peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 فروردین، ۱۳۹۰ اختلال در کارکردهاي بدني : الف ) اختلال در خواب : ديـر به خواب رفتن ، بي خوابي ، کابوس هاي شبانه ، حرف زدن و يا راه رفتن در خواب ب ) اشتها و مصرف غذا : کم اشتهايي ، بي اشتهايي ، کاهش وزن ، پرخوري بيمار گونه ج ) ميل فعاليت جنسي : کاهش ميل جنسي ، نـاتواني جنسي ، انـزال زودرس ، افـزايـش ميل جنسي ، خودارضايي و انحرافات جنسي 2 - اختلال در کارکردهاي رواني : الف) رفتار: رفتارهاي فرد باعث ناراحتي افراد خانواده و ديگران شده و يا آنها را در شرايط سختي قرار مي دهد . ب ) تکلم و تفکر : پرحرفي ، کم حرفي ، بي ربطي کلام و طرح صحبت هاي و اعتقادات نادرستي که مورد تاييد ديگران نيست. ج ) هيجانات (عواطف) : بـيـمار ممکن است در رابـطـه بـا شرايـط خاص بـه شکل غيـر طبيعـي يـا افراطي هيجاني شـود ، بـي موردي يا افراطي بخنـدد ، گريـه کنـد يا عصبانـي شـود . غمگينـي ، افسردگي ، سرخوشي ، ترس و اضطراب بدون دليل و طولاني نيز ديده مي شود . د ) ادراک :بيمار ممکن است در فهم تحريکاتي که از حواس پنجگانه اش دريافت مي شود ، دچار اختلال مي شود و آنها را نادرست يا با سوءتعبير دريافت کند . او مي تواند چيزهايي را ببينـد که وجود ندارد و يا صداهايي را بشنود که از جايي نمي آيند (توهم) . ه ) حافظه : بيمار ممکن است ،حافظه اش را از دست داده و وقايع مهم را فراموش کند . لازم به يادآوري است که شکايتي که مردم عادي و دانش آموزان به طور مکرر از فراموشي دارند ، معمولا اختلال حافظه نيست ، بلکه اشکال در تمرکز است که ناشي از فشارها و نگرني هاي روزمـره يا اضطراب و افسردگي است . و ) هـوش و قضـاوت : در بعضـي از بـيـماري هاي رواني ، هوش و تـوان تصميم گيـري دچار اختلال مي شود و مهارت هاي استدلالي فرد کاهش مي يابد و در کارهاي روزمـره دچار اشتباهات زيـاد مي شود . ز ) سطح هوشياري : در بعضي از اختلالات رواني که بيشتر ناشي از ضايعات عضوي مغز است ، سطح هوشياري بيمار کاهش مي يـابـد . فـرد در شناخت اطرافيـان دچار اشکال شده و از نـظـر تشخيص افراد ، زمان و مکان اختلال پيدا مي کند . 3 - اختلال در فعاليت و ساير کارکردها : الف ) فعاليـت هاي فـردي : بـيـمار بـه نـيـازهاي بدني و بهداشـت فـردي خود توجهي نمي کنـد . گاهي ديـده مي شود که در حالت شديد بيـمار پابـرهـنه راه مي رود و يا بي جا لخت مي شود . ب ) فعاليت هاي اجتماعي : بيمار با خانواده، دوستان، هم کلاسي هاي و ساير اطرافيان رفتاري نادرست يا غريب پيدا مي کند ، به ديگران توهين ، فحاشي ، اذيت و آزار و حمله مي کند . ج ) فعاليت هاي تحصيلي : اشکال در مطالعه، مشکل توجه و تمرکز،اشکال در يادگيري و يادآوري و امتحان ، افـت تحصيلي ، ناتوانـي در فعاليـت هاي گروهـي کلامي و ناسازگاري بـا همسالان و مربيان 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده