رفتن به مطلب

ذهن خلاق


ارسال های توصیه شده

چگونه ذهنتان را براي داشتن فكر خلاق آماده كنيد؟

1) هميشه جوياي علم باشيد.

2) زياد بخوانيد، همه چيز بخوانيد.

3) مطالبي را كه مي‌خوانيد دسته‌بندي كنيد.

4) زماني را هم براي تبادل نظر با ديگران بگذاريد.

5) مجامع و جلساتي برويد كه به رشته‌ي كاري شما مربوطند.

6) به كشورهاي ديگر سفر كنيد.

7) مهارت‌هاي شنيداري خود را بالا ببريد

لینک به دیدگاه

1) به موزيک باخ (Johann Sebastian Bach) گوش دهيد. اگر از سردرد رنج می‌بريد و يا در نيمه‌های شب دچار توهم می‌شويد به پزشک مراجعه نماييد.

2) از تکنيک يورش فکری ( Brainstorm ) استفاده کنيد. اين تکنيک علاوه بر اينکه مخزنی از ايده‌ها برای شما ايجاد می‌کند بلکه به کمک آن می‌توانيد در امور خود تصميم‌گيری‌های بهتری را اتخاذ نماييد.

3) هميشه با خود يک دفترچه و مداد يا خودکار به همراه داشته باشيد. هنگامی که ايده‌ای تازه به ذهن شما می‌رسد، آن را يادداشت نماييد. هنگامی که ايده‌های يادداشت شده خود را بازخوانی می‌کنيد، ممکن است 90 درصد آنها بيهوده جلوه کنند اما نگران نباشيد اين طبيعی است، 10 درصد از بقيه ايده‌های يادداشت شده بسيار ارزشمند خواهند بود.

4) هنگامی که فکر نويی به ذهن شما می‌رسد، يک فرهنگ لغت را باز کنيد و بطور تصادفی واژه‌ای را انتخاب نماييد و آنگاه سعی نماييد اين فکرنو و آن واژه را با يکديگر ترکيب نماييد و اين روش سبب خواهد شد به نکات جالبی دست يابيد. يک مفهوم شناخته شده ساده‌ای وجود دارد که هنگامی که ذهن شما در شرايط آزاد بسر می‌برد قادر به خلاقيت نيست و هنگامی که ذهن شما با محدوديت‌هايی روبرو می‌شود، شروع به تفکر خواهد کرد و اين روش سبب می‌شود ذهن شما دريک محدوديت قرارگرفته و تفکر نمايد.

5) مشکلی را که با آن روبرو هستيد، با دقت تعريف نماييد، و يا آن را بر روی يک کاغذ يا دفترچه الکترونيکی و يا در رايانه با جزئيات شرح دهيد. از اين طريق شما به نکات تازه و خوبی در خصوص مشکل خود دست می‌يابيد.

6) اگر نمی‌توانيد تفکر کنيد‌، بهتر است پياده روی کنيد. يک تغيير آب و هوا برای شما خوب بوده و به آرامی کمک می‌کند تا سلول‌های مغزی شما به تحرک واداشته شوند.

7) تلويزيون نگاه نکنيد، زيرا ذهن شما توسط برنامه‌های تلويزيون اشغال می‌شود و ديگر قادر نيستيد خلاقانه فکر کنيد، گويی با ديدن تلويزيون مغز شما از گوش‌ها و چشم‌های شما نشت کرده و خارج می‌شود.

8) از مصرف دارو بپرهيزيد، بعضی از افراد برای تقويت خلاقيت خود از داروهای خاص استفاده می‌کنند، در حاليکه از نگاه ديگران، اين افراد تنها نظير افرادی هستند که وابستگی دارويی دارند.

9) تا می‌توانيد درباره هر چيزی مطالعه کنيد، مغز شما با مطالعه کتاب ورزش می‌کند. علاوه بر اينکه سبب الهام در ذهن شما می‌شود بلکه آن را انباشته از اطلاعات می‌کند که اين خود سبب خواهد شد، سلول‌های مغزی شما با يکديگر راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و زمينه برای خلق ايده‌های نو پديد آيد.

10) مغز شما نيز همانند بدن شما نيازمند ورزش کردن است تا به خوبی فعاليت نمايد. در صورتی که مغز ورزش نکند، به مرور سست و بی‌فايده می‌شود. شما از طريق مطالعه کردن، بحث کردن با افراد باهوش می‌توانيد سلول‌های مغزی خود را وادار به ورزش کنيد. گفتگو با ديگران در رابطه با کارگردانان فيلم‌ها و سياست و نظير اينها برای ذهن شما خوب است و اين بهتر از پرخاش کردن بر سر ديگران است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...