رفتن به مطلب

آشنایی با غول دنیای فناوری: Sony


ارسال های توصیه شده

تاریخچه

 

 

 

Sonysstory_img1.jpg

 

یافته های ما در سال های اولیه

 

در سال 1946 آقایان Masaru Ibuka و Akio Morita با یکدیگر و به همراه تیمی از کارمندان متعهد و نوگرا شروع به ساخت و راه اندازی (Tokyo Tsushin Kenkyujo" (Totsuko" یا همان "انستیتو پژوهش ارتباطات راه دور توکیو" نمودند. مقصود اصلی این کمپانی طراحی و ساخت محصولات جدیدی بود که همه مردم بتوانند ازآن ها استفاده کرده و منفعت ببرند.

 

 

 

Sonysstory_img2.gif

پلوپز برقی

 

این کمپانی تازه پا گرفته در زمان خود، چه در تلاش های اولیه برای خلق محصولاتی مانند پلوپز و چه درموفقیت های حاصل شده بعدی خود، مانند ساخت اولین دستگاه ضبط کننده مغناطیسی ژاپنی، همواره تولیداتی موفق و جدید را به بازار عرضه کرده است. کیفیت و نوع آوری در محصولات این کمپانی همیشه به گونه ای بوده که باعث شناسایی و تحسین آن در تمام دنیا شده است. بعضی از مهم ترین این تولیدات عبارتند از: اولین رادیوی ترانزیستوری ژاپنی در سال 1955 ، تلویزیون های رنگی ترینیترون در سال 1968 ، واکمن استریوی شخصی در سال 1979 ، دوربین ویدئویی هندی کم در سال 1989 ، پلی استیشن در سال 1994 ، دستگاه های ضبط دیسک های Blu-ray در سال 2003 و پلی استیشن 3 .

 

 

 

SMALLSonyStoryPict3.jpg

کارمندان سونی در سال 1956

 

نام کمپانی یعنی کلمه "سونی" یا "Sony" از ترکیب دو کلمه "sonus" و "sonny" ساخته شده است. کلمه "sonus" در لاتین شبیه کلمات "sound" به معنی صدا و "sonic" به معنی صوتی می باشد. کلمه دیگر یعنی "sonny" به معنای پسر بچه می باشد. ترکیب آن ها در کلمه سونی گویای گروهی کوچک از جوانان است که انرژی و علاقه بسیاری برای ارایه تولیدات نامحدود و ایده های جدید دارند. با توجه به گسترش چشم انداز های جهانی در سال 1958 این کمپانی نام حقوقی " شرکت سونی" یا "Sony Corporation" برای خود انتخاب کرد. نام سونی در هر زبانی به راحتی قابل تلفظ کردن و خوانده شدن است.

 

سیر تولیدات از آغاز

 

سونی یکی از سردمداران کارخانه های لوازم مصرفی الکترونیکی و محصولات پخش حرفه ای ست. در بیش از نیم قرنی که از تأسیس آن می گذرد، سونی همواره برای تولیدات پر کیفیت و جدید خود شناخته شده بوده است. این بخش شما را با محصولات سونی از آغاز تا کنون آشنا خواهد کرد.

اعداد و ارقام

 

آنچه در زیر می آید اطلاعات پایه ای مربوط به شرکت سونی ست. اعداد و ارقام مربوط به برآورد مالیات سالیانه تا 31 مارس 2007 می باشد.

  • منافع مالی ناشی از عملکرد و فروش سونی برابر 3/70 بیلیون دلار آمریکا
  • درآمد عملیاتی سونی برابر 61/0 بیلیون دلار آمریکا
  • درآمد ناشی از سود/بخشش مالیاتی سونی برابر 07/1 بیلیون دلار آمریکا
  • تفکیک حجم فروش بر اساس ناحیه ( 6/25 درصد ژاپن - 9/26 درصد آمریکا - 6/24 درصد اروپا و 9/22 درصد سایر )
  • تعداد کارمندان سونی در سراسر جهان برابر 163000 نفر
  • مخارج سونی در رابطه با تحقیق و توسعه برابر 61/4 بیلیون دلار آمریکا

باور کنید که کنجکاوی کلید خلاقیت است. باور کنید که می توانید به هر چه که می اندیشید، جنبه حقیقیت ببخشید.

 

 

شرح

make.believe پیام جدید گروه برند سونی

 

 

این پیام جدید با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. make.believe نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند.

thum1.jpg

رویای واحد

در سال 1946، ماسارا ایبوکا و آکیو موریتا بر اساس این باور مشترک که با کار بی وفقه گروهی می توان ایده ها را به واقعیت تبدیل کرد، سونی را بنیان نهادند.

این جرقه منشأ ظهور ده ها سال نو آوری و ایجاد تحول در زندگی مردم سراسر جهان گردید.

امروزه برند سونی به تمامی قاره ها و فرهنگ ها راه یافته است . سونی از طریق فیلم ، موسیقی ، بازی ، تلفن همراه و وسایل الکترونیکی بستری فراهم کرده است تا مردم بتوانند جهان را به گونه ای متفاوت تجربه کنند.

از شنیدن آهنگ تازه نواخته شده و تماشای فیلم کارگردان مورد علاقه تان گرفته تا به تصویر کشیدن یک لحظه ناب ، سونی با ارائه وسایل مناسب به مردم کمک می کند تا ایده های خود را تحقق ببخشند.

thum2.jpg

چه چیزی سونی را بی همتا ساخته است؟

“سونی شرکتی با دانش فنی است. شرکتی با شناختی کامل از خلاقیتهایی که از "رضایتمندی" می تواند ایجاد شود. سونی شرکتی رضایتمند است که برداشتی درونی از فن آوری دارد. هیچ شرکت دیگری این دو را باهم ندارد.

- سر هاروارد استرینگر، مدیر اجرایی و رئیس هیات مدیره سونی

سونی با ادغام فن آوری و سرگرمی ، مایه الهام مشتریان خود در سراسر جهان شده است.ما شما را دعوت می کنیم که به شور(پیام) make.believe بپیوندید تا رویاهایتان به واقعیت تبدیل شود.

thum3.jpg

مفهوم نقطه

نقطه ای که make.believe را به یکدیگر پیوند می دهد در واقع مکان تلاقی خیال و واقعیت است. در این جا نقطه ایفاگر نقش سونی می باشد.

make.believe پیوند دهنده خیال و واقعیت ، طراحان و مهندسین ، سخت افزار و نرم افزار ، الکترونیک و سرگرمی و در نهایت سونی و مصرف کنندگانش می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...