رفتن به مطلب

بوی ماهی!!


RAPUNZEL

ارسال های توصیه شده

چرا ماهي جنوب بو نمي‌دهد؟

ماهي‌ها انواع مختلفي دارند. بعضي از آنها ماهي آب شور و بعضي ديگر ماهي آب شيرين هستند. البته انواع ماهي‌هاي دريايي نسبت به ماهي‌هاي پرورشي ارجحيت دارند به دليل اينكه آنها از دريا كه منبع بسياري از مواد مغذي است تغذيه مي‌كنند....

 

در ضمن نبايد فراموش کرد که اين نوع ماهي‌ها از لحاظ يد و ويتامين‌ d و ساير مواد مغذي بهتر از ماهي‌هاي پرورشي -كه اين خواص را ندارند - هستند. به علاوه، ماهي‌ها از لحاظ نوع تغذيه و اسيدهاي آمينه موجود در بدن‌شان نيز با هم متفاوت‌اند. برخي از آنها گوشت‌خوار، گياه‌خوار و برخي ديگر جزو ماهي‌هايي هستند كه از مواد كف دريا و... تغذيه مي‌كنند. به همين دليل تركيب اسيدهاي آمينه بدن‌شان متفاوت است. البته اغلب ماهي‌ها اسيدهاي آمينه بيوژن دارند. اسيدآمينه بيوژن عاملي است كه باعث توليد بوي ماهي مي‌شود. به همين دليل بوي زهم ماهي به 2 عامل نوع تغذيه و اسيدآمينه موجود در بدن ماهي بستگي دارد. نبايد فراموش کرد که انتخاب ماهي بدون بو يا بودار به ذائقه افراد نيز برمي‌گردد و اغلب افرادي كه مرتب ماهي مصرف مي‌كنند، اين طعم و بو برايشان قابل‌پسندتر است. البته توصيه مي‌شود براي گرفتن بوي زهم ماهي بيشتر از ادويه‌ها و پياز استفاده شود چون از نظر تغذيه‌اي سالم هستند و پيامدي را براي مصرف‌کننده در پي نخواهند داشت. مساله بعدي كيفيت ماهي است كه با توجه به نوع پرورشي و دريايي آن به عوامل ديگري چون نحوه حمل و نقل، نگهداري، سردخانه‌گذاري و... بستگي دارد. مهم‌ترين بحث درخصوص ماهي، بحث سلامت و رعايت نکات بهداشتي است كه همواره مورد توجه قرار مي‌گيرد. در مورد اينكه ماهي از جنوب يا شمال تامين ‌شود، تفاوتي نيست اما اگر از جنوب تامين مي‌شود حتما بايد منجمد حمل شود يا با هواپيما به مقصد موردنظر انتقال پيدا کند. اگرچه ماهي شمال را هم مي‌توان به صورت غيرمنجمد نيز به برخي از شهرهاي اطراف انتقال داد اما براي حمل به شهرهاي دورتر بايد روش انجماد را انتخاب کرد.

salamatnews

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...