رفتن به مطلب

رله بوخهلتس


spow

ارسال های توصیه شده

رله بوخهلتس:

 

این رله دروسایلی بکارگرفته می شودکه در آنهاازروغن به عنوان خنک کننده وایزولاتور استفاده می شود.

 

بروز یکی ازخطاهای زیردرترانسفورماتورکه توسط رله بوخهلس حفاظت می شود سبب تشکیل گاز وعبور آن ازلوله رابط بین ترانفورماتور ومنبع ذخیره روغن شده در داخل لوله می گرددکه این عمل موجب پایین آمدن شناورهای رله شده وسبب بستن یابازکردن کنتاکت های فرمان می شود ونتیجتاّباعث ایزوله شدن ترانسفورماتور از شبکه می گردد.

 

خطاها عبارتند از:

 

I. جرقه بین سیم های حامل جریان.

 

II. جرقه بین قسمت های حامل جریان وهسته آهنی بامحفظه روغن.

 

III. سوختن هسته.

 

IV. قطع شدن یک فاز که منجربه ایجادجرقه می گردد.

 

a. عملکرد رله بوخهلتس در دومرحله است،مرحله اول آلارم ،مرحله دوم تریپ

 

رله بوخهلتس زمانی عمل می کند که اتصالی درداخل تانک ترانسفورماتور ومیان روغن ایجاد شده باشدوجرقه حاصله موجب تجزیه روغن ومتصاعد شدن گازودرصورت اتصال شدیدافزایش دمای روغن می شودوحجم روغن سریعاّ افزایش یافته وبه سمت

 

کنسرواتوربالا می رود.در این مسیر دو حباب شیشه ای محتوی جیوه وجود دارد ودرصورتی که گاز متصاعد شده که تدریجاّدرمحفظه بالایی بوخهلتس جمع می شود آنقدرباشدکه به سطح روغن محفظه فشارآورده وآن را پایین آورده وحباب شیشه ای(محتوی جیوه)مرحله دوم نیزپایین آمده وتریپ صادرگردد.عمل حباب شیشه ای(مرحله دوم)دراثرحرکت شدیدروغن نیز صورت می گیرد.بعدازعملکردرله بوخهلتس بایستی گازهایی که جمع شده مورد آزمایش قرار گرفته ودرخصوص برقدار کردن مجدد ترانسفورماتورتصمیم گیری به عمل آید.

 

ظاهراّبه نظر می رسدکه عکس العمل رله بوخهلتس در برابر مشکلات داخلی ترانس از قبیل اتصال حلقه یا اتصال سیم پیچ بدنه ویا تولیدگاز(به هرعلت که باشد)،کندباشداماچنین نیست وعملکرد رله بوخهلتس دراین مواردسرعتی حدودعملکردرله دیفرانسیل راداردولذا دربعضی کشورها،حفاظت اصلی ترانس قدرت به شمار می آید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...