رفتن به مطلب

براي جلوگيري از گرفتگي گوش، مصرف آدامس و آبنبات را فراموش نکنيد


ارسال های توصیه شده

يك متخصص گوش گلو و بيني گفت: کيپ شدن يا گرفتگي گوش مشکل شايعي در فشار زياد و کم هواست که ممکن است افراد زيادي را درگير کند.

 

 

 

دکتر هادي قنبري در گفت و گو با ايسنا ، افزود: کيپ شدن يا گرفتگي گوش به علت اختلال در عملکرد شيپور استاش به وجود مي‌آيد. اين اختلال با تغييرات فشار بروز مي‌كند. هوايي که داخل گوش، پشت پرده مياني است بايد با هواي خارج گوش برابري کند درغير اين صورت ممکن است هوا در اين ناحيه کم کم جذب و مايع در گوش مياني جمع شود.در نتيجه بيماردچار«اوتوسروز» مي شود.

 

 

 

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: کساني که دچار اختلال در عملکرد شيپوراستاش هستند بايد هنگام مسافرت با هواپيما، قطر و کشتي آدامس يا آبنبات به همراه داشته باشند واز آن در طول سفر استفاده کنند چون جويدن آدامس و خوردن آبنبات با حرکات کام همراه است و باعث باز شدن شيپوراستاش و تعادل هوا مي شود.

 

 

 

وي اضافه كرد: ‌اگر از آدامس و آبنبات استفاده نشود، ممکن است فرد دچار علائم حاد اختلال عملکرد شيپوراستاش شود و حتي به پارگي پرده گوش بينجامد.

 

 

 

قنبري در پايان توصيه كرد: همه افرادي که به ارتفاعات مي‌روند، به منظور پيشگيري از اختلال در عملكرد گوش، آبنبات ويا آدامس مصرف كنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...