مکتب دادائیسم زاده هرج و مرج – پوچی و تخریب و اضطراب ناشی از جنگ جهانی اول است . این مکتب در سال 1919 در ( زوریخ ) پایتخت سوئیس در کاباره ( ولتر ) به وجود آمد . و

سردمداران آن جوانان هنرمندی بودند که خشم و نفرت ناشی از جنگ خونشان را به جوش آورده بود . این جوانان از هر صنفی بودند و در همه هنری همچون موسیقی – نقاشی – شعر

ادبیات – تئاترو سینما دست داشتند . اما بنیان گذار اصلی و پایه ریز رسمی ان مکتب ( تریستان تزارا ) نقاش و مجسمه ساز نوزده ساله است که در غروب یکی از روزهای سال 1919 در

کافه ای موسوم به کافه ولتر این مکتب را نام گذاری کرد . لویی آراگون که یکی از سردمداران این مکتب است در نوشته های روزانه خود نوشته بود : ( من به عنوان یکی از هنرمندان در

سوئیس شهادت می دهم در غروب یکی از روزهای پاییزی سال 1919 در کافه ولتر تریستان تزارا در حالی که شاخه گلی در دماغ خود فرو کرده بود کاردی را در میان صفحات یک فرهنگ

لغت فرانسه به اینگلیسی فرو برد و کتاب را به وسیله آن باز کرد و نخستین واژه ای را که در راس صفحه نوشته شده بود را با صدای بلند تکرار کرد : " دادا دادا دادا دادا " و همگی ما با

او همزمان فریاد براوردیم : " دادا دادا دادا دادا " و ان روز راجشن گرفتیم و همان جا بود که مکتب دادائیسم را به وجود اوردیم )

 

این مکتب همان طور که از انتخاب نامش پیداست مکتبی است که بر اتفاق و تصادف بسیار اهمیت می دهد . این مکتب زائیده اضطراب و دلهره ناشی از جنگ جهانی اول و معضلات آن

است . از جمله هنرمندانی که از سردمداران و بنیانگذاران اصلی این مکتب بودند می توان به : ( تریستان تزارا – لویی آراگون – مارسل دوشان – مان ری – گیوم آپولینر – ژاک واشه )

اشاره نمود . در همان زمان که این مکتب به وجود آمد سردمداران آن شروح به نوشتن بیانیه های متناقض و غریبی کردند و این بیانیه ها را در نشریاتی که خود مدیر و صاحب آن بودند به

چاپ می رساندند . نشریه های متعددی که اسم های عجیب و غریبی داشتند . مثل : ( خروس مضحک مرده ) یا ( شکلات گوشتی مورچه خوار ) و از این قبیل نام های مسخره و گاه

ترس آور . متن یکی از بیانیه های معروف لویی آراگون را در زیر می خوانید :

 

" نام ما را محترمانه نیهیلیسم ( پوچ گرا ) گذاشتند . ما به همه چیز تف می کنیم . حتی به خودمان . ما هیچ مکتب و روشی را نمی پذیریم . دادائیست واقعی کسی است که دادا را

را قبول نداشته باشد . هیچ دادائیستی نیست که خاطراتش را بنویسد . ما از نقاشی های بورژوا مابانه و مسخره کلاسیک و مجسمه های تجمل گرایانه ( باروک ) حالمان به هم میخورد

ما از هر تئوری و نظریه ای بیزاریم . تنها قانون دادائیسم بی قانونی و تخریب است . تخریب و تخریب و تخریب در جهت تخریب و حتی تخریب هم نه ! " این متن یکی از همین بیانیه های عجیب و متناقض بود که در همان دوران در نشریه های خودشان یه چاپ رسید . کسانی که این نشریات را می خواندند درابتدا گمان می کردند که هدف دادائیست ها به طنز و کنایه است . اما بهد از مدتی به این نتیجه رسیدند این گروه ویرانگر و مخرب قصد نابودی و تخریب همه ارزش های پیش از خود را دارند و در همان وقت بود که هم

مخالفانی پیدا کردند و هم طرفدارانی . نشریاتی با صفحات سفید و خالی از نوشتار چاپ شد . نقاشی هایی با رنگ آمیزی هایی درهم و بر هم و مجسمه هایی با کاغذ روزنامه و گچ که

به هیچ چیزی شباهت نداشت . تریستان تزارا بنیان گذار مکتب دادائیسم خود دست به ابداع سبکی عجیب در شعر زده بود و در یکی از نشریات در باره این نوع شعر نوشت : " این شعر

روش خاصی برای سرودن دارد و مواد لازم آن یک روزنامه و چسب و یک قیچی است . به این صورت که تیترها و کلمات روزنامه را به صورت نامنظم می بریم و به صورت نامنظم و کاملا به

صورت اتفاقی و تصادفی در کنار یک دیگر می چسبانیم . بدین سان شما یک شعر دادائیستی خواهید سرود ! " و از این قبیل اعمال خاص در کارنامه این مکتب به وفور دیده می شود . از

دیگر مراسن جالبی که می شود به آن اشاره کرد نمایش ها و پایکوبی های پر هیاهوی دادائیستها در آمفی تئاتر ها و کافه تریاها بود . موسیقی پر هیاهویی که باز هم تزارا مبدع آن بود

به این صورت بود که در ظروف و قابلمه ها و قوطی های خالی آّب جو و نوشابه را به یکدیگر می زدند و از صدای برخورد این وسائل به وجد می آمدند و سمفونی ها و کنسرت های شلوغ

و پر هیاهویی ّبا آنها می دادند . این کار ها و اعمال به سر حد جنون رسیده بود تا جایی که ( مارسل دوشان ) یگانه خداوندگار بی همتای هنر دادا و مدرن دست به آن عمل جسورانه و

بی پروایانه خود زد و برای ( مونالیزا ) اثر معروف ( لئوناردو داوینچی ) سبیل و ریش بزی گذاشت و نام تابلو را با حروف لاتین که مخفف جمله ای زننده بود نام گذاری کرد . معنایی که از

قرار گرفتن این حروف به دست می آمد اینچنین بود : " اونجاش سوخته ! " و این عمل دوشان در دنیا جنجالی به پا کرد و بسیاری با مخالفت با این عمل دوشان خواستار دادگاهی کردن و حتی جریمه مارسل دوشان شدند . ولی مارسل دوشان – این جوان جسور و نخبه هنر مدرن عقب نشینی نکرده و وضع را از آنچه که هست بدتر کرد و اثر معروف خود را به نام ( چشمه را ارائه کرد . چشمه یکی از بحث بر انگیز ترین آثار کل تاریخ هنر به حساب می آید . چشمه شامل یک سنگ مستراح از جنس چینی بود که مارسل دوشان آن را امضا کرد و نام چشمه را برآن نهاد و کاسه آن را از ادرار پر کرد و در موزه هنرهای مفهومی گذاشت . این اثر امروزه به عنوان یکی از بزرگ ترین آثار هنر مدرن در کل تاریخ اعصار شناخته می شود . و در واقع ایناثر مفهومی بسیار توهین آمیز در درون خود دارد . یکی از منتقدان همان وقت این اثر را محکوم کرده و گفته بود : " این اثر دوشان به انسان و انسانیت توهین می کند . دوشان با این کار خود همه چیز را زیر سوال برده و جایی برای انسانیت باقی نگذاشته است . " در صورتی که خود دوشان به تحلیل اثر خود چنین اظهار داشته بود که : " منظور از انتخاب نام چشمه برای یک کاسه توالت و ادرار کردن در آن و به معرض نمایش گذاشتن آن به فاسد شدن چشمه خلاقیت انسان معاصر اشاره می کند . انسانی که در اثر ترس و اضطراب ناشی از جنگ همه نیرو و خلاقیتش رو به نابودی و زوال رفته است " و چه زیبا به تحلیل اثر خویش پرداخته است . باری این مطالبی که عنوان شد شرح مختصری بود بر این مکتب که هدفی افراطی و بسیار تند روانه داشت . اما باید در اینجا از این مکتب به عنوان یکی از عوامل خط دهنده و آبیاری کننده موسیقی متال یاد کنم . چرا که در میان این مکتب که بزرگترین انقلابی است در هنر و ادبیات قرن بیستم و موسیقی متال شباهتها و موارد مشترک زیادی وجود دارد . اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی حساب کنیم و مکتب دادا را آغازی بر هنر مدرن به حساب بیاوریم پس باید در واقع بگوییم موسیقی متال در بدو پیدایش و آغاز کار خویش به چنین اعمال و رفتاری در حیطه موسیقی دست زد . برای مثال می شود به کارهایی که هوی متال ها برروی صحنه انجام میدادند اشاره نمود . اعمالی از قبیل ( شکستن گیتار بر روی صحنه ) و ( کشت مرغ و جوجه و گربه بروی صحنه کنسرت ) ( خود زنی و سقوط از صحنه ) و تمامی این اعمال و حرکات را می شود با افراطی گری و خوی تخریب گرانه دادائیستها مقایسه کرد و گفت جریان موسیقی متال به نوعی وام دار و فرزند مشروع مکتب دادائیسم در ابتدای به وجود آمدن خود است . انسان عاصی و مضطرب آن دوران را می توان با انسان معاصر این دوره مقایسه کرد و البته برای انسان این دوره وضع بسیار وخیم تر و بحث بر انگیز تر است . اگر انسان آن دوران از شدت ویرانگری و نفرت جنگ و سوختن بیشماری از انسانها در کوره های آدم سوزی به ستوه آمده بود – انسان این دوره انسانی است در میان قتل و غارت و انواع جنگ و ماشین و کارخانه و مواد مخدر و . . . اگر هنرمند آن دوران به خاطر وضع جهان خویش دست به تخریب و ویرانگری و خلق آثاری آشفته و رعب بر انگیز می زند پس هنر مند امروز هم به مراتب در سیاستی که

ساخته دست دول است گرفتار آمده و برای نشان دادن اعتراض خویش بر روی صحنه کنسرت گیتار می شکند – سر گربه و جوجه را می برد – هد می زند و از صحنه خود را به پایین و بر سر تماشاگران مست و نشئه می اندازد . پس بدین ترتیب است که می بینیم مکتب دادائیسم با موسیقی متال چه وجه اشتراک های مشابهی دارد و موسیقی متال چگونه از نیاکان و

پیشکسوتان خود تاثیر گرفته است . . . .

2 ) مکتب سوررئالیسم

 

مکتب دادائیسم ظرف کمتر از یک سال از بین رفت و پیروان و سردمداران آن در یکی از آخرین روز های سال 1919 تابلوی مخصوص مکتب دادائیسم را از جا کندند و به رودخانه انداختند. و

بدین ترتیب بود که دادا را با دستهای خودشان به پایان رساندند . ولی این پایان ماجرا نبود و این بار در بازی طولانی تری که شاید تا امروز هم ادامه داشته باشد شرکت کردند ! بله . همان

کسانی که در دوره دادائیسم سردمدار و از هنرمندان شاخص این مکتب بودند اینک در بازی جدیدی شرکت کرده بودند که تا به حال آثار منسجم این مکتب در هنر مدرن به ویژه سینما و در

نمایشنامه نویسی مشهود است . این مکتب بزرگانی را همچون ( سالوادور دالی – لوئیس بونوئل – فدریکو گارسیا لورکا – شاگال – ماکس ارنست – جیاکومتی – موندریان – کاندینسکی – پل کله – خوان میرو ) را به دنیای هنر معرفی کرده و از لوای این مکتب عظیم چه جنبش ها و جریاناتی بیرون زده که پست مدرنیسم خود یکی از ارمغان هایی است که دستاوردمکتب

سوررئالیسم است . واژه سوررئالیسم نخستین بار در یکی از اشعار ( گیوم آپولینر ) آمد و در واقع آغازگه این مکتب از قلم این نویسنده است . این واژه یک لغت فرانسوی الاصل است به

معنی ( فرای واقعیت ) و در واقع همین طور هم هست . چرا که بر طبق نظریه ( زیگموند فروید ) روانشناس آلمانی هر آنچه از ضمیر ناخود آگاه می آید حقیقی ترین واقعیت است به طور معمول هر آنچه انسان در زندگی خود می بیند و یا می شنود حتی اگر سالهای زیادی از آن گذشته باشد در ضمیر ناخود آگاه انسان ثبت و ضبط می گردد .از اینرو هر چه که در این بخش از وجود آدمی است از هر لحاظ حقیقی و مستند است . حال ویژگی های سوررئالیسم چگونه اند و در این مکتب چه شاخصه هایی وجود دارد ؟

 

 

تمام تعریف سوررئالیسم را با خواندن این جمله در خواهید یافت : " چیدمان طنزگونه عناصر واقعی و بدون سنخیت با یکدیگر در عالم واقعیت جوهره و مغز سوررئالیسم است "برای مثال به یکی از بهترین آثار این مکتب اشاره می کنم : تابلو نقاشی ( استمرار خاطره ) اثر معروف سالوادور دالی که آنرا در تصویر مشاهده می کنید . یک شیر دریایی کنار ساحل مرده و دریا بدون موج آرام و بی صداست . چند ساعت که مثل گوشت بی استخوان هستند بر روی درخت و گوشه ای افتاده اند و مورچگانی بر این ساعتها جمع گشته اتد و مشغول جویدن زمانند ! این تابلو که در واقع یکی از شاخص ترین آثار این مکتب است از هر حیث شاهکاری بی نظیر است . و اما باید از کجا تشخیص دهیم که این اثر یک اثر سوررئالیستی است ؟ از آنجا که تمامی این عناصر واقعی هستند و می توانند در عالم واقعیت در کنار یک دیگر قرار گیرند ولی هیچ گونه سنخیتی با یکدیگر ندارند و این مسئله حائز اهمیت است چرا که همین واقعی بودن عناصر بدون سنخیت در کنار یکدیگر است که آنرا از دیگر مکاتب تفکیک می کند .

 

 

اینک به مقایسه مکتب سوررئالیسم و موسیقی متال می پردازیم تا شباهت ها و اشتراکات این دو پدیده مشخص گردند . در مکتب سوررئالیسم یک مرده گی و سکون خاصی وجود دارد می باشد . فضای سرد و مرده ای کهDepressive – black & Doom – metal که حاکی از افسرده گی و دپرسیونی فوق العاده بالاست . و از لحاظ شباهت بسیار به موسیقی در مکتب سوررئالیسم وجود دارد به فضای وهم آلود و توهم زده ای که در این سبک متال است شباهت بسیار قابل وصفی دارد .از دیگر مشابهت های این دو پدیده جنون – مالیخولیایی و یا اسکیزوفرنیکی است که در هردو وجود دارد . در مکتب سوررئالیسم فضای وهم آلود نشان از درونی سیاه و تخریب شده دارد که به غیر از کابوس و توهم در آن نیست و جنون بارز و مثال زدنی در آن دیده می شود . در موسیقی دپرسیو – بلک و استایل هایی نظیر آن هم شاهد جنون – اسکیزوفرنی – خود زنی – خودکشی – خود تخریبی – مازوخیسم – سادیسم – ترس پارانوید ( بدبینی ) – نکروفیلی – و انواع فوبیا هستیم که بسیار شبیه به مکتب سوررئالیسم است

لینک به دیدگاه

مکتب اگزیستانسیالیم

 

مکتبی اگزیتانسیالیسم ، که یکی از دستاوردهای جنگ جهانی دوم بود در دهه پنجاه توسط عده ای نویسنده در فرانسه شکل گرفت . بنیان گذار اصلی این مکتب ( ژان پل سارتر ) نویسنده فرانسوی است که تمام آثارش به فارسی برگردانده شده است . از آثار این نوویسنده می توان به این

کتب تشاره نمود : "

 

1 – استفراغ ( رمان ، بیانیه مکتب اگزیستانسیالیسم )

 

2 – کار از کار گذشت ( رمان )

 

3 – دست های آلوده ( نمایشنامه )

 

4 – دوزخ ( نمایشنامه )

 

5 – فروید ( فیلمنامه )

 

6 – جنگ شکر در کوبا ( مستند ، تاریخی )

 

7 – سایه انسان ها ( رمان )

 

8 – دیوار ( داستان گوتاه )

 

9 – مرده های بی کفن و دفن ( نمایشنامه )

 

10 – روسپی بزرگ وار ( نمایشنامه )

 

11 – بار هستی ( رمان )

 

12 – روانشناسی جنایت ( روانشناسی )

 

13 – اگزیستانسیالیسم و بیانیه ها ( فلسفی )

 

14 – رنج بشر ( فلسفی )

 

15 – کودکی یک رئیس ( داستان نیمه بلند )

 

 

این آثار ، آثاری هستند که در ادبیات و فلسفه قرن بیست و بیست و یکم جاودانه اند به طوری که در باره همر کدام از این آثار رساله دکترا نوشته شده است ! ژان پل سارتر نویسنده رنج بشریت است و آثار او بر روی بار عمیق فلسفی سیر می کند . رمان استفراغ او که خاطرات ورق به ورق

یک مرد است که از همه چیز دلش بهم می خورد در واقع بیانیه این مکتب است . اما از دیگر نویسندگان این مکتب می توان به ( آلبر کامو ) نیز اشاره نمود . نویسنده ای الجزایری – فرانسوی که اظهار داشت نوشته ها و آثار او نه اگزیستانسیال است و نه هیچ ایسم دیگر ولی به هر حال

آثار وی در این رده قرار می گیرند و نمی توان ار آنها نام نبرد . آثار وی از این قرار هستند :

 

 

1 – بیگانه ( رمان )

 

2 – خوشبخت مردن ( فلسفی )

 

3 – کالیگولا ( نمایشنامه )

 

4 – سوء تفاهم ( نمایشنامه )

 

5 – افسانه سیزیف ( رمان )

 

6 – آدم اول ( رمان ، ناتمام )

 

7 – خودکشی ( فلسفی )

 

8 – طاعون ( رمان )

 

9 – کابوس های نیمه شب یک ندیکه شهوت ران در کلیسا ( نمایشتامه ، ممنوع شده از طرف سازمان ادبی بین الملل ، نایاب )

 

 

 

اعتقادات

 

مکتب اگزیستانسیالیسم یک مکتب فلسفی – ادبی است . یعنی گنجاندن فلسفه ای که مد نظر نویسنده است در قالب های ادبی مثل :

شعر ، رمان ، نمایشنامه ، فیلمنامه و . . . به طوری که در حین سرگرم کننده بودن آن بسیار آموزنده و القاء کننده فلسفه هستند . البته به

نظر مولف باید ابتدا معنی لغوی این واژه بررسی گردد تا بهتر بتوان درک شود . اگزیستانسیالیسم = اصالت وجود و یا به نوعی ماهیت وجود

است . ععنی تنها به چیزی که دیده می شود و وجود دارد ارزش می دهم و این ارزش بندی طبق منطقی خاص است . در این مکتب که

سهم بسزایی در روانشناسی دارد ( آزادی ) حرف نخست را می زند . از نظر ژان پل سارتر : " انسان موجودی آزاد است که تحت اختیار و

جبر خدایان است " اگر کمی به این گفته دقت کنیم در می یابیم که این سخن با اینکه متناقض می نماید ولی از مفاهیم عمیقی برخوردار

است . این سوال پیش می آید که اگر انسان موجودی آزاد است پس زیر لوای جبر خدایان است به چه معناست ؟ انسان موجودی آزاد و

مستقل در زندگی خویش است . او می تواند خوبی کند ، بدی کند ، موئمن باشد ، کافر باشد ، و دارای هر دینی باشد . او می تواند در هر

زمان ازدواج کند ، بچه دار شود ، بچه های خویش را به نحوی که می خواهد تربیت کند ، می تواند در هر کشوری که بخواهد بزید و آنچه

را که میل اوست انجام دهد . ولی چیزی که از سالیان کهن ، پیشینیان گفته اند را نمی توان نادیده گرفت . در یونان باستان این عقیده نیز

وجود داشت که ( تقدیر ، قوی ترین و شکست ناپذیر ترین نیرو است که به این نیرو جبر می گویند ) بله ، تقدیر همان جبری است که ناچارا

وجود دارد و انسان را با تمامی آزادی اش در بر می گیرد و تقدیر را هیچ چاره و درمانی نیست . ژان پل سارتر معتقد است : " انسان ، با

همه امیال و افکار و اعتقاداتش ، در دنیایی وجود دارد که هنوز ماهیتش در شک و شبهه باقی مانده " پس اگر بخواهیم برای هر آنچه که با

چشم ظاهر می بینیم و لمسش می کنیم یا اثرش در زندگی ما مشهود است و در عوض آنچه را که نمی بینیم و اثرش را هم به صورت

مشهودی و فلسفی می بینیم ماهیت و وجود قائل نشویم این تناقض پیش می آید که تقدیری در کار نیست ، و چنین امری کاملا عبث و

بیهوده می نماید ، چرا که انسان چه بخواهد و چه نخواهد وجود دارد و این وجودیت مستلزم نیرو و مبدا ای عظیم است و هم اوست که

سرنوشت انسان را در بر می گیرد !

 

از خصیصه های این مکتب پیچیده گویی ، طنز سیاه و تلخ ، اعتراض و زبانی تند و خشن است که با نادیده گرفتن موقعیت ، هر آنچه در آن

لحظه بر ذهنش می آید جاری می کند ! در آثار اگزیستانسیالیسم ، موقعیت ها و لفاظی های خاصی می یابیم ! فحش و نا سزا در این

دسته آثار بسیار زیاد وجود دارد و گاه یک فیلسوف چنان بی چاک و دهان می شود که گویی یک چاله میدانی بی سر و پاست که هر چه

می خواهد در عالم مستی انجام می دهد . . . !

 

 

 

ارتباط موسیقی متال با اگزیستانسیالیسم

 

اگر به خصایص مکتب اگزیستانسیالیسم توجه کنیم ، در می یابیم آنچه که این مکتب در قالب شعر و رمان و نمایشنامه و فیلمنامه و حتی

داستان کوتاه بیان می کند ، موسیقی متال آنرا در قالب شعر و موسیقی بیان می کند . اعتراضی که در ساختار موسیقی متال وجود دارد

با اشعار بسیار پیچیده و گاه فلسفی روبرو Doom – metal (funeral & death – doom . . .) به نوعی وام دار این مکتب است. در شاخه های

یکی از این بند هاست که در اشعارش با معانی عمیق فلسفی روبرو می شویم که تا حدود زیادی وام دارSkepticism می شویم. مثلا بند

از ادبیات اگزیستانسیالیسم می باشد . تندی و خشن بودن موسیقی متال با خشونت ادبیات اگزیستانسیالیسم بسیار قابل مقایسه است

با آن فحش ها و پرخاش گری های خواننده این بندDeicide و بین این دو پدیده می توان خصایص مشترکی را برشمرد حتی در بندی مثل

( گلن بنتن ) به مسیح و مریم و خدا می توان رد پای این مکتب را جستجو کرد . . .

در آخر چند گروه را به شما معرفی می کنیم که با گوش دادن و ترجمه کردن لیریک های آنها می توانید به راحتی این مسئله را عملا درک

کنید :

 

Esoteric

 

Skepticism

 

Longing for dawn

 

Umbra nihil

 

Forest of shadows

 

My dying bride

 

Oktor

 

Until death overtakes me

 

Monolithe

 

Mournful congration

لینک به دیدگاه

Nietzsche-thumb.jpg

نیهیلیسم ( پوچ گرایی ) :

هیچ انگاری بر در می کوبد! این معضل و بیماری قرن بیست و بیست و یک ویروسی مهلک و شفا بخش است که میهمان بشر معاصر شده ! انسانی که بر هر دری می کوبد برای ذره ای معنویت و تخلیه روح و روان خویش !

باری این جملات بالا از بزرگترین فیلسوف معاصر [ فردریش نیچه ] است که در عنفوان جوانی در کتاب [انسان عاصی] نوشته شد و به خاطر نوشتن همین کتاب برای تمام عمر از تدریس و آموزش در تمامی دانشگاه ها و موئسسات آموزشی محروم شد! این کتاب در واقع راه گشایی است بر بحث مورد نظر که در کتاب های دیگر این فیلسوف آلمانی تبار ریشه دوانید . کتاب هایی نظیر : [ چنین گفت زرتشت ] و [ انسان همیشه انسان ] و [ اراده قدرت ] که از کتاب های بسیار مهم این فیلسوف بزرگ می باشد و در بسیاری از کشورها این سه کتاب ترجمه شده است. لازم به ذکر است کتاب های این نویسنده در هر کجای دنیا به همراه [ سانسور ] چاپ و ارائه می گردد و در بسیاری از جوامع ا صلا ممنوع هستند و اگر در جایی خرید و فروش و یا ترجمه شود جرم محسوب شده و عواقب سنگینی را در بر دارد. . .

و اما پوچ گرایی . . . نویسنده از این امر به عنوان بیماری و ویروس مهلکی سخن گفته و در پس تعریف خود آن را شفا بخش می خواند ! و این جمله خود را بسیار پیچیده و حتی متناقض می کند. اما اگر به تفسیر و بررسی این سخ بر آییم نتیجه معکوس می گیریم. نیچه از هیچ انگاری به عنوان معضل انسان معاصر و بیماری عصر سخن گفته است که برای [ اکثریت ] معضل و بیماری و برای [ اقلیت ] شفا و به نوعی نجات محسوب می گردد ! اما این اکثریت و اقلیت چه کسانی هستند و منظور ا ز این دو واژه ای که در این تعریف به کار می برد چیست ؟ آیا اکثریت غیر از عموم جامعه و مردم عادی می باشند ؟ آیا این گونه افراد اکثریت یک اجتماع را تشکیل نمی دهند ؟ همیشه افکار عمومی و فرهنگ عامه ا کثریت تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده است و با این فکر غلطِ غلط ِ غلط و نا صحیح که آنچه اکثریت آن را می پذیرد [ درست ] است قشر روشنفکر که اغلب در اقلیت هستند را با این حربه ی پوچ محکوم می کنند! همیشه و در هر زمان [ گالیله ] و[ ونگوگ ] وجود داشته حال آنکه قدرت در دست عوامیون و قشر کور و کوته فکر جامعه بوده است. . .

نیهیلیسم و انواع آن :

nihilism.jpg

نیهیلیسم یا همان پوچ گرایی به قول نیچه در تمامی زمان ها در نزد همه اقشار اجتماع وجود داشته است و جمله معروف نیچه در این باره چنین است:[ ویروس پوچ گرایی هنگامی متولد شد که نخستین انسان برای اولین بار دست به خودکشی زد !!!! ]و چه بسیار زیبا و پر محتوا سخنی است که فیلسوف آلمانی تبار ما می گوید. بله در واقع همین طور هم هست. نخستین انسانی که برای اولین بار در دنیا دست به خود کشی زد بذر هیچ انگاری را آفرید و آن را در سرتاسر جهان پخش کرد. این بدین معناست که هیچ انگاری یک مکتب و جریان خاصی نیست که مربوط به دوره خاصی باشدو نیچه از زمانی بذرش را در جهان پخش شده می یابد که زمانیست نا معلوم که بر ما پوشیده است زیرا که نمی دانیم اولین انسانی که برای نخستین بار دست به خودکشی زده در چه دورانی می زیسته است ؟؟؟؟پس از این سخن پر مغز در می یابیم که هیچ انگاری در همه زمان ها وجود داشته است و مربوط به دیروز و امروز و فردا است. اما بر طبق عادتی که غرب را بدان واداشته است که از هر چیزی تئوری و نظریه صادر کنند این امر را هم چونان مکتبی در زمانی مشخص و خاص به ثبت رسانیده اند . واژه نیهیلیسم برای اولین نخستین بار در کتاب : [ پدران و پسران ] رمان معروف [ ایوان ترگنیف ] آمد و از آن روز تا کنون نقل همه مجالس روشنفکری اعم از حقیقی و ظاهری است. نیهیلیسم به سه دسته در می آید :

8739_logo.jpg

۱- نیهیلیسم در دوره فقر

۲- نیهیلیسم در دوره رفاه

۳- نیهیلیسم ضد انسان گرایی [ anti humanity ]

در نوع اول و دوم با یک نوع نیهیلیسم و هیچ انگاری اجتماعی مواجه ایم که جنبه روانی قضیه اهمیت و ارزش دارد و دو نوع اول از نمونه های پیش پا افتاده ی این مکتب هستند که در تمامی زمان های بشر نیز وجود داشته است. اما چیزی که حایز اهمیت است نوع سوم این دسته است که در واقع ا صلیت و اساس آن را تشکیل می دهد. نیهیلیسم ضد خرد گرایی و ضد انسان گرایی است. که در زمان معاصر و با شکل گرفتن این همه مکتب مختلف و ماشینیزم بر انسان چیره شده و همچون ماری به دور گردن انسان چنبره زده است و رهایش نمی کند. انسان معاصر که به کرات و به بهترین وجه ممکن در آثار بزرگانی هم چون ( کافکا ) ( موزیل ) ( بکت ) ( جیمز جویس ) ( ویرجینیا وولف ) ( ژان پل سارتر ) ( مارسل پروست ) و دیگر نویسندگان نشان داده شده است. ضد قهرمانی چون ( گره گوار سامسا ) در رمان ( مسخ ) اثر فرانتس کافکا و یا ( سیزیف ) از ( آلبر کامو ) و . . . که قهرمانان امروز بشریت می باشند همه به یک نوع بیماری مزمن و افسردگی لا علاج گرفتار آمده اند که نتیجه دو جنگ جهانی و گذار از این همه مکتب و راه و روش مختلف است. این نیهیلیسم و هیچ انگاری نمونه سوم است که در واقع شفا بخش است ! شفا بخش و نجات دهنده قشر روشنفکر که در اقلیت هستند.

 

موسیقی متال و نیهیلیسم :

چه وجه مشترکی میان این دو پدیده با هم وجود دارد؟ آیا موسیقی متال از دل هیچ انگاری بیرون آمده و یا اینکه خود نیهیلیسمی به زبان موسیقی است ؟ ؟ ؟ نیهیلیسمی که نیچه و کامو از آن سخن می گویند بیماری مزمنی است که در هفت هنر سرایت کرده به طوری که اگر بخواهیم رد پای این بیماری را در هنرهای هفتگانه بیابیم با چنین جدولی مواجه ایم :

۱- نقاشی = [ نقاشی آبستره و انتزاعی ]

۲- تئاتر = [ تئاتر ابزورد و فرم های وابسته ]

۳- رقص = [ میکینیکال و آنتی کورگو گرافی ]

۴- معماری و مجسمه سازی = [ آبستره و اکسپرسیونیسم انتزاعی ]

۵- موسیقی = [ موسیقی متال و مینی مالیستی - دوده کافونیک ]

۶- عکاسی = [ فرم های وابسته به پست مدرن ]

۷- سینما = [ نئورالیسم ایتالیا و سوررئالیسم فرانسه ]

در واقع این هنرهای هفتگانه چنین که ذکر آن رفت دچار نیهیلیسم و هیچ انگاری شده اند.موسیقی متال هم به نوعی وام دار هیچ انگاری و این ویروس خطرناک است. موسیقی ای که صدای وحشتناک و غرش سازهای آن ساد آور ماشینیزم وحشی است. موسیقی ای که خواننده به جای چه چه بلبلی جیغ و فریاد می زند و از درون خورده و تخریب می گردد. آیا موسیقی متال خود کلامی از هیچ انگاری نیست ؟؟؟ آیا موسیقی متال وام دار طبیعت وحشی معاصر و ماشینیزم نیست ؟ در اغلب لیریک های بند ها با این بیماری و ویروس مهلک سروکار داریم. برای نمونه چند گروه را به شما دوستان معرفی می کنم تا با گوش سپردن به موسیقی غنی آنها و ترجمه لیریک های آنها نیهیلیسم را خودتان با وجود و گوشت و خونتان درک کنید :

singaporesling2.gif

Umbra Nihil

until death overtakes me

void of silence

monolithe

fall of grey the winged one

i dream no more

dance nihil

gates of dawn

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

برای تنوع چند تا بیوگرافی بذارم:

در بسياري ازسايت ها و مجلات و ... بيوگرافي هايي را درباره منسن مي نويسند كه البته بسياري از آن ها بجز مشتي دروغ چيز ديگري نيست . ولي در اينجا اطلاعاتي واقعي درياره او وجود دارد .

 

مرلين منست متولد 5 جون سال 1969 است . نام واقعي او برين وارنر(Brain Warner) است . او در خانواده اي متوسط در كانتون زندگي مي كرد . نكته جالب اينكه او در يك مدرسه مذهبي ( مسيحي) تحصيل مي كرد . او در دهه هشتاد براي موسيقي راك نقد مي نوشت و همگان در جريان ايراد گرفتن او از آزي آزبورن و كل كل مرلين با او و شكست آزبورن هستند . بگذاريد برايتان به نقل از يك مجله داخلي (ايراني) بگويم كه در جلسه كل كل اين دو غول موسيقي راك مرلين در جواب سوالي از سوي آزبورن گفت icon_sad.gifكسي كه خودش را براي موسيقي مي كشد همان بهتر كه زنده نباشد ) . و باعث شده كه هم اكنوز آزبورن خانه نشين گردد . منسن در سن 18 سالگي به فلوريدا رفت و شروع كرد به نوشتن داستان و شعر و تلاش كرد كه آن ها را منتشر كند . ولي به اين كار ادامه نداد . بعد از آن با شخصي بنام Scott Mitchell ملاقات كرد كه در آن موقع براي گروهي گيتار مي زد زندگي هنري منسن از آن زمان آغاز شد . منسن نامش را از مخلوط كردن دو نام آورده است . نام كوچك او يعني مرلين را از نام بازيگر زن معروفي بنام Marilyn Monroe گرفته و نام كوچكش را از يك رهبر مذهبي نچندان معروف بنام Charles Manson گرفته است . او در وقت هاي آزادش نقاشي مي كند و مي نويسد. همچنين او داراي يك كلكسيون از اعضاي مصنوعي بدن انسان است و به اين كار بسيار علاقه دارد . نام گروه او كه در سال 1990 درست كرد در ابتدا The spooky kids بود ولي بعدها گروه او بي نام گشت و تنها نام مرلين منسن ذكر مي شود . خانه او در لوس آنجلس است كه يك بار هم از آن بعنوان استوديو براي ضبط آهنگ هايشان استفاده كردند . اصطلاحي براي طرفداران مرلين وجود دارد : Marilyn Manson look كه منظور از آن چشم منسن است كه در آن لنز قرار داده . به هر حال مرلين اولين آلبوم خود را در سال 94 با نام smells like children ارائه كرد . پس از آن هم آلبوم هاي زيادي ارائه كرده . او در هر آلبوم سبك اثر را و نوازندگان را تغيير مي دهد اساسي .

 

منسن خواننده ايست كه در دهه 90 با ظهور ناگهاني خودش روح تازه اي در كالبد در حال زوال موسيقي راك دميد و با صداي سازهايي كه بيشتر به صداي ارواح شبيه بود سبك تازه اي را به دنياي موسيقي معرفي كردند و بعدا اين سبك مورد تقليد گروههاي زيادي قرار گرفت .

 

منسن يك خواننده ي antichrist است و داراي فلسفه اي منفي باف است(در رابطه با دنيا) كه شايد بي شباهت به فلسفه ي بودا براي رياضت كشيدن و نيچه يا موريس مترلينگ نباشد به هر حال مگر غير از اين است كه اين دنيا فقط داراي نكات منفي و دروغي بزرگ است ؟ به نظر من فلسفه مثبت نگرنسبت به دنيا دروغ است . شايد تنها نكته مثبت اين دنيا مرگ باشد كه به آن خاتمه مي بخشد .

 

راستي به قدرت خيره كننده اجراهاي زنده مرلين منسن توجه كرده ايد ؟ واقعا تسلط خاصي لازم است كه در هنگام اجرا به بداهه كوئي پرداخته قسمت هايي از ترانه هايش را تغيير دهد . واقعا هنجره اي طلايي براي آنچنان اجرايي لازم است .

 

درباره شعر هاي منسن بايد گفت هميشه در بين اين شعرها با غافلگيري مواجه مي شويم كه انسان را به تفكر مجبور مي كند . همين حالت در ترانه هاي او كاملا مشهود است

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

چرا گریم منسون اینگونه است؟؟؟؟

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

آيا غير از اين است كه در دنيايي ديگر كه ما قادر به ديدن آن نيستيم بر اثر هر گناه صورت ما كريه تر مي شود ؟ اينچنين صورتي براي منسن نيز بعلت گناهان ناخواسه ايست كه انسان مرتكب گرديده . البته بايد قبول كنيم كه اگر كسي مي خواهد حرفش را بزند و صدايش را به گوش همه برساند بايد براي شهرت نيز تلاش كند . بعضي ها براي اينكه انسان هاي بي حوصله امروزي را تا آخر شو پاي تلويزيون بنشانند از رقاصه ها يا زيبايي خود يا چيزهاي ديگر استفاده مي كنند و ترفند منسن هم چيزيست كه مي بينيد ضمن اينكه آرايش صورت منسن در هر شو كاملا وابسته به مضمون آهنگ است و احساس آهنگ را در همان ابتدا و بدون نياز به دقت حتي به شنوندگان غير حرفه اي ميرساند . كه البته بايد به تقليد گروههاي ديگر از او نيز اشاره كرد (مانند Slipknot) كه اين امر به خودي خود نشان دهنده موفقيت مرلين در هدفش است.

 

Marilyn-Paul.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

 

و اما معرفی گروه مرلین منسون

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Twiggy Ramirez: او بيسيست گروه است كه در اواخر سال 1993 جايگزين Gidget Gein شد . نام واقعي اوJeordie White است و اهل ايالت Fort Lauderdale, Floridaاست . قبل از آن او بيسيست گروه Amboog-A-Lardبود كه سال ها قبل تورهاي خود را به همراه مرلين منسن اجرا مي كردند . پس از اينكه تويگي راميرز آن گروه را ترك كرد آن گروه از هم پاشيد . در واقع او دست راست مرلين منسن است و بيشتر تكيه آهنگ هاي منسن روي بيس هاي فوق العاده اوست . ضمنا او بيسيست مورد علاقه من است

 

Giner Fish : او درامر گروه است كه در سال 94 جايگزين Sara Lee Lucas شد . نام واقعي او Kenny Wilson است . لغب او ماشين درام است كه بعلت اجراهاي بي نقصش اين لغب را گرفته . به همين دليل بود كه سارا لي لوكاس را در واقع با اردنگي از گروه بيرون كردند و جينر جايگزين او شد . او اهل لاس وگاس است .

 

Madonna Wayne Gacy : او نوازندگي كيبورد گروه را بر عهده دارد . نام واقعي او Stephen Bier است . روز تولد او 6 مارچ است . او جايگزين نوازنده كيبورد اوليه گروه يعني Zsa Zsa Speck شد . لازم به ذكر است كه مادونا يك مهندس كامپيوتر است و قبل از پيوستن به گروه در دانشگاه فلوريدا تحصيل مي كرد .

 

 

marilyn-manson-vexel.jpg

 

 

او متولد 30 جولاي 1971 است در سن 6 سالگي شروع به نواختن نواختن گيتار كرد . او به واقع در سال 1989 خود را يك نوازنده حرفه اي گيتار يافت و از آن زمان با گروه هاي زيادي از جمله Red Square Black, foSTted, Ryan Downe, Wilson Phillips, Night Rangers, Two, Ozzy Osbourne, Raven Payne, One Way, Salt 'n' Peppa, kd lang, Pepperland, Lita Ford, Leah Andreone, David Lee Roth همكاري كرده و هم اكنون نيز گيتاريست مرلين است . گيتار مورد استفاده اويك Ibanez GAX Series است

لینک به دیدگاه

wol_error.gifاندازه این تصویر کوچک شده است ! برای مشاهده تصویر اصلی اینجا کلیک کنید . اندازه اصلی تصویر 800x600 و حجم آن 78 کیلوبایت میباشد. wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 800x600 و حجم آن 78KB است.800px-2002.11.18_manowar_bercy_eric_adams_1.jpg

 

در ميان خيل عظيم گروه هاي موسيقي غربي عصر حاضر ،گروه Manowar به خاطر دارا بودن خصوصياتي منحصر به فرد،چه از جنبه اشعار و چه از لحاظ سبک موسيقي، تمايزي خاص را از آن خود ساخته است.

 

به واقع علت اصلي تشکيل اين گروه را ميتوان بنا نهادن جنبشي نوين در عرصه موسيقي، به جهت بازگشت به ارزش هاي از دست رفته و بعضا به ابتذال کشيده شده زندگي امروزي بر شمرد.ارزش ها و سنت هايي که در جريان سير تحول ادبي و موسيقيايي چند دهه گذشته به دست فراموشي سپرده شده اند.در حقيقت تفسيري که اشعار گروه از زندگي به دست ميدهد تفسيري ناب و در عين حال بسيار سنتي به شمار مي آيد و اعضاي گروه همواره تلاش کرده اند تا با وجود مشکلات متعدد،ذره اي از ديدگاه ها و عقايد خود عقب نشيني نکنند و بدين سان برتري و حقانيت فلسفه وجودي خويش را اثبات سازند.

Manowar را ميتوان عضو کليدي در خانواده موسيقي پر طنين غربي برشمرد و شکل گيري آن به سال 1981 باز ميگردد.يعني زماني که چهار عضو گروه با يکديگر پيماني مکتوب بستند و آن را با خون امضا کردند و بدين وسيله تعهدشان به يکديگر و به آرمان هاي مشترکشان را جلوه گر ساختند.

 

معرفی اعضا گروه:

 

Eric Adams اریک آدامز خواننده گروه

Joey DeMaio

Scott Columbus

karl

 

manowar2.jpg

Manowar7.jpg

 

 

نام گروه بيانگر نگرش بنيادين آنها به زندگي است.معني تحت الفظي آن که جنگجو مي باشد اشاره به اين مطلب دارد که زندگي جنگي است دمادم در مقابل شرارت ها و بي عدالتي ها و بايد چون جنگجويي جان بر کف مردانه در برابر پليدي ها و دروغ ها نبرد کرد و پيروز شد؛از سوي ديگر جان سپردن در اين راه به مراتب پر افتخارتر از زيستن در زبوني به شمار ميرود و همانگونه که گروه در اشعاري که بر گرفته از اساطير باستاني يونان و اسکانديناوي ميباشد بيان ميدارد،جايگاهي بهشتي در انتظار کشته شدگان در جنگ است که خانه ابدي ايشان خواهد بود.

 

از بارزترين خصوصيات گروه ميتوان به تمايل شديد ايشان به اساطير باستاني اشاره کرد.اساطير يونان و بخصوص اسکانديناوي همواره الهام بخش اشعار استعاري آنان بوده است.اشعاري که از گنجينه وسيع ادبيات حماسي اروپا سرچشمه گرفته و با احياي ارزش هاي فراموش شده شواليه هاي قرون وسطي، دست به خلق و تدوين اصول ارزشي انسان امروزي در قالب شواليه اي جنگجو زده است.ارزش ها و اصولي چون اتکا به نفس،صداقت،استواري در برابر چالش هاي روزمره،ايمان راسخ،باز پس گيري حق مظلومان و تکيه بر نيروي عظيم و لايزال اراده شخصي:

 

 

و همچنين اعتقاد به اين باور که نيرويي برتر متجلي خواهد شد که زداينده جهان از پليدي ها و بي عدالتي ها به شمار ميرود:

 

براي تمام ما منتظران

روز ملکت محقق خواهد شد>

به لحاظ سبک موسيقي نيز Manowar با الهام از موسيقي کلاسيک و ترکيب استادانه آن با صوت پر طنين موسيقي متال آثاري بس شگرف را پديد آورده است و در اين ميان ارادت خاص ايشان به آهنگساز شهير آلماني،ريچارد واگنر قابل تامل است.نقطه اوج چنين ترکيب هنر گونه ای را می توان مجموعه سال ۱۹۸۸ گروه با نامKings of Metal دانست.هنگامي که با بهره گيري از موسيقي روح نواز کليسايي و همراه ساختن آن با اشعار حماسي و در خور تعمق و با کمک گروه صد نفري همسرايان کليساي "سنت پاول" شهر نيوکاسل،Manowar مجموعه اي ماندگار پديد آورد:

 

تا راه بازگشت به خانه را روشن سازد.

بر شهابي ميرانم و ردم تا ابد خواهد پاييد

سکوت چون سنگي گران فرو خواهد افتاد.

بايست و بجنگ

بر قلبت تکيه کن

هرگر دست از تلاش مکش

و از مرگ،هراسي به خود راه مده>

 

جنبه حماسي آثار گروه محدود به اشعارشان نميشود،بلکه در اجراي اين آثار نيز حماسه آفريني ميکنند.براي مثال اجراي قطعه اي که بازگو کننده داستان قهرمان اسطوره اي يونان،آشيل،و بر گرفته از کتاب ايلياد هومر ميباشد،۲۸ دقيقه به طول انجاميده که با در نظر گرفتن طنين موسيقي خاص آن و دشواري اجراي پيوسته،زماني بس طولاني به شمار ميآيد و اينگونه بوده که گروه توانسته است نام خود را در کتاب رکورد هاي جهاني گينس به عنوان پر صداترين گروه جهان که به رکوردي معادل ۵/۱۲۹ دسي بل به هنگام اجراي زنده دست يافته بودند،ثبت کند.

 

به عقيده اعضاي گروه، پهنه موسيقي غربي در حال حاضر مملو از افرادي است که هيچ تعلقي به اين عرصه نداشته و جز به ابتذال کشيدن سبک هاي سنتي اين گونه خاص،کاري از پيش نبرده اند.Manowar خود را مدافع راستين و بر حق سبکي ميداند که دنبال مي کند و کمال گرايي در اين راه را سر لوحه تمامي اصول قرار داده است.

 

p2.jpg&usg=AFQjCNEMYpYYPh-zvZi7eLtK57rT5n5ycA

معرفی آلبوم ها:

 

1.Battle Hymns

2.Into Glory Ride

3.Hail To England

4.Sign Of The Hammer

5.Fighting The World

6.Kings Of Metal

7.The Triumph Of Steel

8.Louder Than Hell

9.Hell On Wheels

10.Hell On Stage Live

11.Warriors Of The World

 

 

 

Adams

Eric Adams ---> Manowar

 

manowar0207.jpg

 

اریک آدامز Eric Adams متولد 27 آوریل 1958 در مادرید اسپانیاست. پدرش دنی آدامز آمریکایی الاصل کارمند راه آهن و مادرش ژاسمین کیدمن انگلیسی بود. اریک تحصیلات خود را در رشته ریاضی محض در دبیرستان سن پترز مادرید به پابان رساند و ادامه تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشکده هانسل فیلادلفیا ادامه داد ولی بعد از 2 سال به خاطر علاقه ای که به موسیقی داشت ترک تحصیل کرد و به دانشکده موسیقی ریچمن در اوهایا رفت و از این دانشکده با نمره ای خوب فارغ التحصیل شد. سپس به مادرید بارگشت و در سال 1981 با جوای دمایو نوازنده گیتار بیس سولو به طور کاملا اتفاقی آشنا شد. جوای دمایو نوازنده قوی گیتار بیس بود و اریک اولین مهره خود را برای تشکیل گروهی که در سر می پروراند پیدا کرد. جوای متولد 21 جولای 1960 و اهل مادرید بود. جوای پیشنهاد اریک را برای تشکیل گروه پذیرفت و اریک را با دوست هم دانشکده ای خود دنی هامزیک نوازنده قوی درام آشنا کرد. دنی متولد 11 دسامبر 1959 در فلوریدا بود. اریک آخرین مهره گروه خود را از میان نوازندگان دوره گرد خیابانی پیدا کرد. روس د بوس یک ریتم گیتار زن حرفه ای متولد 17 مارس 1956 بارسلونا اسپانیا. اریک بعد از تشکیل اعضای گروه خود به دنبال اسمی برای گروه گشت که بعد از چند ماه تلاش نام منووار (MANOWAR) اژدهای افسانه ای یونان را برگزید.

 

 

منووار Manowar نام اژدهای دو سر افسانه ای یونان بود که آیاندو خدای تاریکی را شکست داد و فرمانروای روشنایی شد. اریک نام منووار را به خاطر قدرتش، عظمتش و روحیه جنگجوییش برگزید تا سمبل گروهی شود که خود روحیه ای جنگجو دارد.

اریک کار خود را با تشکيل گروهی در 17 اگوست 1981 به طور رسمی شروع کرد. اريک در ابتدای کار قرارداد ضبط کاری با مبلغ کم با شرکت وبستر در نیوجرسی بست و کار خود را با یک تک آهنگ به نام ابهت فلز شروع کرد که به صورت یک کلیپ از برنامه M.TV پخش شد.

جو لمن مدير استوديوي وبستر از این تک آهنگ که بسيار هم مورد توجه او قرار گرفته بود قرارداد ضبطی با این چهار نفر ( اريک آدامز، جوای دمايو، روس د بوس و دنی هازميک) بست و شروع کار این گروه که نام آن را منووار گذشته بودند از اواخر سال 1981 به طور رسمی و قراردادی شروع شد.

پس از چند وقت یعنی در آوریل 1982 گروه اولین کار خود را با نام اشعار جنگ به بازار عرضه کرد. با این کار و فروش فوق العاده آن اریک مصمم شد تا کارهای بیشتری را انجام دهد. گروه منووار با ترکیب چهار مرد طلایی توانسته بودند کاری منحصر به فرد با سبک مارش راک وارد عرصه موسیقی کنند. ار این به بعد بود که هماهنگی گروه منووار روز به روز بیشتر شد.

گروه دومین کار خود را در ژوئن 1983 به نام سوار بر شکوه به بازار عرضه کرد. این آلبوم نیز یکی از پر فروش ترین آلبوم های راک ماه شد و به سرعت باعث محبوبیت گروه منووار شد.

ترانه های گروه را خود اریک می سرود و تنظیم می کرد تا با پیشنهاد جالبی از طرف شخصی به نام اکس شکین رو به رو شد.

اکس شکین یک حقوقدان بود که علاقه زیادی به کارها و آلبوم های گروه نشان می داد و از طرفداران پر و پا قرص گروه بود و پس از مشورت با اریک، درخواست همکاری سرودن اشعار را با او در میان گذاشت که با موافقت اریک مواجه شد.

 

2002ros_manowar.jpg

 

 

طی 10 ماه همکاری بین اکس و اریک 12 سروده و 2 اینسترو منتال آماده و ضبط گردید. اریک با پیشنهاد و همکاری اعضای گروه این 12 سروده و 2 تکنوازی را در دو آلبوم به نامهای درود بر انگلستان و نشان چکش در دو سال پیاپی به بازار عرضه کرد. درود بر انگستان در نوامبر 1984 و نشان چکش در فوریه 1985 و با 4 ماه تاخیر وارد بازار آلبوم های راک شد و همانطور که اریک و اعضای گروه پیش بینی کرده بودند با استقبال زیادی مواجه شد و آلبوم درود بر انگلستان تا 6 ماه پرفروش ترین آلبوم هوی متال آمریکا بود.

گروه، دیگر جای خود را بین گروههای راک و هوی متال پیدا کرده بود و شاید هم موفق تر از دیگر گروهها بود. شعرهای اریک، اشعار حماسی و افسانه ای بود که بسیاری از طرفداران آن به این نکته توجه زیادی داشتند. اریک توانسته بود با حس جنگجویی و حماسی خود شعرهای قابل قبولی را به بازار عرضه کند.

اکس شکین با گرفتن مبلغ مالی اندکی طبق قرارداد گروه را ترک کرد و مسئولیت سرودن اشعار دوباره به گردن اریک افتاد.

بعد از گذشت 2 سال خاموشی گروه باز هم آلبوم دیگری به نام در مصاف با دنیا که یکی دیگر از کارهای خوب گروه بود را به بازار عرضه کرد. اما به خاطر متن اشعار این آلبوم، بین اریک و روس مشکلاتی پیش آمد که باعث سد روس با رضایت خود از گروه بیرون رود و روند پیشرفت آلبوم 2 ماه به تاخیر افتاد تا جای روس را شخصی به نام اسکات کلمبوس بگیرد.

اسکات از گیناریستهای خوب گروه پانکی به نام پاپی کوچ بود که با درخواست اریک و بستن قرارداد گزافی به گروه منووار پیوست. اریک از کار اسکات راضی بود و آلبوم در مصاف با دنیا را پس از نواختن گیتار آن توسط اسکات با رضایت کامل در اکتبر 1986 روانه بازار کرد. آلبوم در مصاف با دنیا به گفته خود اریک برگرفته از اشعار و ریتم های گروه جوداس پیریست و کیس می باشد.

در همان سال یعنی 1986 بود که گروه تصمیم گرفت یک استودیوی اختصاصی بخرد و قرارداد خود را با شرکت وبستر لغو کند تا بتواند تمامی کارهای خود را در استودیوی اختصاصی خود انجام دهد. پس از گذشت چند ماه استودیوی سن جرج واقع در محله لیفراک ویرجینیا توسط گروه خریداری شد. هزینه این استودیو تماما ار فروش آلبوم ها بود و این استودیوی اختصاصی کوچک که قابلیت ضبط آلبومهای گروه را داشت در حدود 75000 دلار برای گروه هزینه داشت.

تا این سال گروه برنامه های خود را با هزینه شرکت وبستر اداره می کرد. تا اینکه توانست برای خود استودیوی اختصاصی دایر کند. با این که این استودیو کوچک بود ولی جوابگوی کارهای گروه بود.

 

در سال 1987 بود که اریک تصمیم به ازدواج با صدابردار استودیوی اختصاصی خود که چند ماهی بود با آن آشنا شده بود گرفت. خانم آنجلیکا پرستر با پیشنهاد اریک موافقت کرد و در دسامبر 1987 در کلیسای دوپر دیترید مراسم ازدواج آنها برگزار شد.

آنجلیکا متولد 25 اکتبر 1965 در دیترید بود، تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای راپیدوین در انریش در رشته تئاتر به پایان رسانده بود و به زبان انگلیسی هم تسلط کامل داشت.

آنجلیکا به اریک علاقه زیادی داشت و در خاطراتش می گوید: از اراده اریک برای اداره استودیو احساس حقارت می کردم. اریک بسیار مصمم بود تا بتواند بهترین کار را برای اجراء ارائه دهد.

جوای دمایو در همان سال با پیشنهاد گزافی به موزیک فلارمونیک شهر تگزاس دعوت شد . اما جوای از این همکاری سر باز زد و گروه را ترجیح داد. جوای تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته زبان آلمانی به پایان رسانده بود و قبل از ورودش به گروه در آپارتمانش گیتار تدریس می کرد.

حدود یک سال بعد اریک و اعضای گروه که آنجلیکا هم دیگر جزء آنها شده بود، آلبومی به نام سلاطین فلزی را آماده عرضه به بازار کردند. این آلبوم که در نوامبر 1988 وارد بازار شد، یکی از زیباترین و حرفه ای ترین کارهای گروه منووتر محسوب می شود.

اریک درباره این آلبوم می گوید: با آنجلیکا درباره نام آلبوم صحبت کردم که آنجلیکا نام چهار پادشاه فلزی را پیشنهاد داد که بعدها طی صحبت با اعضای گروه به سلاطین فلزی تغییر نام داد. اما زمینه فکری نام این آلبوم را آنجلیکا پایه ریزی کرد. اریک این آلبوم را شاه تمام آلبومهای راک سال 88 می دانست و با توجه به آنچه در انتظار داشت این آلبوم به مدت 7 ماه پرفروش ترین آلبوم راک سال 88 شد. اریک توانسته بود گروه خوبی را تشکیل دهد. هنوز مدتی از ورود این آلبوم به بازار نگذشته بود که پیشنهاد جالبی از طرف دنی هامزیک برای اجرای کنسرت و یک تور تفریحی به اریک شد.

 

اریک بعد از صحبت با اعضای گروه تصمیم به اجرای یک کنسرت 80 دقیقه ای و یک تور 20 روزه در اسپانیا به همراه راب هالفورد خواننده گروه جوداس گرفت تا هم تنوعی برای گروه باشند و هم بتوانند انرژی تازه ای کسب کنند. 2 روز بعد از این تصمیم گیری گروه در شهر مادرید اسپانیا در پی کسب انرژی تازه ای برای ادامه کار بود. شهری که خود اریک زاده آنجا بود. گروه بعد از تور مادرید به میشیگان رفت و قرار شد که کنسرت در 22 جولای 1990 در سالن گرین مک میشیگان برگزار شود. گروه خود را برای اجرای کنسرت آماده می کرد. اریک . اعضای گروه با توجه به مدت زمانی که برای کنسرت در نظر داشتند و ترک از آلبومهای خود جدا کردند و پس از هماهنگی با سالن 2200 نفری گرین مک خود را برای اجرای کنسرت آماده می کردند که ناگهان اریک با فوت پدرش دنی مواجه شد و کنسرت به 17 اکتبر موکول گشت.

 

این اولین کنسرت منووار بود که به نام شمشیرهای بیرون از غلاف نامگذاری شد و بعدها به صورت یک آلبوم به بازار عرضه شد. در سالن گرین مک شی 17 اکتبر در حدود 2000 بلیط فروخته شد و میانگین سنی کنسرت 18 تا 24 سال اعلام گردید. کنسرت بدون هیچ مشکلی برگزار شد و گروه 4 روز بعد از کنسرت به ویرجینیا بازگشت تا کار خود را دوباره آغاز کند.

در همین سال یعنی 1990 اریک صاحب فرزند پسری شد که به احترام نام پدرش نام او را دنی گذاشت. آنجلیکا ار استودیو بیرون رفت تا از دنی نگهداری کند و گروه دوباره با همان ترکیب قبلی به کار خود ادامه داد.

 

اریک شیفته اشعار حماسی، جنگ و مبارزه بود و دوست داشت تمام این احساسات خود را در مضمون شعرهایش بیان کند و این کار را با با ساخت آلبوم پیروزی پولادین به کرسی نشاند. این آلبوم در جولای 1992 وارد بازار شد و برگرفته از اشعار هومر بود.

 

اریک می گوید: من شیفته افسانه آشیل بودم و همیشه بعد از خواندن این افسانه حماسی مو بر بدنم راست می شد. دوست داشتم در ذهنم یک تراوای واقعی داشته باشم و هکتور را با دستانم لمس کنم. این آلبوم را با داستان افسانه ای شهر تراوا شروع کردم تا برای همیشه این افسانه پایدار بماند و همه بدانند که آشیل هنوز هم زنده است و منووار نام آن را همیشه زنده نگاه خواهد داشت. آلبوم پیروزی پولادین بر خلاف جایزه ای که از F.O.R به خاطر اجرای حماسی افسانه آشیل گرفت فروش چندان موفقی نداشت. یکی از قسمتهای جذاب این آلبوم درام دنی هامزیک بود که بر خلاف نظر اریک در آلبوم نواخته شد و یکی ار نقاط قوت آلبوم محسوب می شود. این آلبوم شاید آخرین آلبومی از منووار باشد که سبک مارش متال را کاملا رعایت کرده است.

 

اریک همان طور که خودش هم بعد ار آلبوم پیروزی پولادین گفته بود دیگر سبک کاری برایش اهمیتی ندارد بلکه مضمون شعرهاست که به کارهایش اهمیت می بخشد.

اریک تصمیم به یک دوره استراحت گرفت و با اعضای گروه هم در میان گذاشت و با توجه به موافقت اعضای گروه تصمیم گرفت تا چند سالی از آلبومهای Best استفاده کند و شعذی نگوید که بعد از آن بهترین کارهای خود را در آلبومی به نام چرخهای جهنمی عرضه کردند. این آلبوم در مارس 1994 به بازار عرضه شد. این کار اثر جوای دمایو بود و کار تنظیم این آهنگ را هم خود جوای به دست گرفت و اریک هم از این کار بسیار راضی بود. این آلبوم با این که به نظر نمی رسید فروش چندانی کند ولی مبلغ قابل توجهی از فروش آلبوم به دست آمد.

 

اریک و اعضای منووار آلبوم بعدی خود را پس از 4 سال خاموشی بر خلاف تمام آلبومهای قبای خود چه از نظر ریتم و سبک و چه از نظر مضمون شعری بیرون دادند. اریک برای ساخت این آلبوم از شخصی به نام راجر هیومن کمک گرفت. راجر یک نویسنده و شاعر خوب بود که اریک می توانست از او برای متن شعرهای خود کمک بگیرد. بعد از بستن قرارداد و شروع به کار حدود 1 سال برای سرودن اشعار و تنظیم ترکها وقت صرف شد تا در دسامبر 1996 کار در استودیوی اختصاصی منووار اجرا و وارد بازار شد. این آلبوم فراتر از جهنم نام گرفت و کار کاملا هوی متال و عام پسند بود و بعدها حتی گروههای پانکی نیز از ریتم این آهنگها در آلبوم های خود استفاده کردند.

 

گروه بعد از ساخت این آلبوم به یک تور یک ماه و نیمه به سواحل هاوایی رفت.. در این سفر راب هالفورد و بوروس دیکنسون هم همراه گروه بودند.

اریک بعد از این سفر با همسر و فرزندش رابطه نزدیکتری برقرار کرد و از سال 96 به بعد تمام کارهای این گروه به صورت Best اجراء و به بازار عرضه شد و یا به صورت کنسرت هایی که اشعارش قبلا سروده شده بود، اجراء گردید.

 

در سال 1996 و قبل از ضبط آلبوم فراتر از جهنم دنی هامزیک از گروه خداحافظی کرد و کارل لوگان به جای او وارد گروه شد. اکنون بعد از گذشت بیش از 20 سال اعضای گروه منووار

 

عبارتند از:

 

 

1- اریک آدامز Eric Adams

2- جوای دمایو

3- اسکات کولومبوس

4- کارل لوگان

لینک به دیدگاه

Guns N' Roses

 

guns-n-roses.jpg

 

خلاقیت گانزن رزز Guns N' Roses که در سال های ۱۹۹۱و۹۲ به اوج خود رسید بیشتر بر توانایی سه نفر به نامهای اکسل رز

Axl Rose , ایزی استرادلین Izzy Stradlin و اسلش Slash شکل گرفته بود.

 

Axl Rose

Dizzy Reed

Robin Finck

Tommy Stinson

Chris Pitman

Richard Fortus

Bryan Mantia

Bumblefoot

Frank Ferrer

guns_n13.jpg

 

اکسل وایزی خالق اکثر اشعار و آهنگ هستند واسلش که بسیاری او را از بر جسته ترین نوازندگان گیتار امروز دنیا می شناسند خلق سولو های گیتار وتنظیم آهنگ را بر عهده داشت.

 

گانزن رزز

 

افراد موسس یکی از بحث انگیزترین گروه های هوی راک اواخر دهه ۱۹۸۰ دبلیو اکسل رز با اسم اصلیویلیام بیلی وایزی استرادلین با نام اصلی جفری آیزبل.

 

اکسل که از گروهی در ایندیانا جدا شده بود با ترسی گانز نوازنده گیتار وراب گاردنر نوازنده درامز ودوست قدیمی اش ایزی در لس آنجلس یک گروه راک تشکیل دادند که آن را Holly wood Rose وL.A.Guns & نامیدند.

 

اکسل رز

 

اکسل رز در ششم فوریه ۱۹۶۲ در لافایت واقع در ایالت اینیانا به دنیا آمد وتا ۱۷ سالگی در آنجا اقامت داشت. مادرش ال.استفان بیلی نام دارند .اکسل می گوید که خانوادهاش مذهبی بودند وهفته ای ۳تا۸ بار به کلیسا می رفتند.

 

چندی بعد اکسل گره L.A Guns راترک کرد وگره Hollywood Rose راتشکیل داد.

 

اسلش

 

اسلش در ۲۳ ژوئیه سال ۱۹۶۵ در لندن چشم به جهان گشود و در استنفورد شایر بزرگ شد نامیکه برای او انتخاب کردند سول هادسون است.

 

مادر اسلش طراح لباس بوده است و برخی از لباسهای دیوید بوی را طراهی کرده بود.مادر اسلش سیاهپوست آمریکایی وپدر وی سفید پوست انگلیسی است.....

لینک به دیدگاه

Sepultura

 

 

sepultura.jpg

 

Sepultura is a Brazilian thrash metal band. Their name means "Grave" in Portuguese, which they chose after Max Cavalera, one of the founding members, was translating the lyrics of the Motörhead song "Dancing on Your Grave

گروه بر خواسته از بلوهورایزن واقع در برزیل که سال 1984 تشکیل شد. مکس کاوالرا خواننده و نوازنده گیتار ایگور کاوالرا نوازنده درامز پل جونیوز باس و جایروتی نوازنده گیتار لید اعضای تشکیل دهنده این گروه هستند آن ها سعی داشتند هوی متال و یانک را در هم بیامیزند، و در اوایل کار تحت تاثیر متالیکا اسلیر و آیرون مدن به کار پرداختند. اما به سرعت به سوی صدای دث متال حرکت کردند که متاثر از گروهای چون passessed و Death بودند، اما متاسفانه نوجوان بودن اعضای گروه مانع از آن می شد که در نواختن ابزار موسیقی حرفه ای عمل کنند. پس از عقد قرار داد با شرکت ضبط مستقل Cogumelo گروه چهار آهنگ می سازد و ضبط می کند. اما آلبوم Bestial Devasttion در سال 1986 که دو روزه ضیط شد اولین گام جدی سپولترا بود. آنها با حداقل امکانات و بوجه کاری در خور ارایه می دهند که منجر به ساخت اولین آلبوم رسمی گروه با عنوان Morbid Visions می شود. پس از یک اجرای زنده در یائوپولو، گروه گیتاریست خود جایروتی را با یکی از نوازندگان محلی همان جا به نام آندریاس کیسر تعویض می کند و شانس با ورود این مرد قدرتمند از راه می رسد، توانایی های آندریاس گروه را وارد مرحله جدیدی از شهرت و قدرت می کند. آلبوم بعدی سپولترا با نام Schizophanai در 1987 منتشر می شود که در اروپا و آمریکا غوغایی به پا می کند. آلبوم سال 89 گروه با عنوان Beneath the remains یکی از چهار آلبوم تاثیر گذار سپولترا می شود مطرح طرین گروه هوی متال دهه نود شروع تازه ای را تجربه می کند.

 

Sepultura_2006.jpg

 

گروه برای حمایت از آلبوم خود توری یکساله بر پا می کند و بعد از آشنا شدن با تهیه کننده ای به نام اسکات برنز، آلبوم سال 91 خود را با عنوان Arise بیرون میدهد. این آلبوم اگر چه از سوی MTV توقیف می شود اما هجم هواداران برای خرید آن از فروشگاها نشان می دهد سپولترا توانسته همگام با مخاطب خود پیش برود. مدتی بعد مکس کاوالرا با مدیر گروه یعنی گلوریا بوژنوسکی ازدواج می کند که تقریباً دو برابر سن مکس را داشت! سال 93 گروه آلبوم chaosA.d را منتشر می کند که باز گشتی به زبان اشعار برزیلی بود و تلفیق پانک و هاردکور آن به مذاق بسیار می نشیند یک تور یکساله اجرا می شد و بعد از آن هرکدام از اعضا برای دنبال کردن پرروژه های شخصی راهی می اندیشید. تا اینکه برای آلبوم Roots که سال 96 منتشر شد، گردهم می آیند. اما روزگار برای سپولترا همیشه خوب نبودند، درست چند ساعت پیش از حضور گروه در فستیوال غول های راک اگلستان، اهضای گروه در می یابند پسر مکس و گلوریا در یک حادثه اتومبیل کشته شده، مکس و گلوریا گروه را ترک می کنند و سپولترا سه نفره در جمع حاضر می شوند. بعد از آن حادثه اختلافات میان اعضا و گلوریا در بالا می گیرد و سپولترا به دنبال مدیر جدیدی می گردد، مکس هم به دنبال همسرش از گروه می رود و پس از مدتی سپولترا با خواننده ای از اهالی کلیوند به نام دریک گرین باز می گردد. در یک آلبوم سال 98 سپولترا با عنوان Againat کار می کند. سال 2001 سپولترا با آلبوم Nation باز می گردد که نقد های آتشینی در پی می آورد، اکثر نقدها به صدای نامناسب گرین بود تا جایی که گروه در کنسرت زنده خود در سال 2002 باز هم از مکس دعوت به عمل می آورد. آلبوم این برنامه تحت عنوان Under a Pale Greey Sky در پاییز سال 2002 منتشر می شود

لینک به دیدگاه

Nightwish

 

 

بيوگرافی گروه Nightwish

Nightwish are a Finnish symphonic metal band formed in 1996 in the town of Kitee[1]. Nightwish is considered responsible for the foundation of the symphonic power metal genre and the subsequent rise in popularity of symphonic metal

 

اعضای گروه

 

Anette Olzon

Tuomas Holopainen

Marco Hietala

Erno "Emppu" Vuorinen

Jukka "Julius" Nevalainen

 

nightwish.jpg

NIGHTWISH

نایت ویش سال 1997 به دنبال موج نوی گروه های موسیقی گاث متال متشکل از گیتارهای خشن به اضافه صدای یک زن به عنوان وکال اصلی توسط نوازنده کی بورد با نام توماس هولوپاینن در کیتی فنلاند تشکیل شد. در نهایت موفق شد تا صدای مختص به خود خلق کند.

 

Nightwish_2004.jpg

 

توماس پس از آشنا شدن با خواننده اپرایی به نام تاریاترونن پایه اول گروه را ریخت، گروه که پس از آمدن گیتاریستی با نام ایمپووورینن نوازنده باس، سامی وانشکا و درامری به نام جوکانوالا در مسیر اصلی گروه های مقلب به متال سمفونیک قرار گرفت. دموهای اولیه گروه باعث شد تا کمپانی ضبط موسیقی فنلاندی با نام اسپینفارم با آن ها وارد مذاکره شده و در نتیجه آلبوم نخست گروه با عنوان ((فرشته ها اول سقوط می کنند)) منتشر می شود. این در حالی بود که از شروع آغاز به کار گروه تنها کمتر از یک سال می گذشت. پس از انتشار آلبوم دوم، گروه تور سراسری اروپای خود را به راه می اندازند تا اینکه در سال 2000 با آلبوم ((ارباب آرزو)) در راس چارتهای فروش موسیقی جهان قرار گرفت. امروز نایت ویش که بیشتر با آهنگ ((کاش فرشته

ای داشتم)) معروف است، به یک گروه معتبر بین المللی تبدیل شده است

 

 

nightwish-1.jpg

 

لینک به دیدگاه

راجز واترز Roger Waters

Roger Waters راجز واترز

 

 

 

George Roger Waters (born September 9, 1943) is an English rock musician; singer, guitarist, bassist, songwriter, and composer.

 

 

waters04.jpg

 

راجز واترز Roger Waters در ششم سپتامبر 1943 به دنیا آمد، وی در Great BOKHAM در بیست فرسنگی جنوب لندن در نزدیکی Dorkingزندگی را آغاز کرد . بسیاری از آهنگ ها و شعرهای وی در رابطه جنگ جهانی دوم می باشد . جائی که پدرش اریک واترز در تهاجم انگلستان به ایتالیا کشته شد . (که در آلبوم Final cut به آن اشاره شده است).

 

واترز دوران زندگی اش را در گفتگو با مجله music در سال 1992 برای ما بازگو می کند :

 

واترز نوازندگی را در سال 1965 درABDABS شروع نمود . در ABDABS معمولا آهنگ های ریتمیک و بلوز نواخته می شد . سپس واترز Bob Close و SYD Barrett را برای نواختن گیتار به گروهش آورد ولی "کلوز" پس از مدتی گروه را ترک کرد . و هسته اولیه Pink Floyd به وسیله "راجرواترز" و "سید برت" تشکیل شد . گروه سپس به Pink Floyd Sound تغییر نام داد ولی آنها دوباره نامThe Pink Floyd را برای گروه انتخاب کردند.

 

Pink Anderson و Floyd Council دو تن از خوانندگان نامی سبک بلوز که اسم Pink Floyd از نام آنها الهام گرفته شده است . اغلب گفته می شود که این نام را "سید" انتخاب کرده است چون آهنگهای این دو خواننده در آرشیو آهنگ های "سید"بود.

 

گروه فعالیت زیر زمینی خود را در سال 1996آغاز کرد و در چندین کلوپ و انجمن برنامه اجرا کرد.

 

از جمله برنامه های گروه اجرای کنسرت رایگان در هاید پارک لندن بود که با استقبال گسترده ای روبرو می شد . آنها آهنگ هایی در سبک های R&B و راک ساختند شعرهائی نوشته شد که منحصرا نوشته های "سید"بود . آنها در تمام آن وقت یک گروه زیرزمینی عجیب و غریب بودند. محبوبیت زیر زمینی گروه در حال افزایش بود تا اینکه گروه آهنگ Arnold Layne را منتشر کرد. آهنگ دوم آنها see Emily play به موفقیت زیادی دست پیدا کرد و هفت هفته دربالای جدول

 

پرفروش ها قرار گرفت.

 

اولین آلبوم آنها به نام Piper at the gates of down وارد بازار شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

 

اشعار خیالی "سید" یکی از مهم ترین عوامل موفقیت این آلبوم بود .

 

roger_waters_the_wall.jpg

 

اولین مشکل در آغاز کار برای گروه ایجاد شد . "سید" معتاد شد و دیگر نمی توانست به وظایفش عمل کند.

 

با این حال گروه به فعالیت خود ادامه داد و David Gilmore را که یکی از دوستان قدیمی راجر و "سید" بود را برای نوازندگی گیتار به گروه آورد . کم کم گروه به این نتیجه رسید که بدون "سید" نیز می تواند به کارش ادامه دهد و "دیوید" به طور کل جای "سید" را گرفت با این تفاوت که نمی توانست شعر بگوید. در این مرحله وظایف راجر بسیار بیشتر از قبل شد.

 

گروه آلبوم های موفق SAUCERFUL of secrets و UMMAGUMMA را روانه بازار کرد . اشعار و صدای راجر این آلبوم ها را نیز در نزد مردم موفق و محبوب ساخت . روند رو به رشد پینک فلوید با آن کنسرت های زیبا ادامه داشت تا اینکه آلبوم dark side of moon را منتشر کردند که بازار

 

موسیقی جهان را به تسخیر خود درآورد .اشعار ، آهنگ ها و صدای راجر همگی بوی اعتراض می داد . موسیقی راجر و پینک فلوید یک موسیقی راک کاملا متفاوت بود . گروه تمامی تلاش خود را برای ارائه کنسرت های بزرگ و آهنگ های متفاوت می کرد.

 

پس از dark side of moon نوبت به آلبوم wish you were here بود که تداعی حضور "سید برت" در گروه بود. این آلبوم در سال 1975 عرضه شد . گروه هیچ کنسرتی را برای این آلبوم اجرا نکرد و در سال 1997 آلبوم Animals را منتشر کرد . گروه تورIn The Flesh را به راه انداخت و راجر نیروی مورد نیاز خود را برای آلبوم The Wall را بدست آورد .

 

واترز به سرعت شروع به نوشتن آهنگ های آلبوم بی نظیر The Wall کرد . آنها پیشنهادات مبنی بر اجرای کنسرت را رد کردند و کار بر روی The Wall را آغاز کردند . The Wallدر نهایت یک آلبوم قوی و یکی از شاهکار های موسیقی تاریخ شد فیلمی که بر گرفته از آلبوم The Wall همواره در اذهان علاقه مندان موسیقی خواهد ماند ، فیلمی که سراسر مفاهیم عمیق اجتماعی است و اعتراض خاص به شرایط زمانه دارد

 

اشعار واترز تحسین بر انگیز و خارق العاده بود و صدای منحصر به فردش به تمامی آهنگ ها روحی خاص می بخشید . کنسرت ها و تور های The Wall با بلیط های گران قیمت در بزرگ ترین شهرهای دنیا برگزار شد . و جمعیت زیادی از این کنسرت ها دیدن کرد. پس از تور های بزرگ The Wall واترز سریعاً برای برای آلبوم Final cat دست به کار شد . در این آلبوم راجر خشم خود را نسبت به مرگ پدرش نشان می دهد .گیلمور نیز یکی از آهنگ های این آلبوم به نام Not Now John را خواند . Final Cat آلبومی بسیار متفاوت بود وگروه به این نتیجه رسیده بود که تنها

 

متکی به خود نمی تواند به تولید آلبوم بپردازد به همین علت از افکت های زیادی در این آلبوم استفاده شد . بعد از Final Cat واترز تصمیم به جدایی از گروه و اعلام انحلال گروه را گرفت . واترز و گیلمور بعد از Final cut با یکدیگر دچار مشکل شدند گیلمور اشعار واترز را تند خشن می دانست و اعتقاد داشت با این اشعار گروه به انزوا کشیده خواهد شد و نمی تواند درآمدهای میلیونی خود را بدست بیاورد واترز نیز وی را به ترسو و پول پرست بودن متهم کرد . واترز انتظار داشت Pink Floyd دیگر به ادامه کار نپردازد ولی چنین نشد و پینک فتوید با دیوید گیلمور به کار خود ادامه داد هر چند دیگر نتوانست به موفقیت های قبلی دست یابد . مغز متفکر گروه پینک فلوید واترز گروه را ترک کرد و پس از چندی به صورت انفرادی به کار خود ادامه داد .

 

Rogerwatersric.jpg

 

راجز واترز در سال 1984پس از ترک پینک فلوید آلبوم The Pros & Cons of Hitch Hiking را به بازارعرضه کرد . Radio K.A.O.S نام آلبوم دوم از واترز بود که به صورت انفرادی در سال 1987 منتشر شد ، این آلبوم نشان داد که واترز به تنهایی می تواند موفقیت های یینک فلوید را تکرار کند ، واترز کنسرت های موفقی را برگزار کرد که از آن جمله کنسرت برلین The Wallبود که موفقیت چشمگیری داشت .

 

بسیاری از هنرمندان مطرح اظهار علاقه کردند تا با وی روی صحنه کار کنند تا جایی که Robbie Williams گیتاریست معروف در کنسرت Wall Berlin برای واترز گیتار نواخت .

 

Amused to death آلبوم بعدی واترز بود ، که مورد توجه بسیاری از مردم و کارشناسان و منتقدان قرار گرفت . این آلبوم در سال 1992 منتشر شد . آلبوم بالغ بر 3 تا 4 میلیون نسخه در آمریکا فروش کرد . بدون تبلیغات وسیع کمپانی های بزرگ . راجر خود می گوید این آلبوم تاثیر زیادی در زندگیش داشته و او را از ترک پینک فلوید خشنود می کند.

 

مدت ها از راجز واترز یکی از متفکران معاصر خبری نبود تا اینکه بهار امسال وی کنسرتی را در دبی اجرا کرد که حتی بسیاری از ایرانیان از این کنسرت دیدن کردند . به گفته دوستانی که در این کنسرت شرکت داشتند واترز همان واترز سابق است، قوی ،متفکر و خوش صدا.

 

453px-RogerWaters03.jpg

 

لینک به دیدگاه

Megadeth

 

 

Megadeth is an American thrash metal band led by founder, frontman, and songwriter Dave Mustaine. Formed in 1983 following Mustaine's ejection from Metallica, the band has since released eleven studio albums, three EPs, and two live albums.

Megadeath يه گروهه متاله که کمتر ديده ميشه ازش حرفي زده بشه. يک گروه Thrash متال که در آمريکا و در سال 1983 توسط Dave Mustain شکل گرفت. البته بعد کنارگيري از متاليکا ( به عقيده عده اي از گروه متاليکا اخراج شد به دليل رفتار ناشايست. ) به هر ترتيب گروه رو با همراهي Dave Ellefson به عنوان بيسيت و Chrid Poland گيتارست و Chris Samuelson دراميست گروه راه اندازي کرد.

Megadeth.jpg

 

Megadeath هم مانند Metallica در بدو شروع کار يک گروه Thrash ساده بود. اما اين براي مدت کمي در گروه باقي ماند. با گوش دادن به Progressive متال و تاثير پذيري از آن ، بالاتر بردن سرعت کارهاشون ، خشن تر و سرعتي تر کردن سازها و استفاده از Lyric هايي که پوچ گرايي بيشتري رو نشون ميداد به سرعت بدل به يکي از پشگامان Thrash تبديل شد. خصوصا در دهه 80 مورد توجه موسيقي دوستان قرار گرفتن و در اندک مدتي طرفداران زيادي کسب کردن.

 

megadeath2.jpg اعضـــا

 

Dave Mustaine

Glen Drover

Shawn Drover

James LoMenzo

 

اعضـــا قیلــی

 

David Ellefson

Marty Friedman

Nick Menza

Jimmy DeGrasso

Gar Samuelson

Chris Poland

Al Pitrelli

James MacDonough

Chuck Behler

Jeff Young

Lee Rausch

Greg Handevidt

Dijon Carruthers

Mike Albert

Jay Reynolds

Kerry King

Mike Portnoy

 

Megadeth2001.jpg

 

Mustain از وضعيت خانوادگي خوبي در زمان کودکي بهره نبرده بود. به علت مشکلات فراوان وي گاهي به سبب ترک مادر با عمه ، و يا عموهاش زندگي ميکرد. چيزي که هميشه بنا به گفته خودش باعث دلگرميش بود موسيقي خصوصا موسيقي متال بود. به همين دليل در 1981 ، Metallica رو با جيمز و لارس پايه گذاري کردند. بعد از گذشت 2 سال وقتي از Metallica جدا شد بلافاصله گروه Megadeath رو پايه گذاري کرد. با همراهي Kerry King ( گيتاريست حال حاضر Slayer ) و Lee Rauch دراميست گروه. اين ارنج براي مدت کمي باقي ماند و به سرعت گيتاريست گروه عوض شد.

اولين اثر گروه در اواخر سال 1984 تحت عنوان Killing Is My Business...And Business Is... عرضه شد. آلبومي که خيلي خوب فروش کرد و بسيار نقد شد! طرفداران زيادي براي گروه بوجود آورد و هرچه بيشتر گروه را معرفي کرد.

در سال 1986 دومين کار گروه عرضه شد. Peace Sells...But Who's Buying . به اعتقاد کارشناسان بهترين اثر گروه تا به حال. تا جايي که به اين اثر لقب طلا داده شد. اين اثر به جز يک Track تماما ساخته Dave Mustain ميباشد. اثري که به گفته کارشناسان ياد آور شيطان ، تاريکي ، جهنم و پليديست. اين از نام Track هاي اين اثر هم بر ميآيد. بعنوان مثال ميتوان به: Wake up Dead يا Devil's Island اشاره کرد. اين اثر گروه هم به خوبي مورد استقبال قرار گرفت. به خوبي فروش کرد و مورد نقد قرار گرقت.

 

megadeath3.jpg Megadeth96.jpg

 

رفته رفته Mustain دچار اعتياد بسيار سختي به هرويين شد. تا حدي که اعتياد وي گروه رو تحت تاثير خيلي بدي قرار داد.. 2 نفر ار اعضاي گروه اون رو ترک کردن و براي بار ديگري ارنج گروه تغيير کرد و با ارنج جديد اثر بعدي گروه عرضه شد.در سال 90 يعني 2 سال بعد از اين اثر اعتياد وي به بالاترين حد رسيد ، تا جايي که Mustain در صدد درمان بر امد و در عرض 1 سال کاملا درمان شد. گروه را مجددا هدايت کرد و دوباره ارنج را تغيير داد. اين بار Marty Friedman به گروه پيوست در نقش گيتاريست گروه. بعد از ورود Friedman به گروه بلا فاصله آلبوم بعدي گروه با نام Rust in Peace عرضه شد. بازهم يکي ار بهترين آثار گروه. اثري که بيش از باقيه آثار از Progressive تاثير پذير بوده.

به عقيده عده اي در اين زمان رقابت شديدي ميان Megadeath و Metallica در جريان بود. کسب موفقيتهاي يکسان در آثارشون هر دو گروه رو جزو بهترين گروهها رقم شده بود. تا جايي که اثر بعدي از Medadeath يعني Countdown to Extinction عرضه شد و پر فروش ترين اثر گروه تا به حال لقب گرفت.

بعد از ورود Friedman به گروه هر چند که همچنان 90% آهنگهاي ساخته شده توسط خود Musitain بود و تمامي آثار بعدي گروه مثل Youthanasia ، The World Needs a Hero ، Cryptic Writings جزو بهترين کارهاي گروه در نظر گرفته شدن و به بالاي جدول بهترين هاي موسيقي راه پيدا کردند.

نهايتا در سال 2002 ، Mustain متوجه اختلال عصبي در دست چپ خود شد و اين امر تا حدي پيشرفت کرد باعت ممانعت وي از نوازنگي گيتار شد. براي مدت کوتاهي گروه رو ترک کرد و نهايتا در آپريل 2002 گروه بعد از چيزي نزديک به 20 سال فعاليت در زمينه موسيقي متال منحل شد.

 

megadeath4.jpg Megadeth86.jpg

 

Megadeath يک گروه خوب و قوي متاله. وجود نوازندگان خوبي از جمله خود Mustain يا Kerry King ، Friedman باعث پيشرفت گروه شد. هرچندي برخي ار اين نوارندگان مدتي کمي گروه رو همراهي کردن، اما همه و همه باعث ارتقاي سطح کار گروه شدن. خصوصا Friedman که بعد از ورودش به گروه تاثير بسيار زيادي بر گروه داشت. تمامي آثار بعد از پيوستن وي قابل توجه واقع شدن. نوازندگي گيتار و احساس وي در کنار سرعت و تکنيک چيزي عظيم از وي ساخته است.

 

 

لینک به دیدگاه

Cradle of Filth

 

 

Dani-Filth-Biography-2.jpg

 

Cradle of Filth is a heavy metal band formed in Suffolk, England in 1991. It has been embraced and disowned with equal fervour by various metal communities

 

Cradle Of Filth ، به عقيده خيلي ها مساويه با سمبل Black متال! گروه Black متالي در سال 1991 بوجود آمد. خواننده گروه Dani Davey ، گيتار Paul Ryan ، Benjamin کيبرد ، John Richard بيسيست گروه و Darren درامر گروه اعضاي اونو تشکيل ميدادن. ارنجی که بارها و به زودی تغییر کرد ، اما هسته اصلی گروه را پایه گذاری کردن. اونها رو Goth Metal و Heavy هم دیدیم.

 

 

 

•گروه در ابتداي کار يک Demo را براي معرفي خودشون عرضه کردند با نام Invoking the Unclean . و اين کار با دو Demo ديگه از گروه ادامه پيدا کرد.درامر ، گيتاريست و بيسيست گروه عوض شدند و به نوعي ارنج گروه تغيير کرد.

•سال 1994 و آلبوم The Principle of Evil Made Flesh . اولين کار رسمي گروه. آلبومي که براي عده اي بسيار خشم برانگيز بود. به عقيده بسياري بد نام کننده گروه شد . چون بر اين عقيده بودند که سبک رو به سمت مورد توجه عموم بودن پبش برده و اين کاريه که هميشه باعث افت ارزشهاي کار ميشه. صداي خاص و منحصر به فرد خواننده گروه ، ملودي هاي قابل درک و تکراري ، استفاده از ريف هاي که در Thrash به چشم ميخوره ، استفاده از اشعاري که گاها به شدت غمگينند از خصوصيات بارز اين اثره. در The Forest Whispers My Name استفاده از ريفهاي Thrash به چشم ميخوره. در One Final Graven Kiss ملودي هاي آشنا و تکراري که کار رو به سمت عامه پسند بودن سوق داده ميشه به وضوح ديد. با وجوده کاوري ترسناک و وهم آور. با اين آلبوم به اندازه کافي Cradle براي همه شناخته شد.

•روند تغيير ارنج ادامه داشت تا در سال 1997 البوم بعدي گروه با نام Dusk & Her Embrace عرضه شد. به عده کارشناسان بهترين کار گروه. عقيده دارن Cradle چيزي بيش از گروههاي ديگه براي Black انجام نداده. اما کارهاي اون به خاطر انحصاري که بعضا در کارهاشون موج ميزنه متفاوتند. کاري بعضا غير عادي و نا آشنا اما زيبا. در Heaven Torn Asunder ميشه حس کرد. تا جايي که اين آهنگ رو جزو بهترين هاي Black تا حال ميدونن. استفاده از Keyboard رو براي برخي شنوندگان خسته کننده ميدونن ، اما عقيده دارند اين و جنس صداي خواننده گروه را چيزي براي هدف گروه ميدونند. دقيقا همون چيزي که يک European black metal بايد دارا باشه. اينها دست در دست هم داد تا Cradle رو از عوامل شناخته شدن Black بدونن!

•سال 1998 و Cruelty and the Beast . سومين آلبوم رسمي گروه. جوي ملوديک ، قوي ، و در عين حال تاريک! کاري که حتي هواداران سبک هاي ديکه رو هم به سمت خودش کشوند. از اين آلبوم Cruelty Brought Thee Orchids ، Lustmord and Wargasm رو قابل توجه ميدونن. صداي قوي ، کلفت و کاملا مشهود خواننده گروه ، صداي جيغ مانند گروه که از مشخصه هاي Black به حساب مياد ، صداي خواننده زن گروه ، صداي ريفهاي سريع گيتاريست ، حمله هاي سريع درامر يک کاره قوي ارايه داده! کارهاي عموما با يک جوي ملوديک و آروم که با Keyboard تداعي ميشه شروع و رفته رقته و يا به ناگاه سريع ميشه ، در Track ي با نام Lustmord and Wargasm از همين آلبوم ميشه اين رو به وضوح ديد.

•گارهاي گروه ادامه پيدا کرد تا آخرين کار گروه با نام Damnation and a Day که در سال 2003 عرضه شد. که جزو آلبومهاي قوي اين گروه ميدونن.

 

Cradle-of-Filth-stageLG.jpg

 

Cradle هم مانند باقي گروههاي متال از IronMaiden کاور کرده. يکي از محبويترين آهنگهاي IronMaiden با نام Hallowed Be Thy Name که واقعا شاهکاره. اما با همون جو ملوديک ، خشن و سريع Black . Cradle رو شايد نشه به عنوان بهترين گروه Black نام برد ، شايد نشه اون رو در اين سبک بي رقيب دونست اما بيشک Cradle از پيشگامان اين سبک به حساب ميارن. به عقيده خيلي ها اون بهترين معرف Black و شايد پرطرفدارترين اونها باشه. آلبومهاي مثل Dusk and her embrace و از اين قبيل رو واقعا بي رقيب ميدونن.بيشترين تاثير پذيري گروه را از Alice Cooper و اشخاصي مثل Manson ميدونن. يک گروهي که شايد کارهاش منحصر به خودش باشه . و اين رو مديون صداي قوي و خشن و ويران کننده خواننده گروه ، استفاده منحصر به فرد از Keyboard و نوازندگي سريع گيتار ميدونن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...