رفتن به مطلب

مقاومت سنگ در زغال سنگ


setiya

ارسال های توصیه شده

ويژگي سنگ بصورت نرم يا سخت بودنش موضوع پر اهميتي در انتخاب روش استخراج آن مي باشد. مقاومت توده كانسنگ و همچنين سنگهاي در برگيرنده آن ، وضعيت استفاده از هر دسته از روشهاي ياد شده را مشخص و تا حدودي روش استخراج ذخيره را تعيين مي كند بطور مثال در صورتي كه سنگ در برگيرنده توده كانسنگ خيلي ضعيف باشد بايد به ناچار از روشهاي توام با پركردن جهت استخراج استفاده نمود. مقاومت سنگ در واقع با واحد برش ماشين زغال كن سرو كار دارد در نتيجه با در نظر گرفتن مقاومت سنگهاي مورد نظر ( مقاومت خيلي بالا ـ مقاومت بالا ـ مقاومت متوسط ـ مقاومت كم ) و قدرت واحد برش ماشين استخراج بايد ماشين زغال كني مناسب را انتخاب كرد بعنوان مثال قابليت برش مواد معدني با استفاده از ماشين هاواژ ، معمولاً در داخل مواد نرم و سست كه سايندگي زيادي ندارند بكار گرفته مي شوند به نحوي كه سنگهاي ماسه‌اي نرم بعلت سايندگي و سنگهاي آهك هاي توده‌اي بعلت داشتن مقاومت فشاري زياد با اين ماشين قابل حفاري نيستند در صورتيكه انواع زغال و شيل را مي توان حفر كرد.

در هر روش معدنكاري زيرزميني مقاومت سنگ محدوده بازشدگي‌هاي قابل حفر در آن روش را تعيين مي‌نمايد. اگر ابعاد بازشدگي خيلي بزرگ باشد و كانسنگ و سنگ دربرگيرنده آن سست باشد در نتيجه شرايط كاري غير ايمن مي شود واحتمال تخريب و ويراني معدن وجود خواهد داشت ، اين عامل باعث مي شود كه ابعاد بازشدگي زيرزميني كاهش يابد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...