رفتن به مطلب

عینک بزنید ، ولی چه عینکی ؟ در کجا ؟ و برای چه ؟


afa

ارسال های توصیه شده

قبل از هر چیز مطمئن شوید که عدسی عینک مورد نظر شما ساخت مناسبی داشته باشد...

تمام عینک های آفتابی باید معیارهای تعیین شده از سوی انجمن فدرال غذا وداروی آمریکا ( FDA ) را تضمین نمایند.

: عینک پلاریزه

plaizzer.jpg

عدسی های پلاریزه ، خیرگی نور خورشید را که انعکاس یافته از سطوح صافی مثل سنگفرش خیابان ها و یا سطح آب هستند از بین می برند.از این نظر در مواردی مثل رانندگی و یا ماهیگیری می توانند بسیار مفید باشند.از عینک های پلاریزه در مواقع رانندگی هم می توان استفاده کرد.این عینک می تواند تصویر داشبورد را در شیشه جلوی اتومبیل حذف کند. پلاریزاسیون عدسی های مزبور ،هیچ تاثیری برجذب اشعه uv نخواهدداشت ، ولی بسیاری از عدسی های پلاریزه امروزی خاصیت جذب اشعه uv را نیز دارند.برچسب عینک مورد نظر خود را از این نظر بررسی کنید که آیا حداکثر خاصیت جذب uv را دارد یا خیر؟

عینک های آینه ای Mirror-Coated :

102948-0.jpg

 

پوشش آینه ای در واقع لایه نازکی از مواد فلزی مختلف است که بر روی سطح عدسی های معمولی پرداخت شده است . گرچه پوشش مزبور مقدار نور ورودی به چشم شما را کاهش می دهد ، اما قابلیت کاملی در حفاظت چشم شما در مقابل اشعه uv نخواهد داشت.

عینک های کمربندی Wrapround :

wrap-around-gogglesunglas.jpg

 

عینک های کمربندی طوری طراحی شده اند که مانع ورود نورهای درخشان از کناره های قاب ورسیدن آنها به چشم می شوند. مطالعات نشان داده اند که آنقدر شعاع uv از اطراف قاب عینک های معمولی وارد چشم می شوند که می توانند اثر سود بخش عدسی های حفاظت کننده را کاهش دهند. از این نظر عینک های آفتابی کمربندی که قاب بزرگی دارند وچشم را از تمامی زاویه ها حفاظت می کنند، مفید هستند.

عینک های سایه روشن Gradient :

Burberry-Womens-3045-Burberry-Gold-Frame-Brown-Gradient-Lens-Metal-Sunglasses.jpg

 

رنگ عدسی های سایه روشن از بالا به پایین و یا از بالا به پایین تا وسط تغییر می کند ودر واقع سایه روشن می شود.عدسی های سایه روشن تک سایه (تیره در بالا و روشن تر در پایین ) می توانند خیرگی نور آسمان را از بین برده ودر عین حال امکان دید مناسبی را از قسمت پایینی فراهم کنند. این عینک ها برای ورزش شیرجه هم مناسب هستند، زیرا جلوی دید شما از تخته شیرجه را تاریک نمی کنند.ولی عینک های مزبوردر برخی شرایط و یا در ساحل دریا مناسب نیستند، خصوصا اگر قسمت پایینی آنها روشن باشد. لنز های سایه روشن دو لایه (تیره در بالا وپایین و روشن در وسط) ممکن است برای ورزش هایی از قبیل قایقرانی ویا اسکی که شعاع های نورانی از سطح آب یا برف بر می گردد، مناسب تر باشند.

عینک های فتو کرومیک :

Bobster-BINV101-rw-36060-40588.jpg

 

یک عینک فتوکرومیک به طور اتوماتیک در نور درخشان تیره شده ودر نور کم روشنتر می شود. در اکثر موارد تیره شدن عینک ظرف نیم دقیقه صورت می گیرد و حال آنکه روشن تر شدن آن حدود 5 دقیقه طول می کشد که از نظر رنگ نیز به صورت یکنواخت و یا سایه روشن عرضه می شوند. گرچه عینک های فتو کرومیک ممکن است از نظر جذب uv عینک های آفتابی خوبی باشند، ولی ممکن است برای انطباق آنها با شرایط مختلف نوری مدت زمانی به طور ناخواسته صرف شود.

عینک های تراش داده شده وصیقلی :

tom_ford_whitney_tf9.jpg

 

بعضی عینک های غیر طبی توسط کارخانه های سازنده شان طوری تراش داده وصیقل می شوند که کیفیت نهایی عدسی آنها تاحد مناسبی ارتقا یابد. البته عینک هایی که از تراش و صیقلی بودن مناسبی برخوردار نیستند به چشم شما آسیبی نمی زنند. قبل از هر چیز مطمئن شوید که عدسی عینک مورد نظر شما ساخت مناسبی داشته باشد. جهت قضاوت در مورد کیفیت عینک غیر طبی خود ، به چیزی مستطیل شکل مثل موزاییک کف اتاق خود نگاه کنید ، عینک را در فاصله دلخواه نگاه داشته و یک چشم خود را بپوشانید .عینک را به آهستگی و از یک سمت به سمت دیگر و سپس به بالا و پایین حرکت دهید. اگر خطوط در تمام موقعیت ها مستقیم به نظر برسند،عدسی مناسبی را انتخاب کرده اید . ولی اگر خطوط در هم می روند، خصوصا اگر این خطوط در میدان مرکزی عدسی اینگونه به نظر می رسند، عینک دیگری را امتحان کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...