رفتن به مطلب

گردو سالمترین هسته روغنی


ارسال های توصیه شده

دانشمندان آمریکائی می گویند گردو سالمترین هسته روغنی در آجیل است و کسانی که دنباله روی رژیم غذائی سالمند، می توانند گردو را هم به فهرست غذائی خود اضافه کنند.

به گفته دانشمندانی که در ایالت پنسیلوانیا گردو در مقایسه با سایر اجزای آجیل دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به محافظت بدن در مقابل بیماری ها کمک می کنند.

دانشمندان می گویند که همه هسته های روغنی دارای مواد مغذی است، اما گردو از بادام زمینی، پسته، فندق و بادام سالم تر است.

محققان در تحقیقی که برروی میزان آنتی اکسیدان های موجود در ۹ هسته روغنی انجام داد، متوجه شد که یک مشت گردو دو برابر سایر هسته های روغنی که بطور عموم خورده می شود، آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان های گردو از نظر کیفیت و قوت، برتر از آنتی اکسیدان های هسته های روغنی دیگر است.

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از ترکیبات شیمیایی زنجیره ای که به سلول‌های بدن آسیب می رساند، مفید است.

آنتی اکسیدان هایی که در گردو وجود دارد بین دو تا ۱۵ برابر از وینامین e، که خود نیز یک نوع آنتی اکسیدان است، موثرتر است. براساس آنچه در این تحقیق گفته شده، ویتامین e به عنوان ماده ای شناخته شده که بدن را در مقابل مواد شیمیایی طبیعی که منجر به بروز بیماری می شود، محافظت می کند.

هسته های روغنی به عنوان موادی سالم و مغذی شناخته شده است که دارای ویتامین ها و مواد معدنی متعدد و فیبر است. این گونه هسته های روغنی در عین حال فاقد فرآورده های شیری و گلوتن است - دو ماده ای که بسیاری نسبت به آن آلرژی دارند.

تحقیقات پیشین نشان داده است که مصرف مقادیر کمی از هسته های روغنی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بعضی انواع سرطان، دیابت نوع ۲ و بعضی مشکلات بهداشتی دیگر را کاهش دهد.

محققان تأکید کردند حرارت ناشی از بودادن هسته های روغنی، میزا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...